Minkälaista on omistaa koira?
Kertokaa vähän. Erityisesti siitä, mikä siinä on mukavaa?
Kommentit (16)
Mukavaa on se että on aina joku jonka kanssa lähteä ulkoilemaan. Plussaa myös se että tulee hyötyliikuntaa todella paljon.
Mun koirat rakastaa mua enemmän kuin ketään toista ja samoin minä niitä. Se tunne vaan on niin ihana!
Koira on maailman paras asia. Hankin koiran masennuksen takia. Paras ystäväni ja ainoa ystäväni. <3
Eli koiranomistajilla on jotain mielenterveysongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Eli koiranomistajilla on jotain mielenterveysongelmia?
Sehän on juuri päin vastoin.
Koirasta on seuraa kotona ja lenkkeillessä.
Teen nyt pelkästään etätöitä ja koirasta on ollut tosi paljon seuraa.
Koirat ovat kuin lapsia, mutta paljon helpompia.
Lapset voi jättää hoitoon, mutta koiran kanssa on vaikeampaa.
Jatkuva ahdistus ja huoli. Huono omatunto kun kaikki työpäivät yksin ja ainoana sosiaalisena seurana minä kun en sos elämää muuten omista. Onneksi pieni lähti sateenkaaren sillalle ja eli kuitenkin suht pitkän elämän. Toista koiraa en ota.
Riippuu ihan koirasta. On aivan eri asia olla jonkun viettipommin belggarin omistaja kuin vaikka cavalier kingcharlesinspanielin. Mutta alun vaikeudet kun selättää, niin loppuajan onkin maailman paras kaveri siinä! Tuo säännöllisyyttä elämään (olen sairaseläkkeellä) ja vie ulkoilemaan ja liikkumaan joka päivä, lohduttaa jos on murheita ja kuuntelee, jos on asiaa.
Koirat ovat ihania, ne antavat ehdotonta rakkautta ja tukea ja saavat hymyn päivittäin suulle. Koirat kuitenkin sitovat myös todella paljon kotiin. Jos mietit koiran hankintaa, oletko todella valmis varmasti heräämään joka aamu aikaisin koiran kanssa lenkille, säässä kuin säässä, jatoistaa tämä vähintään 3 kertaa päivässä? Koiraan tulee sitoutua kuten lapseen, se on sinun vastuullasi koko sen elin-iän, ei auta jos olet sairas tai väsynyt, koira on lenkitettävä (tai delegoitava lenkitys jollekin muulle), huomioitava ja ruokittava.
Pentuaika on hektistä ja raskasta, mutta helpottaa kyllä koiran kasvamisen myötä. Silloin koira on "hampaimmillaan", kodissa kärsivät huonekalut ja sisäsiistiksi opettelussa menee tovi. Vaikka pennut ovat ihania, niin Itse en enää pentua haluaisi hankkia, ennemmin adoptoisin aikuisen kotia tarvitsevan koiran.
Koira osaa tiettävästi tulkita ihmisen ilmeitä paremmin kuin toinen ihminen.
Ja ihan sama minkänäköinen olet, olet silti koiralle se maailman tärkein tyyppi.
Koirat on myös muuten tosi kalliita, jos kunnon ruuat ja lääkäröinnit aikoo hoitaa kunnialla. Koiran ostohinta on pieni menoerä kaikkeen muuhun kulutukseen nähden:
Lääkäröinti, ruuat, valjaat, hihnat/flexit, pedit, namut, lelut, turkinhoito(trimmaus) jne.
Parhaimmillaan tai pahimmillaan koira on sinulle läheisempi kuin kukaan ihminen, ymmärtää kaikki sinun surut ja murheet.
Vaikka eilinen olis ollu ihan peestä, on yhtä iloa ja riemua kun uusi päivä alkaa.