Kenenkään poika lähdössä armeijaan nyt heinäkuussa
Mitkä fiilikset? Minä vähän jännitän ja tuntuu haikealta... tiedän että poika pärjää.
Kommentit (266)
Kuinkas monen kultamussukka on jo tullut maitojunalla talaisin?
Äidit ovat kovin sallivaisia, modekin näköjään. Ketjuun tulleet fantasijoijat jäivät ilmeisesti ilman todellisia armeijajuttuja.
Mikä ongelmasi onkaan, täältä et löydä ratkaisua. Mielenterveyspalvelut alueeltasi googlaten ja avun piiriin. Jos jo tuttua, niin hoitotasapäino on vielä löytymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain vapautuksen intistä kun ensimmäisenä päivänä otin leluauton mukaan ja päivystäjän pöydän luona otin kapteenin kengännauhan irti ja tankkasin sillä auton. Nopeasti antoivat C-paperit ja vapaus koitti :D
Ai se olit sinä, josta kerrottiin tuota legendaa jo 30 vuotta sitten?
Ja muita legendoja on mm. se muukalaislegioonassa aiemmin palvellut, joka hälytyksen tultua meni puukolla teltasta läpi, eikä oviaukosta jne.
Armeijan ja väkivaltakoneiston tarkoitus on suojella hallitsevan yhteiskuntaluokan omaisuutta ja valtaa.
Eli armeija on "eliitin" masinoima hyväksikäyttölaitos ja rikkaan viskaalin perseraiskaus rahvaita kohtaan.
"apua, omaisuuteni ja valtani on uhattuna, mene sinä tappamaan syyttömänä syyttömiä minun puolestani, niin minä menen turvabunkkeriin kusi sukassa piiloon tai pakenen muualle"
Se siitä vastuunkannosta.
Kyllä olisi jos hän olisi saanut syntyä mutta kukaan ei halunnut synnyttää esikoispoikaani Aleksi Juho Joonatania.
Vierailija kirjoitti:
Armeijasta jäi erityisesti mieleen se, että alokaskouluttajat käyttivät joitakin miespuolisia alokkaita ns. panopuinaan.
Mieleenpainuvin tapaus oli, kun alokaskouluttaja tuli eräänä iltana meidän tupaan ja käski yhden alokkaan ylimääräisen vahtivuoroon, joka tuntui minusta oudolta, koska sellaisesta ei ollut mitään puhetta aikaisemmin, eikä meille oltu niitä opetettu.
No alokas lähti kouluttajan mukaan. Keskiyöllä sama alokas tuli takaisin tupaan kovassa humalassa. Kaikki heräsivät ja ihmettelivät, että mitä helvettiä. Sitten alokas meni nukkumaan ja alkoi piereskellä sen verran kovaa, että kaikki hermostuivat. Minä sanoin muille, että ottakaa kaapista esiin korvatulpat tai kuulosuojaimet, että voidaan nukkua, kaveri ei lopeta piereskelyä vähään aikaan.
Seuraavana aamuna kyseinen alokas kertoi minulle kahden kesken, että kouluttaja oli vienyt hänet asunnolleen, juottanut humalaan ja nussinut perseeseen. Tämä alokas oli vielä niin nuori ja pelokas, että oma seksuaalisuus oli vielä hakusessa ja tätä kouluttajan oli helppo käyttää hyväkseen. Minuun tämä alokas luotti niin paljon, että saattoi uskoutua tälläisessä arkaluonteisessa asiassa, koska olimme edellisinä päivinä tutustuneet toisiimme hyvin ja käyneet pitkiä keskusteluja elämäntilanteestamme.
Seuraavana päivänä alokas käveli hyvin vaivalloisesti. No ymmärsinhän minä sen, että perse oli kipeä alokaskouluttajan jäljiltä. Toiset vain ihmettelivät alokkaan vaivalloista kävelyä. Eihän alokas tietenkään voinut suoraan sanoa muille tupakavereilleen, että kouluttaja oli nussinut edellisenä yönä perseeseen. Siitähän vasta olisi riemu revennyt ja pian koko varuskunta olisi ollut tietoinen asiasta, joten alokas vain kertoi kaatuneensa pimeässä metsätiellä vartiovuorossa.
Tässäpä tärkeää luettavaa kaikille äideille, joiden kultamussukat ovat menossa armeijaan. Näyttäkää tämä kirjoitus pojillenne ja ostakaa heille liukuvoidetta ennen armeijan aloittamista. Paljon helpompi olla armeijassa, kun hyvän rasvauksen ansiosta ei tarvitse kärsiä turhista kivuista.
Miten alokkailla on varuskuntaelo sujunut?
Vierailija kirjoitti:
Kohtalaisen hyvin. Pojan kolme kaveria keskeytti palveluksen, mutta oma poika näyttää pärjäävän ihan ok. Huomenna pääsee ekalle kahden viikon lomalle!! Mä olen niin ylpeä army mama =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtalaisen hyvin. Pojan kolme kaveria keskeytti palveluksen, mutta oma poika näyttää pärjäävän ihan ok. Huomenna pääsee ekalle kahden viikon lomalle!! Mä olen niin ylpeä army mama =)
Meillakin tulee poika kotiin 2 vkon lomalle :) Mennyt ok vaikka ei pompikaan riemusta olla siella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on meidät meidän sotahistoria johtanut. Tällaista viestiketjua on vaikea kuvitella Saksaan tai Itävaltaan. Molemmissa maissa siviilipalvelus on hyvin suosittua ja arvostettua kunnon työtä. (Niin kuin alkaa olla meilläkin - arvostuksen puolesta.)
Saksa tai Itävalta ei käy Suomelle esimerkiksi.
Unohdetaan se geopolitiika hetkeksibkeskittyen siihen väittämään, että armeija on hyväksi nuorelle miehelle Suomessa. Tämä laittaa väkisinkin ajattelemaan että suomalaiset ovat kelvottomia poikalasten kasvattajia kun tarvitaan valtiollinen instanssi jotta nuorukaisista tulee yhteiskuntakelpoisia.
Ei vaan tuolla etelämpänä ajatella näin - armeijaa pidetään enemmänkin luusereiden mestana.
Suomen kommunistiarmeijassa nuorukaisen asema muuttuu hetkessä vapaasta kansalaisesta vangiksi. Ainut, mikä erottaa orja-armeijan alokkaan muista vangeista, on se, että vankilavankien ei tarvitse leikata hiuksia, niillä on parempi palkka ja vapaampi ympäristö lusia kakku pois.
Armeijassa olet vartioidulla alueella, pois et pääse ilman lupaa, orja-armeijassa on myös nimenhuudot, jottei kukaan pääse karkuun.
Kannattaa miettiä, mitä voi tehdä, ennen kuin joutuu tuollaiseen paikkaan suljetuksi ja nöyryytettäväksi, se on jo niin helvetin noloakin olla vangittuna orjana.
Mun tytär tulee kotiin ekaa kertaa vasta viikon päästä. Hyvin on pärjännyt tähän saakka.
Meidän tytär on ekalla lomallaan ja hienosti mennyt. Reippaana kertoo juttuja mitä on tehty ja nähty ja koettu. Joukkueesta jo useampi poika keskeyttänyt, tytöt vaan porskuttaa.
Oma lapsi tulee vasta viikon päästä ekalle lomalle. Onko muiden lapset valittaneet, että ruokaa on liian vähän? Pojat jäävät nälkäisiksi. Onkohan vain jonkun paikan ongelma, että viimeisten mennessä syömään voi ruoka olla loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijasta jäi erityisesti mieleen se, että alokaskouluttajat käyttivät joitakin miespuolisia alokkaita ns. panopuinaan.
Mieleenpainuvin tapaus oli, kun alokaskouluttaja tuli eräänä iltana meidän tupaan ja käski yhden alokkaan ylimääräisen vahtivuoroon, joka tuntui minusta oudolta, koska sellaisesta ei ollut mitään puhetta aikaisemmin, eikä meille oltu niitä opetettu.
No alokas lähti kouluttajan mukaan. Keskiyöllä sama alokas tuli takaisin tupaan kovassa humalassa. Kaikki heräsivät ja ihmettelivät, että mitä helvettiä. Sitten alokas meni nukkumaan ja alkoi piereskellä sen verran kovaa, että kaikki hermostuivat. Minä sanoin muille, että ottakaa kaapista esiin korvatulpat tai kuulosuojaimet, että voidaan nukkua, kaveri ei lopeta piereskelyä vähään aikaan.
Seuraavana aamuna kyseinen alokas kertoi minulle kahden kesken, että kouluttaja oli vienyt hänet asunnolleen, juottanut humalaan ja nussinut perseeseen. Tämä alokas oli vielä niin nuori ja pelokas, että oma seksuaalisuus oli vielä hakusessa ja tätä kouluttajan oli helppo käyttää hyväkseen. Minuun tämä alokas luotti niin paljon, että saattoi uskoutua tälläisessä arkaluonteisessa asiassa, koska olimme edellisinä päivinä tutustuneet toisiimme hyvin ja käyneet pitkiä keskusteluja elämäntilanteestamme.
Seuraavana päivänä alokas käveli hyvin vaivalloisesti. No ymmärsinhän minä sen, että perse oli kipeä alokaskouluttajan jäljiltä. Toiset vain ihmettelivät alokkaan vaivalloista kävelyä. Eihän alokas tietenkään voinut suoraan sanoa muille tupakavereilleen, että kouluttaja oli nussinut edellisenä yönä perseeseen. Siitähän vasta olisi riemu revennyt ja pian koko varuskunta olisi ollut tietoinen asiasta, joten alokas vain kertoi kaatuneensa pimeässä metsätiellä vartiovuorossa.
Tässäpä tärkeää luettavaa kaikille äideille, joiden kultamussukat ovat menossa armeijaan. Näyttäkää tämä kirjoitus pojillenne ja ostakaa heille liukuvoidetta ennen armeijan aloittamista. Paljon helpompi olla armeijassa, kun hyvän rasvauksen ansiosta ei tarvitse kärsiä turhista kivuista.
No nyt on aika paksua tarinaa. Oot tainut olla jossain homo-komppaniassa ruotsissa?
Meidän aikana susta olis kyllä homous pieksetty pois!
Miten siellä jaksaa, jos ei ole fyysisesti vahva ja tai vanttera? Mietin oman poikani pian koottava armeijaa, kun on pitkä ja laiha, ei lihasmassaa oikein vielä kertynyt. Ja sitten tuo ruokapuoli, ei tällä olisi varaa laihtua enää yhtään kiloa..
Vierailija kirjoitti:
Mietin, miten hän kokee sen armeijan. Kokeeko kovin raskaana esim. ettei ole yksityisyyttä siellä. Ja jos/kun simputetaan alkuaikoina. Myös korona huolettaa vähän. Ja se tuntuuko kotona tyhjältä ja hiljaiselta...
En usko, että ainakaan simputusta tarvitsee pelätä. Aikoinaan -80 luvullakin "simputus" koski aina kokonaista ryhmää tai joukkuetta (30 hlö). Koskaan ei ollut yksittäinen sotilas simputuksen kohteena.
Nykyisin homma on paljon asiallisempaa ja epäkohtiin puututaan varsin herkästi. En kyllä usko, että simputus voisi olla ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä jaksaa, jos ei ole fyysisesti vahva ja tai vanttera? Mietin oman poikani pian koottava armeijaa, kun on pitkä ja laiha, ei lihasmassaa oikein vielä kertynyt. Ja sitten tuo ruokapuoli, ei tällä olisi varaa laihtua enää yhtään kiloa..
Samanlaisia poikia ne on kaikki tuossa vaiheessa. Kyllä "firma" pitää huolen omistaan. Yleisin keskeyttämisen syy on henkisellä puolella. Harjoituksissa rasitusta lisätään vähitellen. Kyllä normaalit ja ihan tavalliset pojat sen läpäisee.
Minun aikanani lähes kaikilla paino nousi loppua kohden. Johtui kai siitä, että ruokahalu kasvoi ja lopussa oli vähemmän harjoituksia.
Ei pidä katsoa liikaa elokuvia, ei se sellaista ole kuin jenkkileffoissa.
T. Alikessu 1/86
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma tuo yksityisyys kun lapsena kesät oltiin poikien leireillä viikot ja nykyään aikamiehelle jo muka kova paikka?
Niin no en tiedä, onko kova paikka. Poika kuitenkin vähän introvertti luonteeltaan. T.ap
Niin ja hän ei ole käynyt muuta kuin tietysti rippileirin.
Introvertti pärjää armeijassa loistavasti. Siellä saa sulautua massaan.
Juuri näin. Ei tarvitse olla esillä, sen kun vain menee muun porukan mukana. Kyllä siellä porukassa on niitä esilläolijoita, pellejä ja naamanvääntelijöitä, joille muut saa nauraa. Ne porukan pellet oli kyllä hauskinta, mitä armeijasta muistuu mieleen. Hullutukset ja kommellukset ja älyvapaat jutut. Kun lauma poikia on samassa paikassa, niin aina alkaa tapahtumaan :-)
Ai se olit sinä, josta kerrottiin tuota legendaa jo 30 vuotta sitten?