Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako jopoa ostaa, vai pöllitäänkö se heti Helsingissä?

Vierailija
20.06.2020 |

Vaikka olisi lukko, niin lähteekö jonkun matkaan jos vaikka jättää pyörän rannalle tai jonnekin parkkiin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkoja ja lukitsemistapoja on monenlaisia.

Vierailija
2/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöllitään heti. osta kierrätyspyörä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paras?

Vierailija
4/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtuttaa oikeasti kun kaikki pitää nyysiä. Mitään kivaa ei voi omistaa tai pitää esillä ihmisten ilmoilla.

Vierailija
5/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paras?

Laadukkaalla U-lukolla rungosta kiinni kiinteään esineeseen siten, että lukko lukitsee samalla pyörän takarenkaan kiinni pyörän runkoon.

Tarvittaessa voi käyttää useampiakin lukkoja.

Vierailija
6/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei siis ole ap:lle mitään vinoilua. Yleisesti vain totean, että onhan se nyt yhtä helvettiä, jos ei uskalla ostaa jotain vain sen vuoksi, että se luultavasti varastetaan heti. Jos kovasti jopoa tekee mieli niin, eihän se auta kuin ostaa ja katsoa miten käy. Toivottavasti paremmin kuin mitä oletit.

Vierailija
7/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie parvekeelle.

Vierailija
8/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaattees sekä etu-, että takapyörä (ovat haluttua tavaraa varaosiksi) murtovarmaan lukkoon ja rungosta kiinni vielä johonkin. Ja joku katkera pöllijä voi silti kostoksi viiltää renkaat. 

Mä käyttäisin varmaan jotain pitkää kettinkiä.

Vierailija
9/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaattees sekä etu-, että takapyörä (ovat haluttua tavaraa varaosiksi) murtovarmaan lukkoon ja rungosta kiinni vielä johonkin. Ja joku katkera pöllijä voi silti kostoksi viiltää renkaat. 

Kettinki kelpaa kyllä siihen, että kiinnittää etu- tai takapyörän kiinni pyörän runkoon. Mutta itse pyörän kiinni lukitsemiseen se on liian heikko väline ainakaan yksinään, voimapihdeillä se katkeaa muutamassa sekunnissa.

Vierailija
10/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinoita joposi niin varaskin muistaa pitkään ilman silmiä.

Vierailija
11/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopon oma U-lukko ja moottoripyörälukko. Ja sitten satula mukaan kun jätät pyörän, muuten se lähtee jonkun muun matkaan.

Vierailija
12/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei siis ole ap:lle mitään vinoilua. Yleisesti vain totean, että onhan se nyt yhtä helvettiä, jos ei uskalla ostaa jotain vain sen vuoksi, että se luultavasti varastetaan heti. Jos kovasti jopoa tekee mieli niin, eihän se auta kuin ostaa ja katsoa miten käy. Toivottavasti paremmin kuin mitä oletit.

Itse ainakin käytän halpaa pyörää lähinnä vain siksi, ettei tule niin helposti varastetuksi ja vaikka tulisi, niin ei varkaille päätyminen juuri harmittaisi.

Yksi hintavampi pyörä minulta on jo varastettu, ja hankin sen jälkeen tuon halpispyörän tilalle. Olisi ollut varaa hankkia paljon parempikin, mutta ihan mielummin siis hankin sellaisen, mikä tuskin kelpaa varkaille.

Vierailija
13/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin facebookin varkausilmoitusten perusteella jopa vain etäisesti Jopon näköiset halpispyörätkin pöllitään. Pistää melkein vihaksi, ettei edes opetella lukemaan sanaa Jopo. Ei paljoa järki päätä paina jos ei erota Jopoa vaikka Jipposta ja Helmi-pyörästä.

Vierailija
14/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun tyttärellä on ainakin ollut vaihde-Jopo jo 6 vuotta, ei ole pöllitty. Joku tuossa jo neuvoikin oikean lukitsemistavan eli hyvä u-lukko ja kiinni kiinteään tolppaan rungosta ja takapyörästä. Äläkä jätä minnekään ulos parkkiin yöksi, kotona lukittuun pyöräsuojaan, ja toki sielläkin lukitset sen.

Vierailija
15/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mahtavaa seutua asua, pääkaupunkiseutu.

Aika kuluu lukkojen kuskaamiseen ja murehtimiseen onko omaisuus vartin päästä enää tallessa

Vierailija
16/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kettinki kelpaa kyllä siihen, että kiinnittää etu- tai takapyörän kiinni pyörän runkoon. Mutta itse pyörän kiinni lukitsemiseen se on liian heikko väline ainakaan yksinään, voimapihdeillä se katkeaa muutamassa sekunnissa.

Karkaistua 8mm ketjua ei kyllä enää voimapihdeilläkään katkota.

Vierailija
17/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on mahtavaa seutua asua, pääkaupunkiseutu.

Aika kuluu lukkojen kuskaamiseen ja murehtimiseen onko omaisuus vartin päästä enää tallessa

Valitettavasti tätä tapahtuu tosi paljon muuallakin .. Paitsi ehkä keskellä korpea.

T. tyyppi jolta vietiin pyörä lukitusta pyörävarastosta ja se oli siellä vain hetken .. voi saakeli tätä elämää.

Vierailija
18/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni edes ajatellut varastavani toisten pyöriä, enkä kykene samaistumaan sellaiseen mielenmaisemaan. On surullista jos Suomessa ei voi enää jättää pyörää esim. kaupan ulkopuolelle ilman että joku nyysii sen.

Vierailija
19/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkaistua 8mm ketjua ei kyllä enää voimapihdeilläkään katkota.

Voi olla. Mutta 8 millin ketju on jo aika järeää eli painavampi kuin vaikkapa se u-lukko.

Vierailija
20/28 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on varkaitakin, kaikki mikä on lukittu, saadaan myös varastetuksi.