Ilkeä: Miksi vastaat tällä palstalla ilkeästi pulassa olevien kysymyksiin?
Sellainen ihminen tarttisi neuvoa ja empatiaa, miksi silti mieluummin lyöt lyötyä?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on pulassa, hän hankkii apua sen sijaan, että huutelee anonyymisti netissä. Valtaosa "avuntarvitsijoista" täällä on provoja.
Jos ihminen on oikeasti pulassa ja tulee tänne huutelemaan, sen sijaan, että hankkisi apua, niin toivottavasti ilkeät vastaukset sen verran ravistelisivat, että kirjoittaja tajuaisi itse, ettei täältä mitään apua saa. Tämä on yksinkertaisesti täysin väärä paikka olla tosissaan.
Onko murheidensa purkaminen ja neuvojen pyytäminen/vertaistuen etsiminen "huutelua"?
En olisi niin sinisilmäinen. Jos joku kirjoittaa tällaiseen tekaistun "hätähuutokirjoitukseen", että se on provo, niin luultavasti se myös on sellainen ja saman tapainen juttu on ollut täällä ennenkin monta kertaa.
Jos kuitenkin haluatte provoihin vastata kauniisti, niin ok, mutta provon kirjoittaja nauraa teille makeasti. Samoin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ilkeät on täysiä sekopäitä.
Onneksi sinä olet ihana ja kohtelias, etkä kirjoita koskaan rumasti! :D
Jep, juuri näin se menee, se joka toista haukkuu, sen napa pyörii ja paukkuu.
Tuossa oli äsken niin tavallinen tapaus, että naurattaa, eli nämä mielestään mukavat ovatkin itse kaikista pahimpia pahan puhujia ja ilkeilijöitä. Tässäkin itseään mukavana pitävä alkoi heti haukkumaan sekopäiksi muita. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on pulassa, hän hankkii apua sen sijaan, että huutelee anonyymisti netissä. Valtaosa "avuntarvitsijoista" täällä on provoja.
Jos ihminen on oikeasti pulassa ja tulee tänne huutelemaan, sen sijaan, että hankkisi apua, niin toivottavasti ilkeät vastaukset sen verran ravistelisivat, että kirjoittaja tajuaisi itse, ettei täältä mitään apua saa. Tämä on yksinkertaisesti täysin väärä paikka olla tosissaan.
Onko murheidensa purkaminen ja neuvojen pyytäminen/vertaistuen etsiminen "huutelua"?
En olisi niin sinisilmäinen. Jos joku kirjoittaa tällaiseen tekaistun "hätähuutokirjoitukseen", että se on provo, niin luultavasti se myös on sellainen ja saman tapainen juttu on ollut täällä ennenkin monta kertaa.
Jos kuitenkin haluatte provoihin vastata kauniisti, niin ok, mutta provon kirjoittaja nauraa teille makeasti. Samoin muut.
Maailmaan tulee paljon vähemmän vahinkoa siitä, jos joku nauraa minulle ystävällisyyteni takia kuin siitä, että naurunalaiseksi joutumisen pelossa löisin kaiken varalta.
Ap, muitakin onneksi näkyy.
Monelle nämä ovat paikka purkaa pahaa oloaan. Minusta se tulisi sallia, koska tärkeintä on että sen saa johonkin purettua. Jos ilkeät ei saa ilkeillä täällä he tekevät sen jossain muualla. Palsta on kuitenkin paikka, johon kenenkään ei tarvitsen tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkö sen määräät :D
Lankesit mun ansaan ;D Trololololollolollololoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ilkeät on täysiä sekopäitä.
Onneksi sinä olet ihana ja kohtelias, etkä kirjoita koskaan rumasti! :D
Jep, juuri näin se menee, se joka toista haukkuu, sen napa pyörii ja paukkuu.
Tuossa oli äsken niin tavallinen tapaus, että naurattaa, eli nämä mielestään mukavat ovatkin itse kaikista pahimpia pahan puhujia ja ilkeilijöitä. Tässäkin itseään mukavana pitävä alkoi heti haukkumaan sekopäiksi muita. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Tuskin ne ilkeät siitä loukkaantuivat? Se olisi varsin tekopyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole keltään pois, jos surutarinoiden sepittäjä saa salaista nautintoa siitä, että muut uskovat valheen ja ystävällisesti vastaavat siihen. (Vaikka en valehtelua toivoisikaan.) Jos vastaa valheeksi olettamalleen tarinalle ilkeästi, koska "trolli ansaitsee sen", pahentaa vaan itse ilmapiiriä ja vahvistaa käsityksiä täällä vallitsevasta ilkeydestä. Tuomitsemisen pelossa entistä harvempi uskaltaa avautua.
Haitallisia trollauksia ovat vihamieliset aloitukset. Niissä provokaatio on usein jo otsikossa, jolloin trolli saa joka vastauksesta ketjulle nostoa eli tuhottua ilmapiiriä. Vihaprovoihin ei kannata vastata millään tavalla, jos ei halua etusivua täyteen loukkaavia otsikoita, joissa mollataan ylipainoisia/naisia/miehiä/transsukupuolisia/ulkomaalaisia/työttömiä ym.
No voihan tuo olla provo, mutta voipi myös olla että ei. Jos vastaan auttavasti mahdollisesti provoon viestiin siitä ei ole oikeasti haittaa kellekään, mutta jos alan vastaan ilkeillen takaisin ja kyseessä onkin joku joka oikeasti kaipaa tukea eikä sitä muualta löydä, pahoitan vain hänen mielensä turhaan.
Tässä voisimme sopia, että ei enää provoja. Toiseksi voisimme olla ottamatta kantaa, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Vaikka jonkun ongelma tuntuisikin tyhmältä, se on kuitenkin hänelle ongelma. Empatiaa tarvitsee jokainen.
No tää on varmaan monille se höyryjen päästöpaikka.