Onko ammattikorkeakoulu vaativa
Kommentit (22)
Ei todellakaan ole vaativa. Lukion jälkeen tuntui kuin olisin siirtynyt takaisin yläasteelle. AMKssa eka vuosi meni melkein yläasteen oppimäärän kertaamiseen. Näin siis insinööripuolella AMKssa.
Siksi vaihdoin yliopistoon heti ekan AMK vuoden jälkeen.
AMK on suun nitel tu perus ammatt ikoul un jälk eisek si koul utukseksi, pär jäät varm aan ihanhyvin.
Pärjääkö jos on huono englannissa? Tai matematiikassa? Eikä aio opiskella alaa missä näitä erityisesti vaadittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole vaativa. Lukion jälkeen tuntui kuin olisin siirtynyt takaisin yläasteelle. AMKssa eka vuosi meni melkein yläasteen oppimäärän kertaamiseen. Näin siis insinööripuolella AMKssa.
Siksi vaihdoin yliopistoon heti ekan AMK vuoden jälkeen.
Lisäyksenä vielä että minua nykään diplomi-insinöörinä naurattaa kun AMK insinöörit kutsuvat itseään korkeakoulutetuiksi :D Lukiokin oli paljon vaikeampi kuin AMK.
Yliopisto on muutamia tiedekuntia lukuun ottamatta ihan iisi paikka. Ei siellä tarvi osata mitään. Sen kun istuu luennoilla ja jauhaa vähän paskaa.
Tarjoilijatuttu selvitti johtamistutkinnonkin alle kolmessa vuodessa : D
Suurin osa taitaa tulla ammattikorkeaan amispohjalta. Ja sen kyllä huomaa esimerkiksi opinnäytetöistä..
Riippuu hieman mitä ja missä opiskelee. Mutta amispohjaisia on paljon ja eivät porukasta mitenkään erotu.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa taitaa tulla ammattikorkeaan amispohjalta. Ja sen kyllä huomaa esimerkiksi opinnäytetöistä..
No eikä tule, lukiosta suurin osa, itse aloitan AMK:ssa maisteritutkinnon jälkeen, ei pidä yleistää. Toki jos haluat minusta pitkäaikaistyöttömän jään hehkuttamaan tuota maisterintutkintoani ja sinä maksat verorahoillasi minunkin päivärahani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä tule, lukiosta suurin osa, itse aloitan AMK:ssa maisteritutkinnon jälkeen, ei pidä yleistää. Toki jos haluat minusta pitkäaikaistyöttömän jään hehkuttamaan tuota maisterintutkintoani ja sinä maksat verorahoillasi minunkin päivärahani.
Mikä sitten selittää sen, etteivät amksta valmistuneet osaa kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Meidän luokalle tuli vain yksi amistaustainen opiskelija, muilla lukio tai kaksoistutkinto takana. Amispohjaisella oli kyllä ainakin alkuun suuria vaikeuksia esseetehtävien kanssa. Meidän koulutusohjelmassa kirjoitettiin ihan tolkuttoman paljon, mutta tenttejä oli vähemmän. Meidän koulutus käsittääkseni onkin vaativimmasta päästä ja hakijoita on paljon. Tekniikan ja luonnonvara-alojen koulutukset ovat käsittääkseni helpoimpia, samoin liiketalous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten selittää sen, etteivät amksta valmistuneet osaa kirjoittaa?
Amk:sta kirjoitetaan näin...
Miks tuonne lab ammattikorkeaan on niin kovat pisterajat. Nyt inssipuolelle 67 sisäänpääsyraja. Muissa kouluissa noin 40.
Yleensä ammattikoulusta tulleet erottuvat esim. kielissä. Englanti on osalla tosi huono, ruotsista puhumattakaan. Mutta tämän ymmärtää, kun tietää, että ammattikoulussa kaikki pakolliset ruotsin opinnot oli tiivistetty yhteen viikkoon. Entäs, jos olit sairaana tuolloin edes osan viikosta? Monella on englanti kyllä ihan hyväkin, kiitos englanninkielisen pelimaailman.
Meillä amkissa sai halutessaan tukiopetusta matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa. Tämä siis insinööripuolella ja oli tarpeen myös lukiosta tulleille!
Vierailija kirjoitti:
Miks tuonne lab ammattikorkeaan on niin kovat pisterajat. Nyt inssipuolelle 67 sisäänpääsyraja. Muissa kouluissa noin 40.
Koska sinne on paljon hakijoita. Pisterajat eivät kerro mitään itse koulutuksesta tai sen vaikeudesta.
Kyllä se kansantaloustiede, matematiikka, taloushallinto, tilastotiede ja ruotsi ovat yllättävän monelle hyvin, hyvin vaativia.
Liiketaloude ope
Itse kun opiskelin AMKssa vuoden niin siellä kerrattiin lähinnä yläasteen asioita fysiikassa, matikassa jne (insinööripuoli). Tuntui ihan väärältä paikalta lukion pitkän matikan jälkeen joten vaihdoin DI puolelle yliopistoon.
Eli oma kokemus on että AMK naurettavan helppo, ihan varmasti jokainen pärjää jos edes vähän viitsii yrittää.
Itse asiassa se on sama kuin ammattikoulu, vain hienompi nimi nykyään.