Antaisitteko seksisuhteen anteeksi kumppanillenne?
Olen aivan rikki mieheni seksisuhteen toiseen naiseen paljastettua:(. Olen nuori nainen ja pidän itsestäni huolta. Omaan suuret halut seksinkin suhteen ja panostan parisuhteeseemme näin muutenkin. Silti mieheni petti minua usean kerran saman naisen kanssa. Työkaverista kyse..
Miten päätä tästä yli? Olemme seurustelleet kuusi vuotta ja ajatuksena oli kaikki yhteiset unelmat kuten lapset ja oma asunto yms.. tuntuu niin kurjalta juuri nyt.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
No, ei ihminen tosiaan ole luonnostaan yksiavioinen ja jos kyse oli vain seksistä, niin mitä väliä?
Kiva tietää etten ole ihminen. Olen kyllä täysin yksiavioinen. Haluan vain omaa kumppaniani enkä näe edes muita seksuaalisina olentoina.
En. Kun luottamus on noin pahasti rikottu, en vaan näe että se voisi palautua. Meidän tapauksessa asiat on keskusteltu perin pohjin ja molemmat ovat toisen odotuksista tietoisia. Mies tietää että voisin olla valmis avoimeen suhteeseen jos joskus tulee tunne että siihen olisi tarvetta, mutta asiasta pitää ehdottomasti keskustella ja sopia ensin. Jos ei näin tehdä, kyseessä on pettäminen ja luottamuksen rikkominen. Koska luottamus on minulle parisuhteen kulmakivi, kyseessä deal breaker.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette olleet kuusi vuotta yhdessä eikä perheen perustaminen ole tullut ajankohtaiseksi? Olisiko nyt hyvä hetki katsoa uusi kumppani, että pääset toteuttamaan haaveitasi?
Täh, mitä väliä sillä on? Me ollaan miehen kanssa oltu 7 vuotta yhdessä eikä perheen perustamista olla ajateltu. Toinen myös 15 vuotta yhdessäolleet joilla ei yhteisiä lapsia eikä kihlausta eikä mitään. Jokainen elää omalla tyylillään.
Ap nimenomaan haaveilee näistä ja suree nyt myös haaveidensa perään. Kuusi vuotta on pitkä aika aikuisella odottaa perheellistymistä. Toki ap ja mies voi olla vaikka vasta 20, mutta oletan, että ovat ihan aikuisia. Tämä suru on itselleni hyvin tuttua. Se suru on saanut minut jäämään huonoihinkin suhteisiin, kun olen pelännyt lähteä rakentamaan suhdetta taas nollasta.
Anteeksi varmaan antaisin. En minä puolisoani omista. Sitä en mene lupaamaan että parisuhde sen jälkeen jatkuisi mutta mahdollista sekin olisi.
Kerrankos sitä mokaa. Ei se ole maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
Älä edes haveile sen kans enää tulevaisuutta. Monta kertaa pettäny saman naisen kanssa, heillä on välillään jotain muutakin kuin pelkkää seksiä.
höpsistä, voi olla pelkkä seksisuhde ilman mitään tunteita
En, lähtisin suhteesta sydän särkyneenä. Paluuta entiseen ei kuitenkaan ole.
Luultavasti kyllä, jos meillä olisi yhteinen lapsi/a, muuten en antaisi anteeksi.
Asian unohtaminen ja luottamuksen uudelleenrakentaminen voisi olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi anteeksi, ellen olisi valmis avaamaan suhdetta. Enkä välttämättä silloinkaan. Olen seksiasioissa aika vapaamielinen, mutta rehellisyyden suhteen äärinipo. Pitkäaikaista systemaattista kusetusta olisi vaikea antaa anteeksi.
Juuri tämä.
Miehesi valehteli sinulle pitkään, systemaattisesti. Se on enemmän kuin kenenkään pitäisi jaksaa.
Monet antaa anteeksi sen takia, että rakastavat kumppaniaan todella paljon, eivätkä halua erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette olleet kuusi vuotta yhdessä eikä perheen perustaminen ole tullut ajankohtaiseksi? Olisiko nyt hyvä hetki katsoa uusi kumppani, että pääset toteuttamaan haaveitasi?
Täh, mitä väliä sillä on? Me ollaan miehen kanssa oltu 7 vuotta yhdessä eikä perheen perustamista olla ajateltu. Toinen myös 15 vuotta yhdessäolleet joilla ei yhteisiä lapsia eikä kihlausta eikä mitään. Jokainen elää omalla tyylillään.
Ap nimenomaan haaveilee näistä ja suree nyt myös haaveidensa perään. Kuusi vuotta on pitkä aika aikuisella odottaa perheellistymistä. Toki ap ja mies voi olla vaikka vasta 20, mutta oletan, että ovat ihan aikuisia. Tämä suru on itselleni hyvin tuttua. Se suru on saanut minut jäämään huonoihinkin suhteisiin, kun olen pelännyt lähteä rakentamaan suhdetta taas nollasta.
Siis itse olen 23 ja mieheni on 26 ja nyt kun opiskelut pulkassa lapset olivat molempien suunnitelmissa. Emme kuitenkaan kiirehdi asioissa tai jotenkin väkisin yrittäneet mitään, mutta kyllä molemmilla oli puhetta että lähiaikoina olisi mukavaa ja sopiva aika yms..
Ap
Mun mielesta kuulostaa nyt silta, etta itse pohjimmiltasi tiedat etta suhde on nyt ohi, mutta emmit kuitenkin koska muuten lapsihaaveet jne. muut suunnitelmat menevat uusiksi.
Trust me, et halua perustaa perhetta tuollaisen miehen kanssa. Sinne sankyyn ei mitenkaan vahingossa ole paadytty montaa kertaa. Luottamus ei ikina palaudu. Sa olet vasta 23v? Ma itse muutin tuon ikaisena ulkomaille ja elin omaa elamaa, nyt on sun aika tehda omia juttuja, kylla se lasten isa sielta tulee sitten kun on tullakseen. Sulla on hyvia lapsentekovuosia jaljella viela 10-15
Tv. 29- vuotias
Vierailija kirjoitti:
Monet antaa anteeksi sen takia, että rakastavat kumppaniaan todella paljon, eivätkä halua erota.
Ei vaan siksi, että he eivät arvosta itseään, pelkäävät että jäävät yksin ja jäävät siksi roikkumaan.
23v, sori vaan mutta se on vielä todella vähän. Oma elämä vaan esiin ja uutta hakuseen, sulla on kaikki vielä edessä. Uskon että tuo olisi tapahtunut ennemmin tai myöhemmin koska molemmat olette vielä noin nuoria ja koska tuo nyt tapahtui. Kyllä suhde olisi pysynyt hyvänä jos sen olisi ollut tarkoitus pysyä.
Löydät vielä monta miestä, huonompia ja parempia.
Hukkaat elämästäsi hyviä, parhaita vuosia jos jäät nyt roikkumaan tähän ja toivomaan että suhde vielä toimii ja paranee. Hulluuden partaalle sinä itsesi siinä ajat, tee palvelus itsellesi ja lähde.
En antaisi anteeksi.
Jos antaisin ja jatkaisin suhdetta pettäjän kanssa, en olisi enää ikinä oikeasti onnellinen siinä suhteessa. Surusin aina sitä, mitä tapahtui. Ja olisin varmasti katkerakin. Suhde ei olisi enää entisensä, sillä mies rikkoi sen. Vaikka mies ei pettäisikään enää koskaan, niin siltikään suhde ei tuntuisi samalle koska pettäminen on kerran jo tapahtunut.
Ja olisin aina vainoharhainen, alkaisin epäillä miestä, mitä jos taas pettääkin..
Tuollainen mies ei sovi vakavaan parisuhteeseen. Jätä se. Älä hanki lapsia ainakaan hänen kanssa
En antaisi noin järjestelmällistä valehtelua. Seksi pariskuntien välillä on muutenkin nykyään niin aliarvostettua ja heti kun tulee vähän ongelmia niin ollaan jo tinderissä etsimässä uutta. Lojaaleja ihmisiä on vaikea löytää, mutta sen takia ei pidä olla epälojaalin kanssa.
Ero tulisi, heti. M41