Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisesta ketjusta mieleen tuli.. Oletko sinä palanut auringossa pahasti?

Vierailija
22.06.2020 |

Minä olen lapsena, mutta sehän oli nyt kasarikakaroilla ihan normimenoa että punaisista käsivarsista lepatti nahanriekaleet.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nukahdin Portugalissa rannalle. Parin tunnin nokosten jälkeen iho oli tulipunainen ja kuoriutui myöhemmin tosi kivuliaasti pois.

Vierailija
2/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohon toiseen ketjuun kerroinkin, kun nukahdin trampoliinille. Mies oli töissä ja lapset leirillä, menin  kastelemaan kukkia ja päätin  käydä selälleni trampoliinille hetkeksi lepäämään. Bikinit ja sortsit päällä. Herättyäni naamani ja koko kehoni etupuoli olivat palaneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo parikymppisenä olkapäät paloi vesirakoille vahingossa kun olin töissä topissa.

Vierailija
4/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen polttanut olkapäät ja rinnan alueen. Olin parikymppinen. Nykyään laitan erityisesti niille alueille rasvaa tai peitän kokonaan ettei varmasti pala. 

Vierailija
5/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo - mustikassa Lapissa. Rinne ja lämmin tuuli. Otin takin pois ja alla oli hihaton toppi paknijanselällä. Selkä ja käsivarret paloi vaikka ei ollut tuulen vuoksi superkuuma.

Vierailija
6/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä kaveriporukalla Kreetalla ja kärähdin mm. kaulasta ja olkapäistä niin, että niihin tuli jo vesikellot. En ollut silloin suorassa auringossa edes kauan, mutta aivan meren rannalla, joten niin kävi. Sen jälkeen en ole kuin pari kertaa punoittanut. N46

Vierailija
7/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole palanut. Olen lapsena tehnyt töitä paisteessa heinäpellollakin tuntikausia päivittäin, en mielestäni rusketu enkä pala? Läheinen taas kun leikkaa hetken nurmikkoa niin niska kesii.

Vierailija
8/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä en lisännyt rasvaa ja otin koko päivän selälle/perstonukselle aurinkoa ja voi luoja sitä kipua, kutinaa ja nahkan lähtöä mikä jatkui yli viikon. Mutta ei siinä, en ole koskaan saanut selälle/pakaroille niin hyvää rusketusta kuin silloin!

Vierailija
9/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensimmäistä kertaa elämässäni Floridassa. Päätin syödä nopean lounaan parvekkeella ja en tyhmänä tajunnut miten paljon voimakkaampi se aurinko siellä todella on ja ajattelin että ei noin pikaiseksi ajaksi tarvitse suojaa laittaa. Parissakymmenessä minuutissa ehdin palaa. Ei nyt mikään todella vakava palaminen, mutta kyllä kivulias kuitenkin.

Vierailija
10/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloin viimeksi v. 2004 ulkoilmateatterissa. Aika lievästi, mutta silloin päätin ettei ikinä enää. Jopa Italiassa 40 asteessa rannalla olin ok kunhan rasvasin koko kropan spf 50llä kerran tunnissa.

Vierailija
11/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ja senkin ihan omaa tyhmyyttäni. Oltiin veneellä liikkeellä kesällä, olin kyllä laittanut aurinkorasvaa aamulla ja muistaakseni lisäsin jopa yhden uintireissunkin jälkeen, mutta en silti tajunnut, että koko päivä merellä tarkoittaa sitä, että oikeasti sitä rasvaa pitää olla lisäämässä säännöllisesti ja/tai kertoimen pitää olla ihan eri luokkaa kuin maissa ollessa. Oli etenkin niska, hartiat ja dekoltee kivan väriset ja kipeät sitten illalla ja pari päivää sen jälkeenkin. Noin viikon kuluttua saunan jälkeen sai sitten vedellä ihokappaleita irti itsestään. No, kerrasta opin ja nyt venereissuilla on kunnon kerroin ja lisäyskertoja reippaasti.

Vierailija
12/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penskana soutuveneillessä. Koko yläkroppa paloi niin, että kaikki nahka irtosi ja sain vielä auringonpistoksenkin.

M 45

Vierailija
13/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo myyjänä ulkokirppiksellä pitkä hame, lippis ja painjanselkätoppi päällä, selkä paloi kun  päivästä tulikin yllättävän helteinen (sääennustus oli ollut +21 ja puolipilvistä). Oli selkä  niin punainen että olin varma nahanluonnin olevan edessä. 

Vierailija
14/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkitin koiraa ja menin kahville ravintolalaivaan, sää oli tosi nätti siinä kahvitella ja koirakin  sai vesikupin kuonon alle. Olin laittanut kotona aurinkorasvaa mutta en ollut saanut kunnolla selkään levitettyä ja  tarkoitus oli ollut lenkittää vain se koira, ei  istua fiilistelemässä jäähtyneen kahvin kanssa aurinkoisella laivan kannella! Pitkät hiukseni olivat olleet nutturalla joten yläselän lisäksi paloi niskakin :/  Aloe vera-voide helpotti vähän ja särkylääkettä otin myös.

Vierailija
15/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä etelänlomalla kun snorklasin pintavesissä toista tuntia. Oli kuin olisi veitsenterillä nukkunut muutaman yön ajan hrhh.

Vierailija
16/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sovitu kaiffarin kanssa treffit terdelle, olin ostanut suihkutettavan aurinkovoiteen ja olin että jee, tämänhän saa selkään ilman apua kun ei tarvitse levittää, suihkii vaan! Mulla oli ns.halterneck-mekko päällä. Mä istuin niin että olin selkä kuumaan aamupäivän aurinkoon, jossain vaiheessa siirryttin sit toiselle terdelle jossa oltiin varjon alla ja mulla selkä penkkiä vasten mutta vahinko oli jo tapahtunut. Hienoja oli ne punaiset  läikät näyttämässä, mitkä kohdat olin missannut aurinkorasvan kanssa :D Tosi eksoottinen näky.

Vierailija
17/21 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkitin koiraa ja menin kahville ravintolalaivaan, sää oli tosi nätti siinä kahvitella ja koirakin  sai vesikupin kuonon alle. Olin laittanut kotona aurinkorasvaa mutta en ollut saanut kunnolla selkään levitettyä ja  tarkoitus oli ollut lenkittää vain se koira, ei  istua fiilistelemässä jäähtyneen kahvin kanssa aurinkoisella laivan kannella! Pitkät hiukseni olivat olleet nutturalla joten yläselän lisäksi paloi niskakin :/  Aloe vera-voide helpotti vähän ja särkylääkettä otin myös.

Minä paloin Silja Linen kannella!  En ollut tajunnut ottaa risteilylle aurinkorasvaa. Veden läheisyys ehkä?

Vierailija
18/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti olen palanut todella pahoin. Ensimmäinen kerta oli Linnamäellä tuubitoppi ja lyhyet farkkusortsit päällä, en ollut mitään rasvaillut kun ajattelin että enhän minä paikallaan nökötä vaan kävelen!  Toinen kerta taas oli ihan kotosuomen rannalla kun rasva oli jäänyt kotiin ja kotona levittämäni rasva huuhtoutui pois järvessä, eipä ne pikkuiset bikinit paljon kehoa suojanneet. Näistä molemmista reissuista jäi muistoksi tomaatinväriset kipeät olkapäät, rinta ja yläselkä.

Vierailija
19/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 90 luvun alkupuolella kanarialla. Oltiin porukalla rannalla ja otettiin bacardia oikein kunnolla. Jossain vaiheessa alko tulee oikein kunnolla kuuma ja omat aurinkorasvat oli jäänyt kämpille (rasvasin toki ennen rannalle lähtöä itseni)..no kaveri heitti rasvapurkin ja alettiin olla jo aikapäissään.muistan ihmetelleeni kun tuntuu palavan niin kovin ja joutu käydä jatkuvasti uimassa. No ei muutakuin lisää rasvaa ja bacardia...tyhmä kun olen, niin huomasin vasta josku 4. jälkeen kattoa rasvapurkin kylkeen " after sun - ei sisällä auringolta suojaavia aineosia" ja nukuin kaks päivää tuolissa melkein pystyasennossa. Nahka lähti myöhemmin kuin hämähäkin seitti.

Kiitokseksi sain nyt vanhemmalla iällä luomia. Kannattaa polttaa itsensä

mies52v

Vierailija
20/21 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä olin  silloisen mieskaverin kesämökillä ja huomasin toisena päivänä aurinkorasvan unohtuneen kaupunkiin, miesystävä lupasi  ajaa jonkin matkan päässä olevalle huoltikselle ja  ostaa rasvan samalla kun ostaisi tupakkaa. Jäin sitten odottelemaan olutta hörppien ja musiikkia kuunnellen puiden varjostamalle kuistille ja kun mies palasi otin kopin heittämästään tuubista sitä sen kummemmin tutkimatta, rasvasin itseni  ja kirmasin onnellisena laiturille aurinkoon. Mies grillaili makkaraa mökin nurkalla, minä grillailin itseäni  laiturilla. Oli ihana kesäpäivä. Jossain vaiheessa kävelin miehen luokse kun oli jotain asiaa ja mies ihmetteli että "miten sun selkäsi punottaa noin? Ei v""u käänny, sähän oot ihan punainen" Myöhemmin katsoin miehen tuomaa tuubia ja " for kids!"  Suojakerroin 15. Ei ihan suojannut aikuista kalkkilaivan kapteenia....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme