Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maistraatissa vihkiminen: todistajia ei saakaan henkilökunnan puolelta

Vierailija
22.06.2020 |

Vihkiminen onnistuu siis vain omien todistajien läsnäollessa, syynä kait tämä vallitseva koronatilanne. Onkohan tämä ihan oikein, että joinakin aikoina saa todistajat viraston puolelta ja joinakin ei? Epätasa-arvoista ainakin.

Haluttaisiin mennä naimisiin nyt ihan vain kahden kesken, ja järjestää juhlat myöhemmin, parempana ajankohtana. Olemme muuttaneet uudelle paikkakunnalle töiden perässä, joten sukulaisia tai kavereita ei edes ole täällä päin, jotka pääsisivät todistajiksi.

Miten siis ratkaista tilanne? Mistä todistajat? Vinkkejä saa heitellä :)

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereista? Naapureista?

Vierailija
2/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueen Facebook-ryhmään ilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverit ei pääse, kun arkipäivä. Enkä kyllä muutenkaan haluaisi asiaa työkavereiden tietoisuuteen.

Naapureiden kanssa sama ongelma eli en usko, että kukaan pääsee arkipäivänä päiväaikaan paikalle.

Harmittaa kyllä älyttömästi tämä tilanne! Ihan turhia suunnitelmia tehtiin (varattiin hotellia yms) ja nyt pitää perua koko homma.

Vierailija
4/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että asianajotoimistosta? Siis jos ette halua sotkea asiaa ketään jonka tunnette edes jotenkin. Toki tuosta sitten joutuu maksamaan.

Vierailija
5/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että asianajotoimistosta? Siis jos ette halua sotkea asiaa ketään jonka tunnette edes jotenkin. Toki tuosta sitten joutuu maksamaan.

Hahahaa, ei hemmetti näitä ideoita. Maksa tosiaan 100 € alkavalta tunnilta plus km-korvaukset juristille. :D

Vierailija
6/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaa, ei hemmetti näitä ideoita. Maksa tosiaan 100 € alkavalta tunnilta plus km-korvaukset juristille. :D

No kyllä minä maksaisin mielelläni jos kerran en halua kenenkään tutun, naapurin, työkaverin yms. asiasta tietävän. Muutama satanen sinne tai tänne on yksi lysti. Tietenkään kaikki eivät ole samassa tilanteessa.

Vierailija
7/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvällä tuurilla saatte todistajat maistraatin ohi kulkevista ihmisistä. Lupaatte kiitoksena tarjota vaikka tuopit lähiterassilla. Itse suostuisin ainakin tolla palkkiolla.

Vierailija
8/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverit ei pääse, kun arkipäivä. Enkä kyllä muutenkaan haluaisi asiaa työkavereiden tietoisuuteen.

Naapureiden kanssa sama ongelma eli en usko, että kukaan pääsee arkipäivänä päiväaikaan paikalle.

Harmittaa kyllä älyttömästi tämä tilanne! Ihan turhia suunnitelmia tehtiin (varattiin hotellia yms) ja nyt pitää perua koko homma.

Kannattaako päättää toisten puolesta ennenkuin edes kysyy? Ihmisiä voi olla kesälomalla, sairauslomalla, hoitovapaalla, pekkasella, äitiyslomalla jne ja saattaa hyvinkin päästä.

Vierailija
9/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toisena vaihtoehtona olisi häiden peruuntuminen, niin itse kyllä maksaisin.

Sinällään kyllä törkeää, jos ei maistraatti järjestä todistajia, jos kerran normaalisti onnistuu. Ei luulisi olevan mitenkään mahdotonta järjestää niin, että todistajat ovat riittävän kaukana tai vaikka muovipleksin takana.

Vierailija
10/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaksi todistajaa saa jostain, kun maksaa heille. 

Ei vihkiminen todistajien puuttumiseen tyssää, kysykää  joiltakuilta, keneltä tahansa, suostuisiko todistamaan.

En ole koskaan milloinkaan kuullut, että joku ei muka olisi päässyyt avioliittoon sen takia, että todistajat puuttuvat.

Aloitus vaikuttaa ihan provolta!

Vierailija
11/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä maksaisin mielelläni jos kerran en halua kenenkään tutun, naapurin, työkaverin yms. asiasta tietävän. Muutama satanen sinne tai tänne on yksi lysti. Tietenkään kaikki eivät ole samassa tilanteessa.

Kiitos vinkistä! Eipä tuo maksaminen kovin paha nakki olis, kun itse vihkiminen ilmainen :) Ja kestää vain puoli tuntia!

Vierailija
12/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan menossa maistraatissa (tai siis Digi- ja Väestötietoviraston palvelupisteessä :D ) naimisiin tällä viikolla ja kyllä meille luvattiin todistajat talon puolesta.

Vierailija
13/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maistraatissa on erikseen määrätyt ajat, jolloin voi saada todistajia viraston puolesta ja silloinkin asia pitää sopia etukäteen. Usein ne ovat ihan aamuaikoja. Nyt on lomakausi, joten porukkaa on vähemmän töissä, jolloin ei välttämättä pystytä irrottamaan työntekijöitä todistajiksi.

Vierailija
14/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistraatin tarvitse järjestää todistajia. 

Siellä vihitään paljon ihmisiä, eihän virkaililijat ehtisi omia töitään hoitamaan, jos pitäisi jatkuvasti olla todistamassa jonkun avioliittoa.

Vihkimisiä voi olla päivässä useitakin.

Ja maistraatti hoitaa ja tekee pääasiassa muuta työtä kuin vihkimisiä.

Ei kirkkokaan ole velvollinen järjestämään todistajia, jos haluaa hiljaisen vihkimisen papilta, pitää todistajat viedä itse mukanaan.

Vierailija
15/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä! Eipä tuo maksaminen kovin paha nakki olis, kun itse vihkiminen ilmainen :) Ja kestää vain puoli tuntia!

Mut on vihitty maistraatissa ja se kesti lähemmäs puoli minuuttia kuin puoli tuntia. Ap minkä kaupungin maistraatti? Tampereella ainakin paljon firmoja samassa talossa niin luulisi jonkun tulevan. Enkä kyllä ymmärrä miksi henkilökunta ei todista. Enemmän se vihkijä altistuu. Ainakin meidän todistajat seisoi kaukana.

Vierailija
16/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kaksi todistajaa saa jostain, kun maksaa heille. 

Ei vihkiminen todistajien puuttumiseen tyssää, kysykää  joiltakuilta, keneltä tahansa, suostuisiko todistamaan.

En ole koskaan milloinkaan kuullut, että joku ei muka olisi päässyyt avioliittoon sen takia, että todistajat puuttuvat.

Aloitus vaikuttaa ihan provolta!

No siihenhän tässä juuri kyselenkin vinkkejä, että keneltä kysyä :D Eikä tosiaan ole siitä kiinni, etteikö todistajille voisi maksaa jotain. Niin perus av:ta kyllä, heti hyökätään vastaan, kun jotain erehtyy kysymään!

Vierailija
17/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihkiminen maistraatissa kestää n.2 minuuttia ja henkkareiden tatkistusten kanssa menee vajaa 10 min. Ei tosiaan kestä puolta tuntia. Menin maistraatissa naimisiin muutama kuukausi sitten

Vierailija
18/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maistraatin tarvitse järjestää todistajia. 

Siellä vihitään paljon ihmisiä, eihän virkaililijat ehtisi omia töitään hoitamaan, jos pitäisi jatkuvasti olla todistamassa jonkun avioliittoa.

Vihkimisiä voi olla päivässä useitakin.

Ja maistraatti hoitaa ja tekee pääasiassa muuta työtä kuin vihkimisiä.

Ei kirkkokaan ole velvollinen järjestämään todistajia, jos haluaa hiljaisen vihkimisen papilta, pitää todistajat viedä itse mukanaan.

Niin no, heidän sivuillaan lukee, että todistajat voi olla henkilökunnan puolelta. Enpä muuten olisi osannut olla "vailla" tällaista palvelua.

Vierailija
19/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla, jos tarjootte kakkukahvit. Missä päin Suomea ootte?

Vierailija
20/61 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihkiminen maistraatissa kestää n.2 minuuttia ja henkkareiden tatkistusten kanssa menee vajaa 10 min. Ei tosiaan kestä puolta tuntia. Menin maistraatissa naimisiin muutama kuukausi sitten

Joo, näin oletinkin että ei mene kauaa. Puolen tunnin aikoja oli varattavissa, ja jossain luki että 20min menisi aikaa. Eli vähän liukumaa tuossa ajassa siis myös.