Onko normaalia, että vela on kateellinen läheisten raskauksista?
Olen vela, olen aina ollut. Nuorempana tein abortin hetkeäkään epäröimättä, eikä minulla koskaan ole minkäänlaista vauvakuumetta.
Nyt kuitenkin viime vuosina olen alkanut kiinnittää erityistä huomiota läheisten lisääntymiseen. Tunnistan kateutta ja KATUMUSTA abortista, jonka nuorena tein.
Onko muilla veloilla tullut vastaavia tuntemuksia? Vai enkö ole truu-vela laisinkaan?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia.
Näin ajattelinkin.
Ap
Ei. Oma reaktioni on aina lähinnä ihmettelevä, kun itsellä ei ole mitään kiinnostusta tavoitella samaa.
Kyllä. Kun itse luopuu pitäisi muidenkin luopua. Massasielut.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/living-single/201908/the-truth-…
"Over the course of their childbearing years, the women were asked 19 times whether they expected to have children (or whether they expected to have more children if they already had at least one). The women were asked about their expectations for the last time when they were between 47 and 56 years old. At that point, about 14 percent of them (661 out of 4,473) never did have any biological children."
Siis 86% veloista lopulta hankkii lapsia... Eli olet normaali.
Minulla ei ollut koskaan minkäänlaista vauvakuumetta, silti meillä on ihan toivottu lapsi.
Ehkä se mieli on muuttumassa. Tai sitten olet kateellinen jostain muusta kuin siitä lapsen saamisesta, esim. että raskaana olevat saa huomiota.
Ei todellakaan ole vaan päinvastoin, sitä enemmänkin miettiin onneksi en ole halunnut lasta.
Ei ole normaalia.