Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua haukuttiin syrjäytyneeksi

Öhömmm
22.06.2020 |

Minua haukuttiin syrjäytyneeksi. Olen 26, nainen, valmistuin ja aloitan alan työt syksyllä ihan hyvässä työpaikassa, työni suhteen olen intohimoinen. Hyviä ystäviä kaksi tai kolme, kavereita useampi. En ole seurustellut ikinä kenenkään kanssa paria viikkoa pitempään. Harrastuksia on, tykkään liikkua yksin tai jonkun kanssa ja tehdä käsillä kaikkea käsitöitä ja taidetta. Tavallisen näköinen ihminen olen ja tavallista elämää elän. Kodin kauneus on minulle tärkeää. Tykkään juhlia kavereiden kanssa.

Tosi kurja olo tuli muutama päivä sitten, kun pari kaverini pilkkasi minua ja elämääni (en kuulemma ole tarpeeksi tekemisissä ihmisten kanssa) ja minulla ei ole oikeita ystäviä. Viihdynkin yksin, olen introvertti. Olen usein yksinäinen, mutta että syrjäytynyt? Se tuntui pahalta. Miten muut täällä kokee tuon termin merkityksen, onko esim. välillä yksinäinen ihminen syrjäytynyt?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole enemmän sosiaalipolitiikkaan liittyvä termi? Noi kavereiden jutut nyt kuulostaa typeriltä, yritä olla välittämättä niistä. Selvästi sulla on mukava elämä.

2/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole minkään määritelmän mukaan syrjäytynyt. Kaverisi käyttivät sanaa väärin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät joutuvat kokemaan tuollaista pilkkaa päivittäin

4/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään täällä muutkin on sitä mieltä, että elämä ei ole tyhjää vaikka välillä viettäisi aikaa yksinkin. Kiitos tästä. Ap

Vierailija
5/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman jokainen ihminen voidaan perustella syrjäytyneeksi. Tarvitaan vain sopivat standardit.

Vierailija
6/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä nyt ei varmaan vastaa ap:n kysymykseen, mutta haluan kertoa että itse otan syrjäytyneeksi "haukkumisen" kehuna. Se kertoo minulle sen että muut kokevat minun olevan erilainen ja poikkeava -- mitä suurimmassa määrin olenkin. En ole normaali eikä minua voi laittaa siistiin kategoriaan.

Vierailija
7/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tolkutti minulle kaupan kassatason henkilö, vaikka mulla oli yliopisto opinnot menossa ja olin eräässä ison puljun kanssa tekemisissä.

Vierailija
8/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuollaisista välittää. Ihmisellä on omassa elämässään jotain puutteita jos täytyy toisten elämää arvostella ja laittaa johonkin kategoriaan.

Olen varmasti "syrjäytyneempi" kuin sinä, mutta koen että elämäni on aivan hyvää ja riittävää kuitenkin eikä minua kiinnosta mitä mieltä siitä muut on. 

Terveisin ihan tavis yksinäinen yöduunari jolla ei ole kuin yksi kaveri ja paljon koiria (joita miehen suku tykkää arvostella).

9/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kertoo: "itse otan syrjäytyneeksi "haukkumisen" kehuna. Se kertoo minulle sen että muut kokevat minun olevan erilainen ja poikkeava -- mitä suurimmassa määrin olenkin. En ole normaali eikä minua voi laittaa siistiin kategoriaan"

Hienoa! Itse olen näköjään aika pelkuri, kun en ole tullut edes ajatelleeksi, että noinkin voi asiaa ajatella. Kiitos tästä, arvokas näkökulma! Ap

Vierailija
10/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kysyä mistä ihminen on syrjäytynyt? Palkkatyöstä, itsestään vaiko yhteiskunnasta yleensä. Kaikki on kiinni siitä. Yksin eläminen ei ole vielä mitään.

11/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille rakentavista ja lohdullista kommenteista. Ei tuollainen syrjäytyneeksi haukkuminen ainakaan saa ketään tsemppaamaan elämässään, vaikka tarvetta olisikin. Ja omasta elämästään saa tehdä juuri sellaisen kun haluaa! Ihmettelen kyllä edelleen, miksi kukaan sanoo toiselle noin. Ilmeisesti en edes ole ainoa, joka on tuota joutunut kuulemaan ihme tilanteissa..

Vierailija
12/12 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivasti lanseerattu leimaava termi. voidaan ohjailla pöljä työtön sosiaalihuollon asiakkuuteen. kokonaan eri asia olisiko sellaiseen edes järjellistä perustetta

🤭