ootko käynyt kaupassa tänään?
Mitä ajattelet, että ihmisiä on vastentahtoisesti tänään töissä?
Kommentit (21)
En vielä. Ei kai kenenkään pakko töitä ole tehdä.
En ole käynyt mutta ihmisiä on vastentahtoisesti töissä joka päivä joten ei pahemmin kiinnosta.
Olen itsekin tänään töissä eri alalla. Käyn kaupassa jos tarvitsen sieltä jotain ja se on auki. Vielä en tiedä tarvitsenko.
Saa hyvät liksat jussina, jos tykkää tehdä duunia.
Meinaan käydä. Olen kiitollinen heille, jotka ovat töissä jotta pääsen ostamaan tarvittavat ruuat. Ei sinne ketään aseella uhaten ole pakotettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen kummemmat kuin normisunnuntaina. Vois olla vaik 4-kertainen liksa, niin vastais menetyksiä, kun itse töissä ja koko muu Suomi juhlii.
Tänään vietän oikein mielelläni vapaata ilman että tarvitsee lähteä mihinnkään. Eilen olin iltavuorossa ihan vapaaehtoisesti.
Ne on vapaita alkaa työttömiksi jos häiritsee. Voisikin käydä ostamassa jätskii ja sanoo hyvää juhannusta tänne työpaikalle.
En mutta lähdetään juuri katsomaan olisiko sushibuffa auki.
Olen käynyt. Ja ei, en piittaa heidän mahdollisesta vastahakoisuudestaan. Oletan, että heidän työehtosopimuksensa pitää huolen siitä, että hekin saavat laillisen määrän vapaa-aikaa, ja jos se nyt ei välttämättä satu juuri samalle ajalle kuin minulla, saavat he sen silloin kun minä olen töissä. Ja tuskin silloin minua surkuttelevat, vaan nauttivat vapaa-ajastaan.
Eiköhän noista tunneista ja vielä hyvällä palkalla(juhlapyhät)lähes taistella nykyään, kun kaikki etenkin myyjän työt on jotain osa-aikaisilla tunneilla tai jopa nollasoppari/tarvittaessa kutsuttava...Saatanpa hakeakin vaikka jäätelön ja limsaa tässä saunaeväikseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen kummemmat kuin normisunnuntaina. Vois olla vaik 4-kertainen liksa, niin vastais menetyksiä, kun itse töissä ja koko muu Suomi juhlii.
Etkö sä osaa muulloin juhlia kuin juhannuksena?
Monihan nimenomaan haluaa töihin juhannuksena, kun saavat pyhäpäivän lisät. Itsekin oon monena vuonna (tosin eri alalla) ilomielin tehnyt töitä jouluisin ja pääsiäisenä. Meillä niistä vuoroista jopa kilpailtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä osaa muulloin juhlia kuin juhannuksena?
Nimenomaan. Ja moni nauttii myös työstään aidosti.
Juhannuksena on paras olla töissä kun on hiljaista. Helpot fyffet.
Melkeinpä pitäisi, mutta en vaan taida olla ajokunnossa. Kauppaan matkaa 20 km.
Joo. Ja ei kiinnosta. Ei niitäkään kiinnosta mun työajat.