Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhe-elämä on kamalaa

Vierailija
22.06.2020 |

Mies vinkuu, lapsi vinkuu. En ymmärrä mitä iloa on perheestä? Sinkut, olette onnekkaita.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden lapsen kanssa on usein vaikeampaa kuin useamman. Lähtekää rannalle retkelle tjn.

Monesti se, että käy jossakin niin tuo sitä uudenlaista virtaa kotielämään.

Ollaan mökillä, ei halua uimaan, saunaan, kalastamaan, syömään ravontolaan, potkimaan palloa eikä isommalle uimarannalle. Mikään ei kelpaa.

Onko liian kuuma? Menkää yhdessä uimaan. Saunokaa. Käykää huomenna kaupassa tai torilla.

Kriisipäivä kuuluu mökki - ja leirielämään.

22/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku keksinyt mikä on perheen idea?

Ap'hän sen on jo keksinyt, eli samankaltaisuus yhdistää. Mies vinkuu, lapsi vinkuu ja Ap vinkuu täällä palstalla:D

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden lapsen kanssa on usein vaikeampaa kuin useamman. Lähtekää rannalle retkelle tjn.

Monesti se, että käy jossakin niin tuo sitä uudenlaista virtaa kotielämään.

Ollaan mökillä, ei halua uimaan, saunaan, kalastamaan, syömään ravontolaan, potkimaan palloa eikä isommalle uimarannalle. Mikään ei kelpaa.

Onko liian kuuma? Menkää yhdessä uimaan. Saunokaa. Käykää huomenna kaupassa tai torilla.

Kriisipäivä kuuluu mökki - ja leirielämään.

Tottakai on kuuma mutta kuitenkin viileämpi kuin kotona. Ei halua mennä yhdessä mihinkään, ei uimaan, ei saunaan, ei kauppaan tms.

Vierailija
24/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä taas olen ollut todella onnellinen perhe-elämästä. Nyt kohta jo kaikki lapset omillaan. Kivaa on varmasti taas olla rakkaan miehen kanssa kahdestaan, kunhan tottuu "tyhjään pesään". Eniten nautin ajasta, kun lapset olivat pieniä, alle kouluikäisiä ja sain olla kotona heidän kanssaan. Tietysti oli välillä väsymystä ja rahat vähissä, mutta kyllä se vaakakuppi raskaasti painuu sinne plussan puolelle. Perhe on parasta mitä elämässä voi olla, mun mielestä. Toki ymmärrän, ettei sovi kaikille. Nyt on aivan mahtavaa, kun ollaan aina joskus koko sakki koolla, kokkaillaan, pelaillaan lautapelejä, lauletaan karaokea, saunotaan ja uidaan. Niin ihanaa, kuten koko elämäkin! 

Vierailija
25/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse edeltä, kyllä se tulee perässä. Huomenna on jo parempi mieli, kun tästä päivästä selvitään.

Koti-ikävä ja hellerasitus ne vain stressaa.

Vierailija
26/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene itse edeltä, kyllä se tulee perässä. Huomenna on jo parempi mieli, kun tästä päivästä selvitään.

Mies kävi jo mutta ei halua käydä uimassa.

Vierailija
27/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Jos jäät tenttaamaan ärtyisältä lapselta mitä hän haluaa, saat tehdä sitä loppuloman.

Ei hän tiedä mitä haluaa. Sinun pitää ohjata häntä.

Viilennä, anna juomaa ja ruokaa. Muista suola - ja nestetasapaino. Mene uimaan ja katso saatko hänestä seuraa. Jos et, ui ja viilennä itse itsesi.

Älä ole vässykkä.

Vierailija
28/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Jos jäät tenttaamaan ärtyisältä lapselta mitä hän haluaa, saat tehdä sitä loppuloman.

Ei hän tiedä mitä haluaa. Sinun pitää ohjata häntä.

Viilennä, anna juomaa ja ruokaa. Muista suola - ja nestetasapaino. Mene uimaan ja katso saatko hänestä seuraa. Jos et, ui ja viilennä itse itsesi.

Älä ole vässykkä.

En mä ajatellut mikään vässykkä olla, kun on vaan tämä yksi viikko kesälomaa koko kesänä, niin olis kiva jos kaikille olis jotain kivaa tekemistä.

Vierailija
29/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Ja tämä korona-aika ja loma-aika oikein korostavat kaikkea. Riitaa lapsista ja kaikesta. Mies on jatkuvasti pahalla päällä ja hermostuu milloin mistäkin.

Vierailija
30/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Ja tämä korona-aika ja loma-aika oikein korostavat kaikkea. Riitaa lapsista ja kaikesta. Mies on jatkuvasti pahalla päällä ja hermostuu milloin mistäkin.

Meillä lomaa vain viikko joten ei sen enempää yhdessä olla.

Vierailija
31/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Siksi olenkin vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
32/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan pienten lasten kanssa mikään ei ole aidosti kivaa. Joka hetki pitää olla valppaana, ohjata ja kieltää ja auttaa milloin missäkin. Isompien lasten kanssa on jo mukavampaa, kun ymmärtävät jostain jotain ja osaavat paljon itse. Jos siis eivät satu olemaan luonteltaan vinkujia. Niiden kanssa ei ole kivaa, vaikka olisivat minkä ikäisiä. Isompien kanssa voi keskustellakin, pienempien suusta tulee vain mölinää ja kuolaa.

Vierailija
33/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset opetin olemaan vinkumatta. Mies vinkui, ettei saa tarpeeksi seksiä. Lemppasin pihalle ja kysyin, että onko nyt jono ovella. Ei ollut. Nyt lapset aikuisia ja minulla nuori jaksava mies. Kumpi voitti?

Vierailija
34/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös on täydellinen perhe: teinit on aina hyvällä tuulella ja avuliaita. Mies tuo minulle joka aamu latten sänkyyn. Näin kesällä hän kattaa aamiaisen merenrantahuvilamme terassille. Matkustelemme paljon, mieheni on menestyvä yrittäjä ja rahasta ei tarvitse kantaa huolta. Lapset pärjäävät hyvin koulussa ja suunnittelevat korkeakouluopintoja ulkomailla.

Mieheni jää eläkkeelle reilusti ennen eläkeikää ja muutamme Espanjaan. Itse olen saanut olla kotirouva koko avioliittomme ajan ja olen hyvin onnellinen siitä. Näytän ikäistäni nuoremmalta koska en ole joutunut stressaamaan töissäkäynnistä enkä mistään muustakaan. Olen hyvin tyytyväinen elämääni.

Vierailija
35/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies vinkuu? Voiko häntä auttaa vinkumisen syyssä vai erota ja pääset rauhaan. Lapsen vinkuminen menee etusijalle, että tarpeeseen vastaa. Ajattele omaa hyvinvointia kuitenkin 

Vierailija
36/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies vinkuu? Voiko häntä auttaa vinkumisen syyssä vai erota ja pääset rauhaan. Lapsen vinkuminen menee etusijalle, että tarpeeseen vastaa. Ajattele omaa hyvinvointia kuitenkin 

Työjuttuja eikä keksinyt lapselle tekemistä. Onneksi ei kesälomat ole kuin viikon mittaisia niin perhe-elämää ei tarvitse paljoa sietää.

Vierailija
37/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneena on pakko sanoa, että elämä on paljon parempaa nyt kuin exän kanssa. Ex oli tylsä, ei suostunut mihinkään hauskanpitoon, ylenkatsoi kaikkea minuun liittyvää, oli vätys.

Nyt lasten kanssa on mukava. Ei ahdistavaa miestä vieressä.

Vierailija
38/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihan parasta! Mikään ei ole tuonut niin paljon sisältöä elämääni kuin oma perhe! Rakastan miestäni ja lapsiani enemmän kuin mitään! Miksi ap:n mies ja lapset muka vinkuvat jatkuvasti? Siihen on varmaan syy, mutta sitähän ap ei ymmärrä, tai ei ainakaan myönnä.

Syy on että heillä on tylsää eivät kuitenkaan keksi mitään tekemistä eikä mikään tekemisen ehdottaminen kelpaa.

Kun lapseni olivat pieniä ja valittivat, ettei ole mitään tekemistä, vastasin, ettei aina tarvitse ollakaan tekemistä. Valitus loppui aika äkkiä ja tekemistä kehittivät ihan itse.

Vierailija
39/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tiennyt etten ikinä halua ns. perinteistä perhettä. Ajatuskin ahdistaa. Parisuhdekaan ei ole pakollinen. Mielummin yksin kuin huonon kanssa:D

Vierailija
40/51 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mieheni kanssa kolme teiniä ja perhe-elämä on parasta. Perheemme on upea, huumorintajuinen ja juuri oman näköisemme porukka, jossa on kaikilla helppo ja hyvä olla. Teinit ovat avuliaita, järkeviä ja innostuvia, joten elämä on oikeasti hyvin sujuvaa ja aurinkoista. Teemme yhdessä paljon ja ketään ei tarvitse käskeä, vaan lapsetkin tietävät, että yhdessä tekemällä tylsätkin työt ovat äkkiä tehty.

Olen onnellinen perheestäni ja nautin joka hetkestä.

Sama. En vaihtaisi pois päivääkään!