Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi haluta lapsia?

Vierailija
19.06.2020 |

PerheJuhannusta viettämässä. Veljellä kaksi lasta 2 ja 4 vuotiaat. Kitisevät koko ajan. Järkyttävää. Itse olen ihan loppu jo puolen tunnin jälkeen. Velikin vaikuttaa ihan kypsältä. Ja hän sentään viettää niiden kanssa 24/7. Varmaan kaduttaa koko lapsien teko. Sori, mutta en ymmärrä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä unohtuu ehkäisy kun menevät seksiviettinsä perässä

Vierailija
42/51 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä vikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja, haluavat jonkun jakamattoman huomion ja olla keskipiste

Vierailija
44/51 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat pahimman luokan MINÄMINÄMINÄHALUANMINUNHALUTMINÄ-ihmisiä

Vierailija
45/51 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, kyllä minä ymmärrän miksi jotkut lapsia haluavat, vaikka itse vela olenkin ja lapsiperhe-elämä näyttäytyy minulle usein aivan kamalana. Ihmiset haluavat elämältään eri asioita, kas kummaa! :D mielestäni on aikuiselta vähän hölmöä kysellä tuollaista, vai onko tässä taustalla taas joku mollaaminen yms.? Yhtälailla itse tykkään valvoa ja nukkua myöhään, mutta ymmärrän ihmisiä jotka nousevat aikaisin aamulla vaikka pakko ei olisi.

Vierailija
46/51 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteja, haluavat jonkun jakamattoman huomion ja olla keskipiste

Miten tuollainen on mahdollista, siis että aikuinen on perheessä lasten jakamattoman huomion keskipiste? Opetetaanko lapsi siinä jotenkin alusta alkaen syyllistymään vanhemman tunteista niin pahasti, että tämä alkaa olemaan kiltti ja suorittamaan asioita tavallaan miellyttääkseen vanhempaa? Lapsi tavallaan oppii jatkuvasti tunnustelemaan vanhemman tunteita ja mielialaa ja antamaan hänelle huomiota.

Uskon siis kyllä, että joissain perheissä on näin, että vanhempi tavallaan haluaa sitä lapsen ihailua ja rakkautta, mutta silti mietin että miten se edes onnistuu siinä määrin että jonkun narsistin huomiontarve siinä täyttyy. Meidän perheessä kun ne lapset ovat tavallaan sen rakkauden ja huomion suurimmat vastaanottajat. Toki jatkuvasti joutuvat sietämään sitä, että aikuinen kuuntelee vasta myöhemmin asian, ei todellakaan aina pysähdy katsomaan sitä sata kertaa jo nähtyä temppu, eikä myöskään hehkuta epärealistisesti kuinka se oma lapsi on kaikkia muita lapsia taitavampi yms. Näin useimmissa terveissä perheissä mielestäni toimitaan. Pointtini on, että tästä huolimatta meidän perheessä se menee kirkkaasti kyllä kuitenkin niin päin, että lapset ovat se rakkauden ja huomion keskipiste, ja aikuisten ikään kuin sietävät sen että omat tarpeet ja tunteet joutuu laittamaan taka-alalle kun lapsella on jokin tarve. Eli vaikka lasta ei nosteta muiden yläpuolelle, niin häntä silti huomioidaan reilusti enemmän mitä lapsi huomioi vanhempiaan.

Vierailija
47/51 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset kitisee, mutta onneksi se menee ohi. Meidän 3v. on nyt kanssa alkanut ja se on oikeesti vanhemmalle vieläkin ärsyttävämpi ääni, kun vieraalle, mutta ei sekään koko aikaa kestä. Yhtälailla tuossa iässä on ihanaa innostumista, touhuamista ja niin aitoa iloa, että siitä tulee itsekin hyvälle tuulelle.

Itselle tuli lapset vähän vanhempana, ja olen tosi onnellinen, että hankimme. Oltiin nimittäin pitkään veloja, mutta sitten vaan biologinen kello tai mikä lienee alkoi tikitteleen.

Vierailija
48/51 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai no meillä on juhannus mennyt ihan rennosti ja kivasti 2-, 4- ja 6-vuotiaiden lasten kanssa. Ei nuo ole oikeastaan kinanneet, vähän isoin härnäsi 4 v:tä ja 4 v isompaa, mutta ei siihen tarvinnut edes puuttua. Ollaan mökillä ja täällä on muitakin sukulaisia. Kun aikuisia on enemmistö niin juhlatkin onnistuu tosi kivasti. Pihassa ne on pörränneet ja lapsirakkaita vahteja on riittävästi niin oon itsekin päässyt lenkille ja uimaan. Tottakai lapsista ääntä lähtee, mutta nythän se ei ole ongelma kun pihalla saa mellastaa. On mun veljenikin vela ja ymmärrän, ettei kaikki halua omia lapsia, mutta tuommoinen "lapset on ihan kauheita". Siinä vaiheessa jos omistani kasvaa tuollaisia kaikesta ruikuttajia, jotka puhuu paskaa pienistä ja viattomista niin kyllä kadun mitä tein vanhempana väärin.

Vierailija
49/51 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimpiä syitä, miksi ihmisillä on lapsi(a):

- vahinko

- velvollisuus

- ympäristön paine

- hoivavietti

Vierailija
50/51 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään koskaan ymmärtänyt. On näitä ihmisiä jotka "rakastavat lapsia - jaa kaikkiako, persoonasta huolimatta? Vai rakastako ne niitä ainoita lapsille yhteisiä ominaisuuksia eli tyhmyyttä, meluavuutta ja huomionhakua. Kuka hitto pitäisi sellaisesta aikuisesta?

Vierailija
51/51 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, kyllä minä ymmärrän miksi jotkut lapsia haluavat, vaikka itse vela olenkin ja lapsiperhe-elämä näyttäytyy minulle usein aivan kamalana. Ihmiset haluavat elämältään eri asioita, kas kummaa! :D mielestäni on aikuiselta vähän hölmöä kysellä tuollaista, vai onko tässä taustalla taas joku mollaaminen yms.? Yhtälailla itse tykkään valvoa ja nukkua myöhään, mutta ymmärrän ihmisiä jotka nousevat aikaisin aamulla vaikka pakko ei olisi.

Veit sanat näppikseltäni! Kiitos, nyt mun ei tarvii miettiä, miten oisin itse laittanut samat ajatukset sanoiksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi