Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti raivosi ja riuhtoi lastaan Linnanmäellä

Vierailija
21.06.2020 |

Olin tänään alle vuoden vanhan lapsemme kanssa käymässä SeaLifessa, ja näin vierestä, kuinka pienen lapsen äiti raivostui aivan silmittömästi lapselleen ja riuhtoi tätä käsivarresta. Lapsen isä ei juuri reagoinut tilanteeseen. Jäin järkyttyneenä tuijottamaan naista, mutten saanut sanaa suustani! Minulla on niin paha mieli, etten puuttunut tilanteeseen, mutta nainen oli niin raivoissaan, että ihan aidosti pelkäsin häntä oman lapseni turvallisuuden takia. Ihan järkyttävän huono omatunto, kun niin jäädyin tilanteessa :/

Kommentit (323)

Vierailija
1/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä puutun jokaiseen tällaiseen tilanteeseen mitä näen.

Vierailija
2/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo perhetarina ei pääty hyvin. Alle vuoden ikäistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo perhetarina ei pääty hyvin. Alle vuoden ikäistä?

Lapsi oli ehkä n. 3 vuotias. Oma lapseni, joka oli siis mukana, on alle vuoden ikäinen. Ap.

Vierailija
4/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittajan alle vuoden ikäinen tajuaa sea lifesta? Ei mitään.

No asiaan. Aika moni muuten ottaa lasta käsivarresta kiinni ja "riuhtoo". Tapahtuu myös päiväkodeissa.

Vierailija
5/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhalit sinulle, jos tuo oli sinusta järkyttävä kokemus. Melkoisen pumpulissa olet saanut kasvaa. 

Itse asiassa olen kasvanut perheessä, jossa on ollut väkivaltaa. Ehkä selittää osittain jäätymiseni...Sellaista vihaa en kuitenkaan ole aiemmin nähnyt. Ap.

Vierailija
6/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää. Surullista.

Toivottavasti joku puuttuu.

Vierailija
7/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä alle vuoden ikäisen kanssa on varsin erilaista kuin kolmevuotiaan kanssa. Itsekin olen riuhtonut lasta pois ties mistä pahanteosta.

Vierailija
8/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos lapsi on ollut vaikka kateissa ja äiti on ollut tosi pelästynyt? Kerran oli tilanne kun lapsi tuli potkupyörällä alamäkeä ja tietty suoraan autotielle. Isä juoksi perässä. Onneksi oli hyvä näkyvyys niin ehdin auton pysäyttää hyvissä ajoin. Lapsi kaatui sitten autotielle ja isä ei mitenkään kauhean hellästi lasta nostanut pois. Olisin varmaan itse reagoinut samalla tavalla.

Vierailija
9/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No asiaan. Aika moni muuten ottaa lasta käsivarresta kiinni ja "riuhtoo". Tapahtuu myös päiväkodeissa.

Ap itsekin tulee tekemään niin, kunhan se alle vuoden ikäinen oppii kävelemään ja varsinkin juoksemaan. Ei auta tunteiden sanoittaminen, jos pikkutyyppi päättää kipaista karkuteille. Varaudu ap jo valmiiksi esim. mindfulness-harjoituksilla tuohon järisyttävään vaiheeseen. 

Vierailija
10/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain vähän alle vuoden, ja oli kyllä ihan super innoissaan! Olen kyllä nähnyt muidenkin riuhtovan lapsiaan, mutta tässä oli kyllä kyse väkivallasta ja puhtaasta raivosta. Ap.

Vierailija
11/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ota. Eikä riuhdo.

Vierailija
12/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ota. Eikä riuhdo.

Miten sitten pysäytät esim. karkuun lähtevän taaperon? Äläkä edes yritä väittää, että taaperosi ei koskaan ole yrittänyt karata tai muuten tehdä pahojaan. Sitä ei usko kukaan. 

Vierailija
13/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos lapsi on ollut vaikka kateissa ja äiti on ollut tosi pelästynyt? Kerran oli tilanne kun lapsi tuli potkupyörällä alamäkeä ja tietty suoraan autotielle. Isä juoksi perässä. Onneksi oli hyvä näkyvyys niin ehdin auton pysäyttää hyvissä ajoin. Lapsi kaatui sitten autotielle ja isä ei mitenkään kauhean hellästi lasta nostanut pois. Olisin varmaan itse reagoinut samalla tavalla.

Mistä tällainen silmien sulkeminen ja väkivallan puolustelu oikein kumpuaa?!

AP kirjoitti, että se oli raivoa ja vihaa. Lapsi vaarassa. Äiti riepotti. Kyllä sellaiseen pitää puuttua ja kyllä sellainen pitää uskaltaa nähdä. Ihan turhaa selittelyä.

Vierailija
14/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä tilanteessa tapahtui muuta? Mistä suuttui ja miksei kukaan muu ole tilanteeseen puuttunut jos sä jäädyit kerran?

Vierailija
15/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ollut mitenkään juoksemassa autotielle tmv vaan oli paikoillaan ja itki. Kyse oli väkivallasta, ja niin harmittaa, etten puuttunut. Ap.

Vierailija
16/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa tyhmä!

Vierailija
17/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällainen silmien sulkeminen ja väkivallan puolustelu oikein kumpuaa?!

AP kirjoitti, että se oli raivoa ja vihaa. Lapsi vaarassa. Äiti riepotti. Kyllä sellaiseen pitää puuttua ja kyllä sellainen pitää uskaltaa nähdä. Ihan turhaa selittelyä.

En ihan purematta nielisi kaikkea, mitä av:lla kirjoitellaan. Melkoisen sinisilmäistä kuvitella, että kaikki mitä anonyymilla palstalla kirjoitetaan on totta. 

Vierailija
18/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään saa kasvattaa rauhassa!

T.SeaLifen mutsi

Vierailija
19/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai riuhtoo ja raivoaa pienelle lapselle jälleennäkemisen riemusta?

Puhu pukille. Selität nyt omaa käyttäytymistäsi.

Ei lasta riepotella missään tilanteessa. Hirveältä kuulostaa.

Vierailija
20/323 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä tilanteessa tapahtui muuta? Mistä suuttui ja miksei kukaan muu ole tilanteeseen puuttunut jos sä jäädyit kerran?

Tapahtui sivummalla, eikä lähellä ollut muita. Ap.