Mitä ajattelet, jos on saanut muutaman kerran ruumiillista kurittamista?
Muistan, että sain ehkä kolme, max viisi kertaa selkäsaunan, joka siis toteuttiin vyöllä takapuolelle piiskaamalla. Nämä kaikki tapahtui vähän isompana, noin 10-12v:nä. Olin ollut siihen asti tosi kiltti tyttö, mutta jostain syystä minulle tuli sellainen vaihe, että kiukuttelin ja vänkäsin joka asiasta ja olin tahallaan tottelematon ja näistä syistä sitten tuli nuo kuritukset.
Mitä mieltä olette, pitäisikö minun olla katkera tällaisesta? Muuta väkivaltaa ei koskaan ollut.
Kommentit (30)
Siltä kuulostatkin mitä olet M54.
Tosin oma mieheni, 51v, on ehdoton nollatoleranssissa mitä tulee lapsen pahoinpitelyyn ja pelolla kasvattamiseen, se on hyvä, koska se on minustakin yhtä väärin ja kertoo vain ja ainoastaan aikuisen keinottomuudesta ja heikkoudesta.
N42
Luulen, että itse olisin vängännut vain entistä enemmän, jos remmiä olisi annettu.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että itse olisin vängännut vain entistä enemmän, jos remmiä olisi annettu.
Sama. Siksi minulla olikin aina jalat mustelmia sekä oksan iskuja täynnä, sekä päänahka tukistamisesta kipeänä. Ja aikuisena välit vanhempiin viileät.
Minua on lyöty ja kuristettu lapsena, jos esimerkiksi kysyin "onko pakko huutaa". En pidä normaalina. Eri asia, jos olisin käyttäytynyt itse väkivaltaisesti tai esimerkiksi jättänyt huolehtimatta sairaana olevasta pikkusiskosta, jos näin oli sovittu vanhempien ollessa poissa.
Tuollainen kuritus kuulostaa minun mielestä ikävältä. Ymmärrän paremmin ehkä sellaista, että uhmaikäinen (2-4) saa pari kertaa tukkapöllyn, koska vanhempi ei kykene hillitsemään itseään. Ymmärrän tämän koska itsellänikin on käynyt mielessä pahimpana hetkenä napata hiuksista :(
Piiskaminen on mielestäni nöyryyttävää ja varsinkin noin isolle lapselle. En kykene samaistumaan lainkaan.
Miten se lopulta edes auttaa asia? Joten kuten ymmärrän (huom: en tod hyväksy!) sen logiikan, että pieni puhetta ymmärtämätön lapsi oppii jonkinlaisen yhteyden kun saa vaikka luunapin tehtyään jotain vaarallista ja kiellettyä.
Mutta 10 - 12 on jo iso ajatteleva ihminen. Miten se auttaa jos huonosta käytöksestä vedetään remmiä pepulle?
Ihan sama juttu täälläkin kuin ap:lla. En edes muistanut ennen kuin kysyit tätä. :)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama juttu täälläkin kuin ap:lla. En edes muistanut ennen kuin kysyit tätä. :)
Mitä teit? Ja toimiko se? Katkeroiduitko?
Jos väkivallasta olisi apua kaidalla tiellä pysymiseen, se olisi vankilassa säännöllinen "hoitomuoto".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jotain kiukuttelua ja raivoamista. Ei toiminut. Katkeroiduinko?.. No tuota, varmaan vtutti sen muutaman hetken verran vaan silloin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jotain kiukuttelua ja raivoamista. Ei toiminut. Katkeroiduinko?.. No tuota, varmaan vtutti sen muutaman hetken verran vaan silloin :)
Eikös tuossa iässä olla esimurrosiässä ja kiukuttelu kuuluu tavallaan asiaan?
Sanoisin että helpolla päässyt.
Minä olen saanut SATOJA kertoja selkään j aivan olemattomista asioista. Katsoin ”väärin”, näytin ”nyrpeältä”, suljin oven ”väärin”.
Psykopaatti paska isä kyllä keksi syyn vaikka tyhjästä
Emme ole väleissä, ylläri.
Pitää ihan mammikselta tulla kyselemään mitä juuri sun pitäisi tuntea asiasta?? Just. Ei vissiin nostettu kantojen kohdalla.
Eipä tuossa minusta mitään vakavaa ole, aika pientä kuitenkin. Turha tommosia miettiä jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuossa iässä olla esimurrosiässä ja kiukuttelu kuuluu tavallaan asiaan?
Niin no mitäs tuohon vastaisi. Se oli silloin ja nyt on nyt. Life goes on.
Kamalaa, että tyttöjäkin kuritettiin tuollain! :( Pojilla ei niin väliä...
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa, että tyttöjäkin kuritettiin tuollain! :( Pojilla ei niin väliä...
Onko Porvoossa taas tylsää. :D
Sain pari kertaa remmiä ja vähän useamman kerran tukkapöllyä pienenä. Olen kiitollinen siitä, että vanhempani näin ohjasivat minua ja pitivät kurissa ja minusta tuli kunnon vastuunsa tunteva kansalainen. M54