Suosittele liikuntaharrastusta?
Olisi kiva ehkä aloittaa jokin uusi liikuntaharrastus. Tällä hetkellä en ole harrastanut juuri muuta kuin satunnaista lenkkeilyä ja jumppia. Nuorin lapseni on 1v. Itse olen 37v perusterve nainen. Pari vuotta sitten juoksin säännöllisesti 20-30km viikossa. Nyttemmin juoksu on vähän tökkinyt ja tuntunut puuduttavalta. Pidän siitä edelleen, mutta en omista sykemittaria, eikä kiinnosta ostaa tai muutenkaan en jaksa yhtään alkaa miettiä jotain tavoitteita sen suhteen. Nuorempana olen käynyt tanssikursseilla, harrastanut joogaa (jota kyllä harrastan edelleenkin satunnaisesti), potkunyrkkeilyä...
Kommentit (15)
Pyöräily.
Eikä juoksemiseen todellakaan tarvita sykemittaria.
Pyöräily
Mäkijuoksu ylämäkeen
Kuntosali
Uinti
Aikuisten vesiliikunnassa on eri lajeissa kursseja. Hauskoja.
Jooga
järvessä aamu - tai/tai iltauinti
Kuntonyrkkeily tai kuntopotkunyrkkeily. Aiempi tausta auttaa omaksumisessa ja ovat tosi hyviä liikuntamuotoja, kuten tiedätkin.
Soutulaite. Alkaa muuten kilot karista ja runko tulee kuntoon huomaamatta. Samalla voit katsoa vaikka töllöä.
Maastopyöräily ja suunnistus. Tosi mukavia lajeja, joihin on helppo lähteä.
En ole ikinä viihtynyt kuntosaleilla, vaan ne ovat mielestäni vastenmielisiä. Samoin ryhmäliikunta, hyi hele.
Frisbeegolf (discgolf): halpaa, hauskaa, tenavan voi ottaa mukaan pikkuradoille ja erilaisia ratoja suomessa yli 600.
Ilmoittaudu aikuisten uintitekniikkakurssille! Itse tein niin enkä ole katunut. Hyvä valmentaja saa aikuisenkin oppimaan vaikka mitä, ja se on uskomattoman palkitsevaa. Koko harrastus saa ihan uuden tason. Kiva porukka on vielä bonusta.
Pyöräily. Hyvää liikuntaa ja pyörällä jaksaa mennä kauemmas kuin kävellen. Vahvistaa jalkojen lihaksia. Tavallisella citypyörällä pääsee alkuun, mutta matkojen pidentyessä voi herätä halu ostaa kevyempi pyörä.
Pilates