Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman asunnon ostaisit?

Vierailija
19.06.2020 |

Samalla alueella on myynnissä samanvertoiset kerrostaloasunnot, samanikäiset ja muutenkin huoneratkaisultaan samantyyppisiä, toinen asunnoista sijaitsee merenrannalla ja toinen asuinalueen ns. keskusstassa lähellä palveluita ja liikenneyhteyksiä, kuitenkin ihan rauhallisessa paikassa. Merenranta-asunto on huomattavasti kalliimpi kuin toinen asunto, noin 40-50000 e kalliimpi.

Plussaa merenrantakodissa on kaunis merenrantanäkymä ikkunoista ja parvekkeelta, miinusta suht pitkä matka (1 km) lähimpään kauppaan ja alueen keskustaan. Bussi kulkee melko läheltä. Ratikka kauempaa.

Plussaa toisessa asunnossa (ei merinäköala) on kivenheittomatka kauppoihin ym. palveluihin. Ratikka kulkee ihan vierestä.

Molemmat sijaitsevat Helsingissä.

Kumman itse valitsisit?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Muuta maalle.

Vierailija
42/48 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi siitä ovatko asunnot sinkuille vai perheellisille suunnattuja. Perheellisenä käyn kaupassa autolla. Lähes aina suuressa marketissa. Lähin kauppa löytyy tuosta puolen kilsan päästä mutta käyn siellä korkeintaan kerran kuussa. Vapaa-aikana liikun muutenkin lähes aina autolla, joten palveluihin pääsee pidemmällekin. Sinkkuna voisin käydä useinkin siellä lähikaupassa ostamassa jotain pientä enkä välttämättä edes omistaisi autoa. Helsingissä kun julkisetkin kulkee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä muutenkin tuulee aina, ja meren rannalla tuulee sitä enemmän. Mieti, aina ulos astuessani tukka pyörii ympäri päätä! 😁

Näkymiin tottuu nopeasti, eikä merinäköala enää säväytä vuoden päästä.

Talvella ei säväytä muutenkaan.

Toki, jos keskusta-asunnossa näkee naapurit viereisissä taloissa sisään, ei sekään ole mukava. Aina verhot/kaihtimet edessä.

Itse ottaisin sen asunnon, jonka pohjaratkaisu ja tilat yleensä viehättävät minua enemmän. Et kertonut, aiotko teettää remonttia asunnossa. Jos et, pintamateriaalit ovat yksi tekijä, mikä vaikuttaa valintaan.

Ja taloyhtiö itse, tietysti. Onko vakavarainen ja asiat hoituvat?

Vierailija
44/48 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohta muuttamassa pois asunnosta, josta on kilometri kauppoihin (eikä edes bussia kulje sitä väliä). En enää huolisi sellaista, paitsi jos olisin niin rikas, ettei töissä tarvitsisi käydä. Mutta koska täytyy, niin on todellakin alkanut rasittaa se kilometri, jota ei nyt vaan aina jaksaisi väsyneenä tai kipeänä. 

En minä silti yhtään ihmettele, että moni ottaisi mieluummin merinäköalan ja onhan kauppakassipalvelut olemassa. Toisaalta jos on juuri maksanut 50 tonnia enemmän maisemasta, niin voisi tulla tunne, ettei halua maksaa ruuan kotiinkuljetuksesta, vaan sitten pihistellään kaikessa muussa. Se ei välttämättä olisi niin kivaa. 

Sitä paitsi ottaisin mieluummin lähimetsän kuin merenrannan. 

Vierailija
45/48 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomme on kumma.

Vierailija
46/48 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen jälleen, miten huonosti ihmiset ymmärtävät lukemaansa. Ap ei kertonut, että toinen asunto olisi Helsingin keskustassa vaan että molemmat asunnot ovat samalla alueella, toinen merenrannassa ja toineen tämän alueen keskustassa eli siinä, missä ovat kauppa ja muut alueen palvelut ja kertoi vielä, että alue kuuluu ratikkavyöhykkeeseen.

Arabianrantaa veikkaan minäkin. Ja merenrantakämpän ottaisin ehdottomasti.

Vierailija
47/48 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ap kertoi että asunto tulisi _sijoitukseen_, ei itelle.

Vierailija
48/48 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, missä tuo asunto voisi olla. Idässä ainoa on Arabianranta, lännessä ehkä Munkkiniemi.