Mökin ostaja nipottaa
Vihdoin joku kiinnostui wanhasta mummonmökistämme. Tykkäsivät kovasti, kun kävivät katsomassa. Sovittin jo hinnastakin.
Nyt vain on käynyt ilmi, että toinen ostaja on lakinainen. Haluaa, että kaikki tehdään prikulleen ja pilkulleen varman päälle. Huomenna tulossa jonkun arkkitehtiystävänsä kanssa tekemään talotarkastusta ja syynäävät ties mitä.
En tykkää yhtään. En ole ehtinyt ja jaksanut edes siivota mökillä ihmeemmin.
Hinnasta en tingi enää yhtään. Jos ei kelpaa, menkööt menojaan.
Kommentit (30)
Voit sanoa että otit pois myynnistä
Minä olisin juuri tuo syynääjä joka tulisi arkkitehtiystävänsä ja talotarkastajan kanssa paikalle. Ja olen tullutkin. Se on ihan asiallista toimintaa. Näin tulisi toimia enemmän tässä maassa asuntojen ja talojen ja mökkien kohdalla. En odottaisi hinnan alenemista sinänsä vaan haluan vain tietää mitä olen ostamassa. Eihän se siivoamattomuus haittaa.
itseäänhän ne vaan ampuu jalkaan tolla tarkastuksella :D
Jos eivät sillä löydä homet6ta ja ilmestyy jälkeenpäin niin ne olivat ne jotka sen aiheutti
Kiinteistökaupasta saat vielä hyvin vetäytyä
Tietenkään et tykkää syynäämisestä kun mökkisi on homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin juuri tuo syynääjä joka tulisi arkkitehtiystävänsä ja talotarkastajan kanssa paikalle. Ja olen tullutkin. Se on ihan asiallista toimintaa. Näin tulisi toimia enemmän tässä maassa asuntojen ja talojen ja mökkien kohdalla. En odottaisi hinnan alenemista sinänsä vaan haluan vain tietää mitä olen ostamassa. Eihän se siivoamattomuus haittaa.
Okei. Jos näin on, ei haittaa.
Ap
Eipä se arkkitehti paljoa ymmärrä muusta kuin esteettisestä puolesta, joten ole huoleti.
Ota rennosti vaan, anna lakinaisen ja arkkitehdin häärätä. Jos alkavat ehdottamaan hinnan alennusta, älä sano ei vaan nosta hintaa samassa suhteessa
- itse asiassa nyt kun mainitsit, tuossa pellolla asuu harvinainen lehtokurppa. Siitä voisi varmaan lisätä tonnin myyntihintaan
- mulla kävi täälä viime viikolla feng shui analysti sekä kiinteistön henkien puhdistaja, molemmat kehui että täällä on asunut onnellisia ihmisiä ja seinien feromonitasot ovat huippuluokkaa! Onneksi teetin tutkimukset ennen kauppoja, melkein sait mökin pilkkahinnalla! Laitetaan 2000e lisää hintaa, niin mökki on sinun
Ei ne sen kummempaa vispilänkauppaa ammattilaisetkaan harrasta
Arkkitehdista ei ole kamalasti iloa talokaupoissa, ei ne osaa kuin korkeintaan katsoa tonttia ja ilmansuuntia. Tarkastuksen voi puolestani tehdä, mutta en osallistu sen kuluihin enkä laske hintaa. Korkeintaan totean, että kiitokset kiinnostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole homeessa, ite oot!
Mutta kun on vanhasta hirsirakennuksesta kyse, ei se ole sama kuin vastarakennettu instavilla. Kai ne sen tajuavat, vaikka nuorehkoja ovatkin.
Mitä selailet? :D Taitaa ap olla peloissaan, kun selviää miten hän on elänyt. Kuinka arvokas Mölsä on? Meinaako ap, että joku laittaisi vaikka 200 000 e kiinni tarkastamattomaan kohteeseen? Kuinka kauan sinä ap tekisit töitä saadaksesi ostettua mökin? Perimällähän sinä sen sait. Miksi edes myyt mökkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole homeessa, ite oot!
Mutta kun on vanhasta hirsirakennuksesta kyse, ei se ole sama kuin vastarakennettu instavilla. Kai ne sen tajuavat, vaikka nuorehkoja ovatkin.
Tämä siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Ota rennosti vaan, anna lakinaisen ja arkkitehdin häärätä. Jos alkavat ehdottamaan hinnan alennusta, älä sano ei vaan nosta hintaa samassa suhteessa
- itse asiassa nyt kun mainitsit, tuossa pellolla asuu harvinainen lehtokurppa. Siitä voisi varmaan lisätä tonnin myyntihintaan
- mulla kävi täälä viime viikolla feng shui analysti sekä kiinteistön henkien puhdistaja, molemmat kehui että täällä on asunut onnellisia ihmisiä ja seinien feromonitasot ovat huippuluokkaa! Onneksi teetin tutkimukset ennen kauppoja, melkein sait mökin pilkkahinnalla! Laitetaan 2000e lisää hintaa, niin mökki on sinunEi ne sen kummempaa vispilänkauppaa ammattilaisetkaan harrasta
Hohhoijaa...
Se arkkitehti osaa arvioida mitä kaikkea pitää korjata
Vierailija kirjoitti:
Mitä selailet? :D Taitaa ap olla peloissaan, kun selviää miten hän on elänyt. Kuinka arvokas Mölsä on? Meinaako ap, että joku laittaisi vaikka 200 000 e kiinni tarkastamattomaan kohteeseen? Kuinka kauan sinä ap tekisit töitä saadaksesi ostettua mökin? Perimällähän sinä sen sait. Miksi edes myyt mökkiä?
Jopas on oletuksia! Katteettomia.
Itse olen mökin ostanut ja pitänyt kunnossa. Nyt en enää jaksa, viitsi enkä halua viettää lomia työmaalla. Piha ja puutarha on loputon työsarka. Plääh.
Vierailija kirjoitti:
Se arkkitehti osaa arvioida mitä kaikkea pitää korjata
Niinköhän?
Jos joku pelottaa, niin se, että kapuaa katolle ja rikkoo kattotiiliä. Katolla pitää mennä taiten ja varoen, ettei riko.
Vierailija kirjoitti:
- mulla kävi täälä viime viikolla feng shui analysti sekä kiinteistön henkien puhdistaja, molemmat kehui että täällä on asunut onnellisia ihmisiä ja seinien feromonitasot ovat huippuluokkaa! Onneksi teetin tutkimukset ennen kauppoja, melkein sait mökin pilkkahinnalla! Laitetaan 2000e lisää hintaa, niin mökki on sinunEi ne sen kummempaa vispilänkauppaa ammattilaisetkaan harrasta
Hehe. No tämä oli hyvä vinkki. Huumorilla selvitään. Ap.
Jos kyseessä on vanha mummonmökki, ja lakinainen ja arkkitehti kuvittelevat, että mökin pitäisi olla täydessä tikissä, niin eivätpä ne paljon taida rakennuksista tietää. Vuosikymmeniä vanha, osittain asumattomana seissyt mökki ei ole uutta vastaavassa kunnossa, mutta sitähän nämä nuuskijat todennäköisesti odottavat. Jos ne rupeavat suurennuslasilla etsimään pienimpiäkin vikoja, niin älä välitä, vaan katsele rauhassa sivusta. Jos alkavat vaatia alennusta, pyydäniitä tekemään kirjallinen tarjous ja lupaa ilmoittaa muutaman päivän sisällä, hyväksytkö tarjouksen vai et. Tällä keinolla voit päästä mukavasti eroon näistä kyylistä, jotka yrittäisivät vielä vuosien ajan kaupan solmimisesta saada sinut jalkarautaan.
Ei se haittaa vaikka et ole siivonnut, kun ilmoittavat vaan tulevansa yhtäkkiä. Toki voit pitää hinnan, koska et voi tietää itse onko mökissä vikaa vai ei, pitäisi olla puolueeton tarkastaja - ei ostajan ystäväarkkitehti.
Älä myy, keksivät kyllä millä saa sinut kaupan jälkeen korvausvastuuseen.