Minkä takia poliisilla niin kovat otteet Yhdysvalloissa?
Pitääkö paikkansa että joku väestönryhmä siellä 18 kertaa todennäköisempi tappamaan poliisin kuin tulla poliisin ampumaksi? Kuulemma siellä muutaman prosentin ryhmä tekee myös lähes puolet rikoksista. Aika pelottavaa katsottavaa myös nämä poliisikameravideot
https://twitter.com/RealJamesWoods/status/1273392671705272321
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätte varmaan että Suomessahan ei ole mitään itsepuolustusoikeutta? Jos joku yrittää ottaa nirrin pois ja puolustaudut, saat rikossyytteen tästä?
Höpönlöpön.... meillä on toki hätävarjelun liioittelu. Tämähä se on mihin kaltaisesi lihapäät kompastuvat, kun pitää vielä kerran opetukseksi lyödä.
Öö siis ihan oikeasti? Poliisitkin tietää tämän. Eli jos satutat hyökkääjää mitenkään, kyllä siitä syyte tulee.
Ei minulle, mutta ehkä olenkin joku erityistapaus vaikka ei ole edes suojaväriä. Miksi koet tarpeelliseksi valehdella? Oletko väkivaltainen rikollinen joka yrittää valkopestä omia pitelyjään?
Itselläni on kaksi tapausta, jossa toisessa mursin hyökkääjän nenän.. yksi lyönti riitti ja toisessa lähti hyökkääjältä olkapää paikoiltaan. Yhteistä kummassakin oli että tämä riitti ja hyökkääjillä loppui halut mitellä voimia enempää ja itse en kokenut tarpeelliseksi ”kouluttaa” raasuja enempää, eivätkä he itse kokeeneet tarpeelliseksi viedä juttuja eteenpäin joista olis sitten viimeistään rosiksessa tullu vapauttava, jos olis edes sinne edennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätte varmaan että Suomessahan ei ole mitään itsepuolustusoikeutta? Jos joku yrittää ottaa nirrin pois ja puolustaudut, saat rikossyytteen tästä?
Höpönlöpön.... meillä on toki hätävarjelun liioittelu. Tämähä se on mihin kaltaisesi lihapäät kompastuvat, kun pitää vielä kerran opetukseksi lyödä.
Öö siis ihan oikeasti? Poliisitkin tietää tämän. Eli jos satutat hyökkääjää mitenkään, kyllä siitä syyte tulee.
Ei minulle, mutta ehkä olenkin joku erityistapaus vaikka ei ole edes suojaväriä. Miksi koet tarpeelliseksi valehdella? Oletko väkivaltainen rikollinen joka yrittää valkopestä omia pitelyjään?
Itselläni on kaksi tapausta, jossa toisessa mursin hyökkääjän nenän.. yksi lyönti riitti ja toisessa lähti hyökkääjältä olkapää paikoiltaan. Yhteistä kummassakin oli että tämä riitti ja hyökkääjillä loppui halut mitellä voimia enempää ja itse en kokenut tarpeelliseksi ”kouluttaa” raasuja enempää, eivätkä he itse kokeeneet tarpeelliseksi viedä juttuja eteenpäin joista olis sitten viimeistään rosiksessa tullu vapauttava, jos olis edes sinne edennyt.
No en valehtele. Tämä siis poliisin suusta, että jos joku hyökkää ja satutat päälle niin kuitenkin saat pitää henkesi vaikka Suomen laki sinua syyttää. Eri asia sitten jos joku ei sinua vastaan edes nosta syytettä, missä tapauksessa sinulla on käynyt hieno munkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en valehtele. Tämä siis poliisin suusta, että jos joku hyökkää ja satutat päälle niin kuitenkin saat pitää henkesi vaikka Suomen laki sinua syyttää. Eri asia sitten jos joku ei sinua vastaan edes nosta syytettä, missä tapauksessa sinulla on käynyt hieno munkki.
Vedä nyt happea hyvä veli... saahan sitä tehdä ilmoituksia ja nostella syytteitä, mutta oikeudesta viimeistään kävelet ulos vapaana miehenä, jos ja kun turhaa väkivaltaa ei ole käytetty. Tietysti jokainen isku potku ja kuristettu sekuntti sen jälkeen kun homma on hallussa lasketaan pahoinpitelyksi (...ja tämä on se mitä on joidenki hankala ymmärtää).
Vierailija kirjoitti:
USA on todella väkivaltainen maa, kadunmiehellä hyvin usein ase taskussa ja totta kai poliisin on otettava se mahdollisuus otteissaan huomioon.
Alueelliset erot on tosi isot. Olen asunut itärannikon pikkukaupungissa, jossa poliisin ratkomat ongelmat ovat tasoa "Eksä vei muistitikkuni eikä halua antaa sitä takaisin"- tasoa. Tai käydään kippaamassa nuorison kevytbudweiserit maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä nyt happea hyvä veli... saahan sitä tehdä ilmoituksia ja nostella syytteitä, mutta oikeudesta viimeistään kävelet ulos vapaana miehenä, jos ja kun turhaa väkivaltaa ei ole käytetty. Tietysti jokainen isku potku ja kuristettu sekuntti sen jälkeen kun homma on hallussa lasketaan pahoinpitelyksi (...ja tämä on se mitä on joidenki hankala ymmärtää).
Ok. No minulle on kouluttava poliisi sanonut, että valitettavasti Suomessa kaikki hyökkääjälle aiheutettu vahinko on rangaistavaa, mutta ehkä tiedät paremmin...
Vierailija kirjoitti:
Poliisikoulu on kai laaduton siellä.
Kolmen kuukauden koulutus.
Vastuullinen vaativa ammatti ammatti ja koulutus siellä 3kk vs. Suomen 3,5 vuotta.
Menevät Jenkeissä teorian jälkeen vanhempien poliisien oppiin. Eihän sellaisessa tule muutosta vaan Ne vanhojen asenteet jatketaan uusille tulokkaille.
Ihmettelen noin minimikoulutusta.
En ihmettele, että toiminta on työssä noin asiatonta, kun koulutus on mitä on.
Kyllä ne kaikki suomalaisetkin sekoaisivat heti asesankareiksi ja elämäntapa rikollisiksi jos saisivat aseluvan. Googlaisitpa Trump Body Count montako se trumpikin ampunut kun aseluvan saannut.
Poliisikoulu kestää 3kk,ei puolta vuotta, eikä siellä ole pääsykoetta.
Lisäksi Amerikassa aseita helposti saatavilla.
Osa ihmisistä vailla perusturvaa, kokonaisia perheitä asuu kaduilla ja autoissa, ilman mahdollisuuksia parempaan.
Huume ongelma ja rikollisuus ovat periytyviä ongelmia.
Tämä taitaakin olla se paljon puhuttu "Amerikkalainen Unelma."
Suomalaisena voi olla vaikea ymmärtää amerikkalaista elämää, mitä ei tv:ssä näytetä.
Kyllä se niin on että vähemmistöt olisivat lopettaneet rikokset, poliisejen ampumiset ja alkaneet tottelemaan poliiseja jos poliisit olisivat käynneet pari kuukautta enemmän koulutusta.
Koska heillä on matala älykkyyden taso ja rikolliset on siellä varmaan vähän vaarallisempia kuin kännissä heiluvat Maket ja Ranet täällä, luulisin