Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joiden eläkkeellä olevat omat vanhemmat juovat liikaa?

Vierailija
21.06.2020 |

Minulla on ulospäin aivan normaalin oloiset fiksut vanhemmat mutta heillä on selkeästi eläkkeellä mennyt tissuttelu pitkälle. Kuulen puhelimessa sammaltavan ääneen ja se saa minut valtavan surulliseksi. Tiedän, että heidän alkoholin käyttönsä ei ole minun asiani eikä vastuullani mutta rehellisesti sanottuna se pilaa todella usein tunnelman kun yritän heidän kanssaan keskustella ilta-aikaan.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on monet lääkitykset mutta silti juovat. He kuvittelevat etteivät juo.

Ap

Vierailija
22/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi juovat, kun jokaisen runsaan alkoholin käytön takana on joku ongelma. Juominen loppuu kun syy selviää. Tämä on niin yksinkertainen juttu ettei sitä edes tajuta.

Vierailija
24/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukit ja mummut - syökää, juokaa, na'ikaa, ainakin niin kauan kun on aikaa!

Jälkipolvi katsoo v'tuuntuneena, että siinä ne nyt juovat minun perintörahojani, pr'kele. Ja ovat vähän kateellisiakin, kun eläköityneiden ei tarvitse enää esittää ja juosta siinä v'tun oranvanpyörässä ja marsurallissa, vaan voivat onnellisina tissutella koko päivän. 

Ja varokaa niitä lonkkia!

Vierailija
25/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli alkoholisti, joka raitistui eläkkeelle jäätyään. Valitettavasti veemäinen luonne ei siitä kummentunut. Hän kuoli 2015. Isäni juominen on sen jälkeen karannut käsistä. Toisaalta ymmärrän sen, ensin hän hoisi meidät lapset äidin juodessa ja meidän aikuistuttua ei voinut juoda, ettei äiti retkahda. Äiti oli hyvin lapsellinen, jos isä joi, hänkin katsoi oikeudekseen juoda, josta repesi aina viikkojen ryyppyputki. Nyt isällä, 70-vuotiaana on viimein mahdollisuus käyttää alkoholia "vapaasti", mutta valitettavasti se on lisääntynyt viime vuosina. En voi puuttua, eihän se mulle oikeastaan kuulu, mutta huolestuttaa. En haluaisi isälle käyvän mitään, hän on minulle tärkeä.

Vierailija
26/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläkeläinen ei saisi tissutella ja humaltua? Jo muinaisessa Egyptissä laki antoi isoisille oikeuden humaltua.

Vierailija
27/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on erikoisen positiivinen suhtautuminen känniläisiin isovanhempiin....

Vierailija
28/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten pitäisi suhtautua täysi-ikäisen, kasvatus- ja työvelvoitteensa täyttäneen henkilökohtaiseen valintaan? Pitäisikö alkoholin myyntiin lisätä alaikärajan lisäksi yläikäraja?

Vierailija
29/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen siitä, että juovat. Kannattaa ottaa ilo irti elämän ehtoopuolesta, eikä niuhottaa. Ryyppääminen eläkkeellä on hauskaa, eikä se kuormita luontoa toisin kuin esim. matkustelu.

Vierailija
30/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan ryyppäämään. Nopeammin leikkaa pumppu kiinni ja pääsee kokonaan eroon deekuista.

Vierailija
31/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitistäni tuli eläkeläisenä pesunkestävä alkoholisti. Valitettavasti meillä on perhepyhät, eikä sitä menoa kestä ilman alkoa. Oma äiti lupsuvine silmineen, biksuista karkailevine tisseineen ja sammaltavine puheineen on todella ahdistava näky.

Olen nyt nelikymppisenä huomannut, että niitä juhlapyhien juomaputkia tekisi mieli jatkaa. Olin vielä parikymppisenä raivoraitis. Näinkö juoppous periytyy?

Vierailija
32/54 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinotekoinen elämän pitkittäminenhän siinä osoittaa järjettömyytensä. Toimintakyvytön väsynyt ihminen etsii tapaa tappaa aikaa, kunnes pääsee lopulliseen lepoon. Lääketeollisuus menestyy.

Vierailija
33/54 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juopot suhtsutuvat positiivisesti juoppoihin, muille se on painajaista.

Vierailija
34/54 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitistäni tuli eläkeläisenä pesunkestävä alkoholisti. Valitettavasti meillä on perhepyhät, eikä sitä menoa kestä ilman alkoa. Oma äiti lupsuvine silmineen, biksuista karkailevine tisseineen ja sammaltavine puheineen on todella ahdistava näky.

Olen nyt nelikymppisenä huomannut, että niitä juhlapyhien juomaputkia tekisi mieli jatkaa. Olin vielä parikymppisenä raivoraitis. Näinkö juoppous periytyy?

Mitkä ihmeen perhepyhät? Ei kenenkään tarvitse mennä katsomaan jonkun juomaputkia. Itseään voi ja pitää suojata sen verran.

Vierailija
35/54 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne minullekin. Äitini tissutteli viime vuosinaan, ennen hoitokotiin joutumista. Asuin kaukana ja piti aina suunnitella, milloin olisi paras aika soittaa, kun humalaisen äidin kanssa oli niin ahdistavaa keskustella. Suuttui aina, jos kysyin juomisesta. 

Uskon, että äidin muistivaikeudet etenivät nopeasti juuri tuon tissuttelun takia. 

Vierailija
36/54 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse tuommoinen eläkeläinen. Kaikki on periaatteessa hyvin, mutta en pysty oikein lopettamaankaan. Otan usein kaksi kertaa viikossa, perjantaisin pullo viiniä, viikolla usein (ei joka vko) muutama olut jonain iltana.

Olen hyvin tyytymätön itseeni, mutta en jostain syystä saa muutettua toimintaani. Olen jotenkin jämähtänyt.

Lapseni tuskin kärsivät, koska emme yleensä iltaisin enää soittele, kun päivällä soitamme monta kertaa.

Olen hirveän itsekriittinen ja todella tyytymätön itseeni, paino on noussut ja en enää ole niin kiinnostunut itseni huolehtimisesta.

Elän yksin, enkä koe kumppania kaipaavani, en oikein osaa olla yhdessä miehen kanssa, väsyn hyvin pian, johtuneeko itsekriittisesti asenteestaan.

Vierailija
37/54 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keinotekoinen elämän pitkittäminenhän siinä osoittaa järjettömyytensä. Toimintakyvytön väsynyt ihminen etsii tapaa tappaa aikaa, kunnes pääsee lopulliseen lepoon. Lääketeollisuus menestyy.

Harvoinhan enää sellainen ihminen juo, jonka elämää pitkitetään keinotekoisesti??

Suurin osa 7-kymppisistä on terveitä ja hyväkuntoisia.  Runsas alkoholin käyttö kuitenkin pilaa suhteet lapsiin ja lastenlapsiin.

Vierailija
38/54 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi juovat, kun jokaisen runsaan alkoholin käytön takana on joku ongelma. Juominen loppuu kun syy selviää. Tämä on niin yksinkertainen juttu ettei sitä edes tajuta.

Onpa todella yksinkertaista, kerropas nyt miten se syy selvitetään? Olen oman tissutteluni kanssa miettinyt pääni puhki, miksi tissuttelen, en vain löydä syytä.

Veikkaan että syitä on melkein yhtä monta kuin tussuttelijaakin. Elämän pettymykset, huolet... me kaikki emme osaa purkaa niitä edes sanoiksi, vaikka aivan fiksuja ihmisiä olisimmekin.

Tunnelukot ovat vaikeuta avata.

Vierailija
39/54 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itse tuommoinen eläkeläinen. Kaikki on periaatteessa hyvin, mutta en pysty oikein lopettamaankaan. Otan usein kaksi kertaa viikossa, perjantaisin pullo viiniä, viikolla usein (ei joka vko) muutama olut jonain iltana.

Olen hyvin tyytymätön itseeni, mutta en jostain syystä saa muutettua toimintaani. Olen jotenkin jämähtänyt.

Lapseni tuskin kärsivät, koska emme yleensä iltaisin enää soittele, kun päivällä soitamme monta kertaa.

Olen hirveän itsekriittinen ja todella tyytymätön itseeni, paino on noussut ja en enää ole niin kiinnostunut itseni huolehtimisesta.

Elän yksin, enkä koe kumppania kaipaavani, en oikein osaa olla yhdessä miehen kanssa, väsyn hyvin pian, johtuneeko itsekriittisesti asenteestaan.

Mikset ota mitään harrastusta? Liikuntaharrastus, että saat painon nousun kuriin?

Kyllä lapsesi tietävät juomisesi, siksi eivät soita iltaisin. Itse toimin äitini kohdalla juuri noin, en soittanut illalla, kun en jaksanut kuunnella sitä jankkaamista. Joskus, kun olikin joku pakottava asia soittaa illalla, niin äidin naukkailu kyllä paljastui heti. 

Vierailija
40/54 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, saat tuosta varmaan Nobelin palkinnon.