Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen haaveillut akateemisesta urasta, mutta saatan sittenkin sopia paremmin suorittavaan työhön

Vierailija
19.06.2020 |

Pitäiskö suosiolla vaan hakea sairaanhoitajaksi? Ei musta ole tekemään urasta elämäni keskipistettä. Haluan tehdä sen tietyn tuntimäärän töitä ja sitten häipyä kotiin ja olla miettimättä asiaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi joku tieteellinen työ joka olisi rentoa ja saisi omaan tahtiin tutkia jotain kiinnostavaa, mutta sellaista tuskin on olemassakaa.

Yliopistoainesta. Kun olet tutkija niin aika rauhassa saat tutkiskella, kukaan ei ole parempi siinä ja pientäkin ongelmaa voi miettiä kauan alitajuisesti ja jos vastaus tulee mieleen niin työ nytkähtää mutta oikein kukaan ei ole opettamassa ja neuvomassa vaan omassa tutkimuksessa kaikki on uutta koko maailmalle.

Vierailija
22/27 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suorittavaa työtä haluat niin ennemmin lähihoitajaksi kuin sairaanhoitajaksi. Sairaanhoitajalla vastuu valtava palkkaan nähden.

Sairaanhoitajan työ on haalarihommaa ja vastuu rajoittuu siihen, että noudattaa saamiaan ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama ongelma. Ainoa työ, mikä mulle olisi sopinut, olisi tutkimustyö jossain pöpelikössä. Mulla on ns. lukupäätä, mutta ei minua vain akateemiset ammatit ole kiinnostaneet. Ei hoitoalakaan ole minua varten, vaan nautin todella kun olin nuorena kokoonpanotyössä. Pääni ei kestä stressiä. No lopulta minusta tuli lopulta suunnitteluinsinööri. Ei ihan stressitöntä, mutta ei vastuuta muusta kuin mitä itse tuottaa, näen työni tuloksen heti ja asiakaspalvelu sangen vähäistä.

Vierailija
24/27 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen entinen graafinen suunnittelija, josta tuli back end devaaja. Minusta ei ollut luovaan työhön, jatkuviin potkuihin ja olemattomiin palkkoihin (kyllä, alalla ei ole sitovia tes-soppareita ja mainostoimistoissa väki vaihtuu tiuhaan) ja lopulta päädyin myös pakkoyrittäjyyteen.

Opiskelin koodia itse, kävin vielä työkkärin 6 kk kurssin ja tässä sitä nyt ollaan, onnellisena ja kunnon palkallisena. Suuntauduin back endiin tarkoituksella, sillä sinne tarvitaan tekijöitä ja palkat ovat keskimääriin viisinumeroisia/kk. 

Kerro lisää.

Miten alan voi opiskella itse, kauanko se vei, ja mikä on back end?

Kiinnostaa siivoojaa, joka ajatteli siivoustyöuransa vain väliaikaiseksi.

Vierailija
25/27 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi joku tieteellinen työ joka olisi rentoa ja saisi omaan tahtiin tutkia jotain kiinnostavaa, mutta sellaista tuskin on olemassakaa.

Yliopistoainesta. Kun olet tutkija niin aika rauhassa saat tutkiskella, kukaan ei ole parempi siinä ja pientäkin ongelmaa voi miettiä kauan alitajuisesti ja jos vastaus tulee mieleen niin työ nytkähtää mutta oikein kukaan ei ole opettamassa ja neuvomassa vaan omassa tutkimuksessa kaikki on uutta koko maailmalle.

Hah! Yliopistossa jos olet tutkija niin kaikki vastaantulijat on mielestään sua parempia ja kertoo kuinka joku popularisaatiopupputehdas on niin paljon mielenkiintoisempi ja ”loogisempi” ja kaikki puheet omasta tahdista saa unohtaa kun rahoitus (eli sun palkka) tulee 6kk pätkissä ja juttu on saatava valmiiksi siinä ajassa jotta voi edes hakea uutta.

Vierailija
26/27 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki maisterit ja tohtorit ole tekemässä huikeaa uraa. Sitän on paljon ihan rivihommia asiantuntijana ja pyöränä koneistossa. Ne työt ovat suorittavaan työhön nähden vaativia, koska niissä vaaditaan esim. erityistä osaamista, kokonaisuuksien hallintaa tai johtamistaitoja (vaikka mikään johtaja ole). Tehtävät eivät kuitenkaan ole vaativia tekijälleen, kun on vähän kokemusta ja koulut käytynä. Työt tehdään työaikana. Näin aikuisena olen jopa hämmentynyt miten pienimuotoisia tehtävät voivatkin olla ja miten paljon vaativammaksi kuvittelin työelämän korkeasti koulutettuna.

Vierailija
27/27 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä valita akateemisen alan mutta hakeutua sellaiseen työhön joka on tavallinen 8-16 -tyyppinen työ. Ei kaikki akateemiset ole uraputkessa. Olen FM ja teen asiantuntijatyötä, normaalityöaika riittää tehtävien tekemiseen: en päivystä illat ja yöt läpeensä sähköpostia, lomat olen aina työsähköpostin tavoittamattomissa. Palkkaus 4000 euron pintaan, ei mikään huippu mutta kelpo korvaus työstä johon ei vapaa-aikaa tarvitse uhrata.

Nää on huvittavia, kauhea selitys mutta sitten ei voida suoraan sanoa mitä työtä tekee.

En ole viittaamasi tekstin kirjoittaja, mutta vastaan omasta puolesta. Teen töitä liukavalla työajalla, ja ylityötunnit voin käyttää vapaana. Eli yleensä huonoilla keleillä teen enemmän töitä ja nyt kun on hienot kesäkelit teen lyhyempää työpäivää. Myös minulla on illat, viikonloput ja lomat vapaata aikaa työsähköpostista. Ja mitä teen, olen insinööri. Olen työurani alussa ja palkka on 4000 tuntumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi