Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä vaikea, ei osaa lähteä edes retkelle!

Vierailija
22.06.2020 |

Ehdotin että mennään yhteen paikkaan jolloin joutuisi käyttämään yhtä kulkuneuvoa jotta päästäisiin katsomaan historiallisia paikkoja.
Ei, se on liian vaikeaa.
Kuitenkin kyseessä sama kaupunki.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna ilonpilaajien masentaa. Lähde yksin ja vietä kiva päivä!

Vierailija
2/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, joillekin ihmisille muille normaalitkin asiat vain ovat aina jotenkin todella hankalia. Unohda koko juttu, mene yksin tai pyydä mukaan joku kaveri, jolle normaalit asiat eivät ole hankalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun seurasi on se ikävin juttu.

Vierailija
4/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en odota koko kesää.

Menen sitten vaikka yksin.

Vierailija
5/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa masennukselta. Entäpä jos kysyisit ihan vilpittömästi, että onko kaikki hyvin, sillä itse et koe ko. aktiviteetin olevan kovin suuren vaivannäön takana? Tai tokihan syy voi olla myös siinä, ettei seura kiinnosta.

Vierailija
6/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakisit hänet kotoa ja menisitte yhdessä. Hän ei ehkä ole tottunut käyttämään julkisia kulkuneuvoja ja jännittää sitä.

Vierailija
7/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi saada paniikkikohtauksen bussissa, tai pelätä saavansa sellaisen. 

Vierailija
8/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voi saada paniikkikohtauksen bussissa, tai pelätä saavansa sellaisen. 

Ei sillä ole sitä. Olis kertonut.

Vierailija
9/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaakohan ystäväsi vain välttää julkisia kulkuneuvoja koronan takia...?

10/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän pelkää ettei osaa kulkea sillä kulkuneuvolla, jos se on hänelle vieras. Ehdota että menisitte sillä yhdessä eli että lähtisitte hänen luotaan matkaan. 

Vierailija
11/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa kulkea kotoa kohti pysäkkiä.

Ärsyttää vaan tämä pysähtynyt tilanne.

Vierailija
12/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on riskiryhmään kuuluva, asutte Helsingissä. Anna hänen olla rauhassa. Korona tartunta riski joukkoliikenne välineessä on henkeen kohdistuva uhka hänenlaiselle riskiryhmäläiselle. Sama kuin pitäisit veustä kurkulla tai pelaisit venäläistä rulettia.

Jätä hänet rauhaan.

Terveet eivät voi ymmärtää monisairaita nyt korona aikana.

Vierailija
13/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakisit hänet kotoa ja menisitte yhdessä. Hän ei ehkä ole tottunut käyttämään julkisia kulkuneuvoja ja jännittää sitä.[/quote

Riskiryhmäläinen?

Helsinki?

Anna hänen olla. Hänellä. On oikeus suojella haurasta elämänlankaansa. Älä polje hänen elämisen oikeutta alas.

Vierailija
14/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kulkeevat vain omalla autolla.  Minulla on yksi sisko joka ei lähde mihinkään minne pitää olla liikennelaitoksen lippu tai kortti. Ei halua sekaantua siihen  maksulippuviidakkoon.  Lippujahan on  yli 70 erilaista.  Kun asuu ihan Helsingin keskustassa ei tarvitse mihinkään metroa tai kaupungin busseja.  Ei lähde kylään kauemmaksi  ,ellei joku hae autolla. Hän ei suostu maksamaan kun se on niin kallista. Kertaliput ovat kalleimpia. Muuten hän kyllä kulkee ulkomailla ym.   Monet helsinkiläiset perheet eivät omista mitään kuukausikortteja.   Itä- Helsinkiläiset kulkevat pummilla, eivätkä voi muuttaa muualle. Arvoa tai Aikaa ohjelmat eivät kiinnosta , vain propelipäät tulevat niistä onnelliseksi. En minäkään muista koska olen käyttänyt julkisia kulkuneuvoja.  Siellä ei kai käteinen käy. Teinit eivät edes maksa koskaan.

Vierailija
15/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa masennukselta. Entäpä jos kysyisit ihan vilpittömästi, että onko kaikki hyvin, sillä itse et koe ko. aktiviteetin olevan kovin suuren vaivannäön takana? Tai tokihan syy voi olla myös siinä, ettei seura kiinnosta.

Jep, kuulostaa niin masennukselta. Ei välttämättä edes itse tajua sitä. Asiaa pahentaa, jos lähipiiri syyllistää siitä, ettei jaksa lähteä ja ihmettelee.

Masentunut on väsynyt ja ihan pienikin juttu voi olla ihan mahdoton toteuttaa.

Sitä ei käsitä ellei ole itse kokenut, eikä siinä tilassa masentuneena sitä oikein käsitä itsekkään tai osaa selittää. Ihmettelee itsekin ja syyllistää itseään, kun normaali toiminnot ei suju.

Itselläni vastaavan kuuloinen tila oli päällä myös. Matkustaminen oli todella hankalaa, vaikka olen tottunut reissaamaan aiemmin.

Kavereita kaipasi ja oli kiva nähdä, mutta he halusi aina tehdä ja mennä niin kauheasti, että tapaamiset oli ahdistavia. He ei todella tajuneet, miten veto oli pois, enkä tahallani halunnut pilata iloa. Yritin heidän mieliksi mennä ja toipumiseen meni päiviä. Ei sekään toimi, että sairas joustaa terveiden mukaan.

Voitko tehdä ja mennä jonkun toisen kaverisi kanssa ja tämän kanssa tarjota vaikka vaan läsnäoloasi, olemista ilman sen kuemmmempaa vaatimusta mistään?

Tuosta voi toipua, mutta saattaa ottaa aikaa.

Vierailija
16/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole masentunut, minä olen välillä tosi masentunut ja nyt kun tämäkin juttu kaatuu, ei ole luottamusta enää.

Vierailija
17/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso onko alueellasi Ympäristökeskuksen retkiä. Niissä on moni yksin. Ja asiantunteva opas joku biologi.

Vierailija
18/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso onko alueellasi Ympäristökeskuksen retkiä. Niissä on moni yksin. Ja asiantunteva opas joku biologi.

Ok. Katson!

Vierailija
19/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tuntea myötätuntoa kriitisen ylitulkinnan sijaan

Hän on oman elämänsä pääosassa (ja sinä omasi, tottakai eli pidä huoli siitä että teet sen mitä tahdot milloin tahdot) eikä mitään velkaa sinulle. Jos joskus jotain teette yhdessä, ole siitä iloinen äläkä aseta paineita sillä ettei sekään vähä riitä

Vierailija
20/20 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on luottamuksen menettäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme