Ai vitsit mitä parodiaa. Nyt "urbaani" on rsstnen sana :D
Wautsiwauwau. Mitäs seuraavaksi?
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006547591.html
Kommentit (89)
Kaikki sanat juontuvat tuhatvuotisesta imperialistisesta perinteestä. Kielletään sanat.
Vierailija kirjoitti:
😂
Todellakin 😂
Ottavatko nämä "toimittajat" itsensä tosissaan vai onko tämä jotain outoa sisäpiiriläppää?
Voiko tämä enää sekopäisemmäksi mennä?
Huoh. Konteksti, lapset, konteksti.
Sairaammaksi vain menee näiden sanojen kanssa ja hs oivana myötäjuoksijana, kun yrittää olla niiin urbaani.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Konteksti, lapset, konteksti.
Kyllä nyt on vääryys tapahtunut. Vaadimme että jokaisen musiikkialan termin taustat tutkitaan tarkasti ja niiden käytöstä tehdään viralliset linjaukset kunhan ensin on konsultoitu kaikkia väri-ja sukupuoli(ttomuus)vähemmistöjä uhriusjärjestyksessä.
No niin..
Jotkut ihan oikeasti ajattelevat vielä että TÄMÄ, tämä on se joka lopettaa rasismin, tämän jälkeen sitä ei enää ole.
Amerikassa ollaan aika lailla pihalla monestakin sanasta ja sanojen todellisesta merkityksestä. Ikävää, että "meidän nilkit menee perässä" (kuten alik Lahtinen sanoi).
Vaikutti epätoivoiselta pakinayritykseltä. Jäi vaan puuttumaan se hauska osuus
Vierailija kirjoitti:
No niin..
Jotkut ihan oikeasti ajattelevat vielä että TÄMÄ, tämä on se joka lopettaa rasismin, tämän jälkeen sitä ei enää ole.
Rssismikeskustelu ja muu vastaava keskustelu on silkkaa maalitolppien siirtelyä. Lähdetään siitä, että hei, meitä pitää kohdella reilusti ja asiallisesti siinä missä muitakin (kuten pitääkin) ja lopulta päädytään kilahtelemaan jostain yksittäisistä termeistä ja sanavalinnoista, ilmeistä, vaatteista, hiuksista, mielipiteistä milloin missäkin kontekstissa. Täikammalla oikein kaivetaan mistä saisin niin voimauttavasti suuttua tänään.
Yhdessä vaiheessa jo kuvittelin saaneeni korona-uutisoinnista tarpeekseni. Vähänpä silloin tiesin...
Saankohan käyttää jatkossa kokomustia vaatteita, vai katsotaanko sekin kulttuurilliseksi omimiseksi koska olen keski-ikäinen valkoinen nainen?
”Faktoille on nyt suurempi tarve kuin koskaan”.
Voi ei, meidän naapurin etunimi on Urban. Se on siis selkeästi rotuhygienisti. Ja mä luulin, että se on vaan ihan viattomasti suomenruotsalainen. Näinkös sitä ihminen erehtyy.
Intersektionaalinen marxilainen feminismi. Ei mulla muuta.
Hyvä että tuohon epäkohtaan puututaan viimein
😂