Muistaako kukaan Muppet Show-ohjelman?
Yhtäkkiä tuli mieleen. Televisiosta tuli joskus 70-luvulla? Siinä oli hassu vihreä ja isosilmäine Kermit sammakko, Miss Piggy, humalainen ruotsalainen kokki ja Animal rumpali karvoineen ja se kumma kahden vanhan miehen sekoilu, jotka olivat muistaakseni jossain ihme yläaition katsomossa ja ne nauraa aina lopussa ihan sekokahelisti. Mitä lienee?
Kommentit (31)
Muistan ja tykkäsin. Olen syntynyt v. 1970, joten en tietenkään ymmärtänyt kaikkia vitsejä. Mutta olin jo oppinut pitämään Harry Belafonten ja Johnny Cashin biiseistä, ja nautin suunnattomasti heidän esityksistään, joissa oli nykymaailmasta katsottuna täysin tuomittavia aineksia.
Olin tosi pieni kun tuli telkkarista. Ne vanhat miehet oli mielestäni aika pelottavia ja Kermit ja Miss Piggy taas ihan parhaita. Pitääpä katsoa uudestaan, kiinnostavaa nähdä miten on kestänyt aikaa. On kyllä hellyttävän näköistä kun pehmolelut sekoilee :D
Hyvin muistan, ihan hervoton oli! Tuli 1980-luvulla, muistaakseni lauantai-iltaisin, pienten lasten nukkumaanmenoajan jälkeen, koska ei todellakaan ollut lastenohjelma.
Silloin tarttui myös yleiseen käyttöön sanapari Miss Piggy, ja sillä viitattiin lihaviin (nykyisin kehopositiivisiin) naisiin.
Samanlaista huumoria ei valitettavasti voi nykyisin tehdä, aina olisi joku loukkaantuja tai mielensäpahoittaja.
N 69 v
Assburger kirjoitti:
Tuossa hyviä maistiaisia myös.
Juu, lapsena tykättiin veljen kanssa, vaikka vitsiit menivät ohi, eikä tunnettu vieraita, edes Alice Cooperia.
Hyvä viihde on monitasoista.
TArkistappa vinkki eiku linkk,i ei ole käytössä
OMG, Johnny Cashillä kapinalippu taustalla. Pöyristymisen määrä olisi nykyään huikea.
HAIIIIIIJJJAH! *ja muppet lentää*
Vierailija kirjoitti:
HAIIIIIIJJJAH! *ja muppet lentää*
Kikattelee
Voi, kukapa ei muistaisi! Tänään Ylen Muistojen bulevardilla soitettiin Eero ja Jussi Raittisen "Oma vaarini oon" (Juicen sanoitus), ja silloin muistin miten noin 42 vuotta takaperin Muppareissa esitettiin alkuperäisversio "I'm My Own Grandpa".
Vähäinen oli rodullistettujen ja sorrettujen ihmisryhmien osuus vieraissa. Valkoinen ylivalta ja heteronormatiivisuus vallitsevana ilmiönä.