Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä sanoi näin kun puhuin väkivaltamuistoistani

Vierailija
21.06.2020 |

"Kyllähän ihminen voi luoda valemuistojakin", joo mutta kun mä en luo kun ne tulee itsestään esiin kun oon ollu terapiassa.
Ja vielä sellaisia joita en olisi osannut kuvitellakaan, ovat olleet poissa muistista.
Olen kipeä koko ajan johtuen ankarasta väkivallasta.
Sillä taasen ei ole ollut yhtään väkivaltaa lapsuudessa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmastikaan kukaan ei koskaan ymmärrä toisen kokemusmaailmaa. Itseäni ei ole koskaan kohdeltu väkivalloin, joten sellaista, mitä ei ole kokenut, ei kykene oikein ymmärtämään. En pysty kuvittelemaan, miten joku isä voisi esimerkiksi lyödä tai käyttää lasta hyväkseen, koska oma isäni ei niin tehnyt. Siihen omaan isän kuvaan on vaikea sovittaa jonkun toisen kokemusta, vaikka älyllisesti sen ymmärtääkin.

Liittymättä nyt sinun kokemukseesi valemuistotkin ovat todellinen ilmiö ja ne syntyvät helposti, esimerkiksi terapeutin suggestiolla. Etenkin tapauksessa jossa yhtäkkiä aletaan muistaa asioita niiden mahdollisuus on suuri.

Ja sinä puhut isien hyväksikäytöstä vaikka äitien on paljon yleisempä...miksiköhän? Meille syötetään edelleen sitä ällöä äitimyyttiä ettei äiti voi olla paha. Isien teoista kyllä puhutaan ja se luo meille muistikuvan miesten pahuudesta.

Miksi valehtelet? Isät hyväksikäyttävät enemmän oli lapsi kumpaa sukupuolta tahansa, isäpuolista ja vastaavista puhumattakaan.

Vierailija
22/23 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tästä ystävästä: voi olla että hän ahdistuu rankoista aiheista ja yrittää paeta teorioiden taakse. Ei silti välttämättä tahallaan yritä mitätöidä sua. Ei ehkä ihan niin luotettava ja läheinen kuin luulit, mutta en kokonaan heivaisituon takia.