Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusi suhde ja lähipiirin väliinpitämättömyys

Vierailija
22.06.2020 |

Onko nykyään ihmisillä tapana onnitella uusista suhteista tai osataanko edes iloita toisten puolesta? Vai ollaanko sitä niin kateellisia ja katsellaan vierestä vai mikä on homma?

Jotenkin olisin toivonut lähipiiriltä kiinnostusta uutta kumppaniani kohtaan saati kumppanini ystäviltä jotain mielenkiintoa onnitella miestäni. Tai onnitella on ehkä väärä sana, mutta olla edes kiinnostunut toisen onnesta. Ei kukaan kysellyt tai udellut yhtään mitään. Edes kummankaan vanhemmat eivät olleet kiinnostuneeita asiasta tai reagoineet mitenkään tähän.
Olemme tavallinen heteropari, mutta meillä aika iso ikäero joka voi toisaalta lisätä ihmetystä toisten mielestä. Ja ihan aikuisia olemme. Eikä tämä nyt oikeasti ole iso juttu, mutta kyllä itse ilahtuisin jos kuulisin ystäväni löytäneen itselleen kumppanin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten iso ikäero, kumpi vanhempi? Ja keltä olisit sitten reagointia toivonut?

Vierailija
2/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä iloitsen, jos ihminen itse kertoo iloitsevansa. Iloa joidenkin kohdalla hillitsee, että kumppanit vaihtuvat dramaattisesti useita kertoja vuodessa. Jossain vaiheessa siihen draamaan turtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ehkä ole aidosti ilahtuneita.

Vierailija
4/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aikuisiällä parisuhteita tulee ja menee. Ei niistä erikseen nyt onnitella, ellei tulla kertomaan. Tottakai ajatuksissani olen iloinen ystäväni puolesta, mutta ei siitä numeroa tehdä. Ehkä sitten, jos naimisiin menevät.

Toki hieman tuo ihmetyttää, ettei vanhempia kiinnosta? Kyllä minun vanhemmat odottivat ihan mielenkiinnolla kun mieheni vein ensimmäisen kerran kylään. Voiko ikäero olla syynä heidän epäröintiin?

Vierailija
5/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään uusia kumppaneita tulee sinkuille kuin sieniä sateella. En ole koskaan ymmärtänyt, että tästä pitäisi onnistella. Osallisrun iloon, jos toinen asiasta puhuu tai haluaa esitellä uuden kumppanin.

Vierailija
6/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitkaa toisistanne. Ei sen pitäisi olla riippuvaisia toisista ihmisistä. Pitivät he teistä tai ei, olivat kateellisia tai ei.

Vierailija
7/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan kyllä. Odottaisin itsekin edes vanhemmiltani pientä kiinnostusta asiaan.

Vierailija
8/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset ihmiset katsovat usein sivusta eivätkä kykene illoitsemaan toisten puolesta. Näitä riittää kyllä. Minusta se on naurettavaa ja lapsellista, mutta en odottaisi myöskään mitään suuria huomionosoituksia jostain parisuhteen julkistamisesta. Se on vaan niin normaalia nykyään.

Vierailija
9/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä pitävät isoa ikäeroa kyseenalaisena asiana ja katsovat kuinka kauan suhde kestää.

Vierailija
10/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten olisi pitänyt onnitella?

Vierailija
11/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö olla jokin erityinen syy miksi ei voisi ilahtua toisen onnesta vaikkei pitäisi ihmisestä?

Vierailija
12/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa aloittajalta kiva kuulla mitä oikeasti olisi ulkopuolisilta toivonut? Ei minun suhteeni ole riippuvainen siitä, jos vanhempani tai ystäväni ei pidä kumppanistani tai kumppanini ystäväpiiri ei pitäisi minusta.

Vierailija
13/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehelläsi on.uusi suhde, ja siitä olisi pitänyt onnitella? Onnittelitko itse?

Vierailija
14/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulempa että johtuu ikäerosta jos sitä on runsaasti. voi viedä aikaa, että ihmiset tavallaan alkavat pitää sitä ihan normaalina. alkuun voi olla semmoista alkukankeutta.

Vierailija
15/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso ikäero mieheeni. Yli kymmenen vuotta ja kyllähän ihmiset olivat alkuun hieman varautuneita. Eivät oikein uskaltaneet iloita, kun ajattelivat ettei näin isolla ikäerolla olevilla voi olla mitään yhteistä.

Vierailija
16/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihmisiä kiinnosta milloin kukakin alkaa seurustelemaan ja milloin kenelläkin on uusi kumppani

Vierailija
17/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut sinkku viisi vuotta, niin ehkä joku voi siihen jo reagoida, mutta jos sinulla on ollut joka toinen viikko uusi mies, niin ei niistä äijistä kukaan pysy laskuissa ja ketään ei kiinnosta. Jokaisella on muutakin miettimistä kuin sinun miesasiat.

Vierailija
18/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo erikoista!

Itselle kävi niin että muita kiinnosti paitsi yksi kaveri laukoi vähän tylyjä kommentteja. Ilmeisesti ei uskonut että suhde kestää, tai ajatteli negatiivisesti minusta. Välit ovat sitten menneet kokonaan koska hänestä tuli muutenkin välinpitämätön. En ymmärrä miksi aloitus on saanut noin paljon alapeukkuja. Tietenkään oma suhde ei ole muiden keskipiste mutta kyllä kunnon läheiset osoittaa tukea ja vaikuttavat iloisilta.

Vierailija
19/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitty suomalainen kulttuuri. Toisaalta selän takana kyllä juorutaan ja spekuloidaan sekä kehitellään mielikuva siitä, millainen kumppani on. Ehkä jopa lyödään vetoa, kauanko suhde kestää.

Vierailija
20/20 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi myös noin, vaikken ole mikään sarjadeittailija. Seurustelin ensimmäistä kertaa elämässäni ja vielä aika myöhäisessä iässä ensisuhteelle. Yllätyin, että ketään ei kiinnostanut kun ikisinkku löytää jonkun. Mies on kaikin puolin normaali ja hyvä kumppani. Osaa käyttäytyä seurassa ja ottaa kaikki huomioon. En piilotellut häntä, mutten myöskään jatkuvasti höpötellyt hänestä. Esittelin miehen perheenjäsenille ja ystäville, kuten tapoihin kuuluu parisuhteen alussa. Siltikin kaikki pitivät minua vieläkin sinkkuna. Eivät koskaan kyselleet parisuhdekuulumisia yms. Eivät, vaikka jouduimme olla ulkoisista olosuhteista johtuen neljä kuukautta erossa toisistamme. Vasta yhteen muuttaessa he tajusivat, että minä tosiaankin seurustelen. Siltikin he jatkuvasti odottavat, milloin suhde lakkaa.

Sen sijaan miehen lähipiiri on ollut alusta alkaen hyvin kiinnostunut. Minut otettiin heti alussa vastaan perheenjäsenenä. Minulla on hyvin lämpimät välit miehen perheeseen ja olen myös kaverustunut miehen ystävien kanssa. Heidän mielestä parisuhde on normaali ja positiivinen asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän