Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viisikymppiset naiset käyttävät koruja niin paljon?

Vierailija
22.06.2020 |

Ja hiukset tietysti lyhyeksi? Kun joulukuusena olo ei kaunista, vaikka sehän on tarkoitus. Peittelevät kaksoisleukaa? Lihavaa olemusta? Ryppyjä? Marimekon verhot päälle niin asia kunnossa. Crocsit jalassa, karmeat halkeilevat kantapäät näkyen. No ne taas unohtuu kun lakataan varpaankynnet kirkuvan punaisella. Miksei vanhemmatkin voisi näyttää nuorelta ja raikkaalta?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset palmikolla, ei meikkiä koska kesä ja pisamat, valkoinen paitis ja kukkahame. Jalassa valkoiset conssit. Pienet korvikset ja rannerengas. Saanko mä olla kesän näin, ap?

t: 56v

Vierailija
42/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Tai siis sitä kun ne kerran vaikuttaa olevan niin helekatin hankalan tuntoisia pidettäviä niin miksi ne pitää ripustaa kaikki päälle? On monta kaulaketjua jotka on pikkuisen käyneet lyhyiksi ja sitten ne tietenkin porautuu niskaan ja kaulan poimuihin joista niitä pitää vähän väliä onkia pois ja ne riipukset (usko, toivo, rakkaus ja joku laatta plus delfiinihässäkkä) liimautuu hikiseen ihoon kiinni. Ranteissa sama juttu ja sitten ne sormet.. pulleissa sormissa on miljoona sormusta ja jollain turkoosikeltaisella moniväriglitter-lakkauksella olevat superpitkät tekokynnet joilla sitten raavitaan hikoavaa päätä jossa tosiaan on palkkiraitainen kananpee.

Ja ne kynnetkin on aivan hitokseen hankalat kun ei niillä voi tehdä mitään. Ei saa käsilaukun vetskaria auki/kiinni koska nämä kynnet...

ei saa lompakkoa auki, koska nämä kynnet..

ei saa korttia lompakosta, koska nämä kynnet..

ei saa näppäiltyä tunnuslukua maksupäätteeseen, koska nämä kynnet..

jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan alkaa ostella pikkuhiljaa koruja. 

N47

Vierailija
44/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset palmikolla, ei meikkiä koska kesä ja pisamat, valkoinen paitis ja kukkahame. Jalassa valkoiset conssit. Pienet korvikset ja rannerengas. Saanko mä olla kesän näin, ap?

t: 56v

Saat olla, muttet saa käyttää sanaa conssit. 

- ei ap

Vierailija
45/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikänen ite oot?

50-vuotias ei tänä päivänä todellakaan oo mikään vanhus, ei edes 60-vuotias.

Ei voi yleistää. On hyvännäköisiä, hoikkia, jalkahoidossa käyneitä 50-vuotiaita varmasti enemmän kuin sinun mainitsemia.

Käytän kyllä koruja, mutta en liikaa. Korvikset ja rannekoru vaihdellen asun mukaan, joskus helmet tai kaulakoru.

Nainen -58 v

Vierailija
46/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niin ärsyttäviä aloituksia. Nuorekas ja tyylikäs ja raikas - mitä jos joku ei halua näyttää tuollaiselta? Ei se ole mikään universaali ihanne. Jonkun mielestä on kiva näyttää vaikka hipiltä tai vanhalta punkkarilta tai muumimammalta. Moni taas ei välitä yhtään miltä näyttää, ainoastaan että on mukava olo. Minkälaista maailmaa tällaiset aloittajat kaipaavat? Sellaista, jossa yhteiskunta määrää pakollisen pukeutumistyylin tietyn ikäisille ja tietyssä ammatissa olevilla ja kaikille sukupuolille? Sehän olisikin mukava, vapaa maailma elää.

Jostain syystä vaan enemmistö näistä ap:n kuvailemista naisista ei todellakaan vaikuta siltä että olisi mukava olo vaan päinvastoin. Nämä on liki poikkeuksetta todella ärtyneitä ja äkäisiä "riivinrautoja" jotka ähkää ja puhkaa ihan kokoajan. Ja se jatkuva valitus kuinka se, tämä ja tuo on niin hankalaa/vaikeaa/tukalaa..

Hyvä ja mukava olo ei juuri näistä säteile.

Vierailija
47/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:nlaisia, joita ärsyttää tuntemattomien ulkonäkö, on oikesti olemassa.

Kävin viikonloppuna mökkireissulla vessassa paikallisessa Prismassa. Pesin juuri käsiäni, kun joku paikallinen, ehkä 60 v nainen alkoi yhtäkkiä haukkua, että näytän liian vihaiselta ja kiireiseltä ja että onko minulla kaikki kunnossa pääkopassa 😀 Tämä on tositarina! Erittäin outo kokemus.

N50

On niitä joo. Mun 75 v äiti on myös sellainen, että jos sen kanssa lähteeä vaikka ostoskeskukseen, niin ainoa puheenaihe on jatkuva toisten ihmisten ulkonäköjen arvostelu. Usein vielä niin kovaa, että saa pelätä että kohteet kuulevat. 

"Ai kamala katso kuinka lihava nainen! No niin ei yllätä että sillä on kärry täynnä herkkuja"

"Hyi olkoon tuollaisia lävistyksiä ja tatuointeja, nuoret ihmiset pilaa itsensä niillä"

"Kamala kun on tuolla tytöllä niin kireät housut että värkki näkyy selvästi"

Väliillä myös rasistisia kommentteja: "Noilla n***eillä on sitten omituinen töyssyperse" tai "Minä en sitten tykkää kun kaikkia noita vinosilmiä ja tummia on täällä nykyään niin paljon, ne haiseekin oudolle"

Sinä vielä toimit äitisi äänitorvena somessa! Omena ei ole kauas pudonnut.

Vierailija
48/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mitään koruja ja korvanreiätkin muurautuneet umpeen. t. n47   ps. anoppi on kyllä kuin joulukuusi ja sormuksia ja kaulakoruja vinot pinot aina yllään.

Vierailija
49/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen ite oot?

Ei voi yleistää. On hyvännäköisiä, hoikkia, jalkahoidossa käyneitä 50-vuotiaita varmasti enemmän kuin sinun mainitsemia.

Käytän kyllä koruja, mutta en liikaa. Korvikset ja rannekoru vaihdellen asun mukaan, joskus helmet tai kaulakoru.

Nainen -58 v

Ei se jalkahoidossa käymistä edes vaadi, ettei kantapäissä ole grandcanyonit. Toki vaatii sitä että pitää jalkansa itse kunnossa, mutta ei tuo satunnainen raspaus ja jokailtainen rasvaus ihan kamala ponnistus ainakaan itselle ole. Siinä se menee samalla kun rasvaa kätensä yöksi.

Vierailija
50/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niin ärsyttäviä aloituksia. Nuorekas ja tyylikäs ja raikas - mitä jos joku ei halua näyttää tuollaiselta? Ei se ole mikään universaali ihanne. Jonkun mielestä on kiva näyttää vaikka hipiltä tai vanhalta punkkarilta tai muumimammalta. Moni taas ei välitä yhtään miltä näyttää, ainoastaan että on mukava olo. Minkälaista maailmaa tällaiset aloittajat kaipaavat? Sellaista, jossa yhteiskunta määrää pakollisen pukeutumistyylin tietyn ikäisille ja tietyssä ammatissa olevilla ja kaikille sukupuolille? Sehän olisikin mukava, vapaa maailma elää.

Jostain syystä vaan enemmistö näistä ap:n kuvailemista naisista ei todellakaan vaikuta siltä että olisi mukava olo vaan päinvastoin. Nämä on liki poikkeuksetta todella ärtyneitä ja äkäisiä "riivinrautoja" jotka ähkää ja puhkaa ihan kokoajan. Ja se jatkuva valitus kuinka se, tämä ja tuo on niin hankalaa/vaikeaa/tukalaa..

Hyvä ja mukava olo ei juuri näistä säteile.

-jos kyse on tuntemattomasta henkilöstä, ei pitäisi sinulle kuulua

-jos tutusta kyse, älä ole enää tekemisissä, jos et pidä hänestä

-luonteen päättely ulkonäöstä on ylipäänsä tyhmää ja täysin vieraiden ihmisten ulkonäön arvostelun motivaatiota en ymmärrä muutenkaan. En kyllä tuttujenkaan.

Vierailija
51/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Tai siis sitä kun ne kerran vaikuttaa olevan niin helekatin hankalan tuntoisia pidettäviä niin miksi ne pitää ripustaa kaikki päälle? On monta kaulaketjua jotka on pikkuisen käyneet lyhyiksi ja sitten ne tietenkin porautuu niskaan ja kaulan poimuihin joista niitä pitää vähän väliä onkia pois ja ne riipukset (usko, toivo, rakkaus ja joku laatta plus delfiinihässäkkä) liimautuu hikiseen ihoon kiinni. Ranteissa sama juttu ja sitten ne sormet.. pulleissa sormissa on miljoona sormusta ja jollain turkoosikeltaisella moniväriglitter-lakkauksella olevat superpitkät tekokynnet joilla sitten raavitaan hikoavaa päätä jossa tosiaan on palkkiraitainen kananpee.

Enpä ole yhtäkään tuon näköistä viisikymppistä nähnyt. Ja asun stadissa, jossa variaatiota piisaa.

Enemmänkin tuo kuvaa kolmekymppisiä wee tee tyyppejä jossakin Kouvolassa.

Rakennekynsiä ei enää viisikymppiset viitsi askarrella, ne on niin todella epäkäytännölliset, ettei niitä ehtivät ja toimeliaat viisikymppiset ota riesakseen, ei myöskään halpoja krääsäkoruja.

Vierailija
52/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä enemmän ärsyttää, kun kiskoo nuorison suosikkivaatteet kaikki kerralla niskaan. Rahalla saa vanhuksetkin ostaa Nikeä, Adidasta, Guccia...

Ihan kuin se olisi jotenkin nuorisolta pois, että vanhuksetkin käyttää muotivaatteita.

Mistä lähtien Nike ja Adidas ovat olleet nuorisovaatteita. Nehän ovat urheiluvaatemerkkejä. Onko niissä tai yleensä vaatteissa ikärajoja. En ymmärrä että joku ärsyyntyy ventovieraan ihmisen pukeutumisesta :). T. N60v

Vierailija
53/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monilla on myös valtavat suuret muovikehykset silmälaseissa ja tietenkin mahdollisimman räikeissä väreissä? Varsinkin kun stailisti ei ole ollut neuvomassa vaan ihan MINÄ ITE, koska teen mitä HALUAN!

Stailistithan ne noita räikeäkehyksisiä rillejä suosii ja suosittelee. "kato kun on vahvat kehykset ne korostaa sun silmiä, ja vie huomion pois rypyistä".

Vierailija
54/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naisten vähät korut on laatikossa. Johonkin juhlaan kaivetaan esille. Laittakaa niitä koruja käyttöön kaikenikäiset naiset. Katsokaa romaaninaisia tai ihan matkailessa naistenkoruja huomaatte eron suomalaisten korujen vähyyden.  Olin nuorena töissä Intiassa. Minulta kysyttiin: Onko miehesi varaton, kun en omista niitä. 

Uskon asian olevan enempi tyylikysymys. Mitkä korut käy mihinkin. 

Vierailija
55/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen ite oot?

Nainen -58 v

Ei se jalkahoidossa käymistä edes vaadi, ettei kantapäissä ole grandcanyonit. Toki vaatii sitä että pitää jalkansa itse kunnossa, mutta ei tuo satunnainen raspaus ja jokailtainen rasvaus ihan kamala ponnistus ainakaan itselle ole. Siinä se menee samalla kun rasvaa kätensä yöksi.

Täällä yksi kolmekymppinen, jonka on pakko kommentoida, että ei ne kovat kantapäät ole noin helppo hoidettava. Mä raspaan nää mun kannat 2-3 kertaa viikossa kylvyn jälkeen ja rasvaan joka ilta. Toinen kantapää on siisti, toinen kovettuu kuivaksi, rumaksi ja halkeilevaksi saman tien.

Jos joku jalkahoitaja sattuu näkeen tän, niin oisin kiitollinen siitä vinkistä, onko tää ehkä joku ihosairaus vai mitä tälle vois tehdä? Kotikonstit on jo loppu.

Vierailija
56/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kun tykkään koruista. Joko näyttävä rannekoru tai näyttävä kaulakoru. Upotan niihin niin suuria rahasummia ja koetan tukea nuoria korusuunnittelijoita. Kannattaa joskus vilkaista tuotantoa ja miten lahjakkaita nuoria korutaiteilijoita meillä onkaan. Melkein kuin kantaisi taidetta mukanaan. Olisi synti ja häpeä jättää ne vain laatikkoon siksi, että joku ahdistuu ne minulla nähdessään. Eivät ne nuoret korusuunnittelijat ollenkaan yökkineet, kun näpyttelin maksupäätteellä tonnin kaulakorusta.

Ja sori, käytän kyllä crockseja pihalla pyöriessä. Aniliinpunaisia. Ne on kätevät.

Marimekon verhot mulla on myynnissä netissä. Joku retrohenkinen typykkä haluaa ne joka tapauksessa kotiinsa. Päälle en vetäisi, kun en yleensä pukeudu verhoihin. Käsittääkseni se vaatisi hieman toisen uskonnonkin kuin mitä minä edustan.

Jajoo, kaulassa on jo ryppyjä. Arvaa naurattaako? Ei, eikä naurata montaa muutakaan. Elämä se vaan kulkee eteenpäin ja itse kukin vanhetaan. 

Vierailija
57/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä minuun on hiipinyt pieni piru ja haluan ärsyttää joitain pikkusieluisia piiperoita....[/quote

] Sinä tässä siltä pikkusieluiselta piiperöltä kuulostat.

Vierailija
58/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvakorut, kaulaketju ja rannekello. Mikä niistä on liikaa? N58

Sinustahan tässä ketjussa puhuttiinkin mutta kiva kun pääsit tänäänkin ja taas kerran pahoittamaan mielesi ja uhriutumaan.

Vedä v päähäsi.

Ai kun oli "fiksu" kommentti. Kuule, itsehän laadit loukkaavan aloituksen, jossa niputit kaikki viisikymppiset yhteen läjään. Jos ja kun eriäviä tapauksia on, puhuit siis pas.aa. Kestä se, idi..tti.

Ohis

Vierailija
59/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ainakaan ole kuin aktiivisuusranneke. Koruja olisi kyllä, mutta en viitsi niitä juurikaan kaivella aamulla ylle. En kyllä ymmärrä miten ne tekisivät minut tunkkaiseksi (raikkaan vastakohta). Crocsit minulla on käytössä mökillä, koska ne on helppo potkaista jalasta sisälle tullessa, siellä tulee rampattua paljon ulko- ja sisätilojen väliä.

Mutta ap, nyt kun olen vastannut sinun kysymykseesi, valaisetko minua nuorten naisten kliseistä?

1) miksi joku kuvittelee, että suorana pitkin päätä roikkuva pitkä tukka olisi kaunis? Semmoinen karjakkotukka ei pue kuin aniharvoja.

2) miksi joku kuvittelee, että mustaksi värjätty tukka ja mustat kulmakarvat sopivat vaaleaihoiselle suomalaiselle, vaikka ne Kim Kardashianin iholla varustetulle sopivatkin?

3) miksi silmiin pannaan tolkuttoman luonnottoman näköiset irtoripset, joista tulee barbilook?

4) onko sitä käsilaukkua pakko kantaa teennäisesti kyynärtaipeessa?

5) ettekö osaa lakata itse kynsiä? Rakennekynnet ovat epäkäytännölliset, rumat ja kalliitkim vielä.

6) lenkkarit sopivat lenkkipolulle, ei kaupunkikengiksi. Vaikka olisivat kalliitkin. Miksi kuvittelet niiden olevan fantsut duunissa ja baarissa?

7) paidan voi joskus jättää tunkematta edestä farkkujen reunan alle. Mikä idis siinä on, että se lerpottaa vaipan tavoin takaa pepun päällä?

8) kevyt päivämeikki pukee useimpia, mutta se kannattaisi opetella tekemään oikein. Oletko ikinä ollut oikean kosmetologit tai maskeeraajan laitettavana? Kokeile joskus, voit yllättyä erosta omaan sotamaalaukseesi.

9) kaikki, mitä kaupasta voi ostaa ei sovi kaikille. Jos olet lyhyt tumppi, miksi kuvittelet leveiden lahkeiden ja maksimekon olevan sun juttusi?

10) pitääkö kaikissa vaatteissa lukea jotain typerää tekstiä?

😂Minäkin haluaisin kuulla näihin vastauksen ap:lta, mutta taisi kolahtaa provon omille kintuille sen verran lujaa, että ei vastaa.

Vierailija
60/69 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naisten vähät korut on laatikossa. Johonkin juhlaan kaivetaan esille. Laittakaa niitä koruja käyttöön kaikenikäiset naiset. Katsokaa romaaninaisia tai ihan matkailessa naistenkoruja huomaatte eron suomalaisten korujen vähyyden.  Olin nuorena töissä Intiassa. Minulta kysyttiin: Onko miehesi varaton, kun en omista niitä. 

Uskon asian olevan enempi tyylikysymys. Mitkä korut käy mihinkin. 

No siis tässähän tullaan siihen, että monessa maassa korut ovat statuskysymys, niillä osoitetaan paikkaa yhteiskunnassa tai tuttavapiirissä. Suomalaisia naisia ei keskimäärin kiinnosta kilpavarustelu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan