Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa suomalainen kenen koko suvussa ei kukaan omista mökkiä

Vierailija
19.06.2020 |

Koko elämäni olen tuntenut itseni jotenkin oudoksi ja ulkopuoliseksi kun en tiedä ketään joka omistaa mökkiä.

Kaikki puhuu vaan mökkeilystä juhannuksena ja kesällä enkä ole koskaan käynyt kuin vuokramökeissä.

Ja se oli minusta tosi tylsää. En vain tunne oloani suomalaiseksi kun en omista kesämökkiä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki puhuu sulle mökeistään vaikket niitä tunne?

Vierailija
2/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa myöskään kenelläkään ei ole mökkiä, mutta asummekin omakotitaloissa Keski-Suomessa lähes kaikki, eli maalla jo valmiiksi, Jyväskylässä ja lähialueilla. Itse en ole ikinä mökkielämää kaivannut yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sukulaisesi omistavat mökin mutta pitävät asian salassa jottei koko muu suku eksy paikalle soittamatta joka ainoa kesä.

Vierailija
4/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole mökkiä, ja tiedän paljon ihmisiä, joilla ei ole.

Vierailija
5/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ei ole itseasiassa kenelläkään mökkiä. Mä ajattelin syksyn tai talven aikana ostaa. Ja olisin kyllä ensimmäinen. Onhan tämä todella ankeaa kun ei ole tuollaista kakkoskotia.

Vierailija
6/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut eikä ole varaa ostaakaan.

Vierailija
7/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa.

Vierailija
8/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä. En minäkään ole käynyt kuin kerran ulkomailla, lapseni ei ikinä. Eikä kukaan surkuttele asiaa. Minua ei ulkomaanmatkat kiinnosta, lapsikaan ei ole erityisen kiinnostunut. Mitä sitten vaikka kaikki muut tekevät niin.

Meillä on niin paljon eläimiä, että olisi aika työ saada niille kaikille hoitaja ja me olemme itsepäättäneet että eläimet on meillä mieluisampi vaihtoehto.

Ei mökitön juhannus ole huonompi kuin mikään muukaan. Asenteesi on masentava.

Vierailija
9/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni suku sinulla!

Mökkeily on parasta. Omalla mökillä.

Vierailija
10/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla eikä mieheni perheellä ei ole mökkiä ollut. En kyllä kaipaakaan, kuulostaa monen puheessa varsinaiselta työleiriltä. Sen sijaan olemme matkustelleet koti- ja ulkomailla. Loma on silloin oikeaa lomaa ja voi joka kerta valita kohteen itse.

Vierailija
11/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Kyllä kesämökki täytyy olla.

Vierailija
12/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mökki? Tulee mieleen leikkimökki tai muu pieni koju. Olisi aika tukalaa viettää kesää mökissä ja mököttää siellä.

Vierailija
13/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa kellään ei ole mökkiä. Minua tämä ei haittaa, sillä en pidä mökkeilystä, joten pärjään hyvin ilman.

Vierailija
14/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljellä on mökki, mutta siellä ei ole paskahuusia tällä hetkellä. Veli sai määräyksen siirtää vessa ja se on edelleen siirtämättä, eli mökille ei voi mennä nyt. Muuten olen siellä ahkerasti käynyt. 

Se on meidän lähisuvun ainoa mökki. Tosin mä en pidä esim. muutamaan serkkuuni ollenkaan yhteyttä, joten en tiedä heidän mökkitilannetta. 

Mä itse haluaisin mökin niin kovasti!! Mutta ei ole rahaa. Jos lottovoitto tulee, kesämökki on ensimmäinen ostos. 

Vierailija
15/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Asun joen rannalla ja pääsen uimaan aina  suoraan saunastani joten en mitään ylimääräisiä työalueita kaipaa vapaa-aikaani. Tuttujen mökeillä joskus vieraillut saunomassa Saimaan rannalla.

Vierailija
16/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole kellään mökkiä suvussa. Kaikki asumme maaseutumaisessa lähiössä omakotitalossa isolla tontilla, joskin eri kaupungeissa, eikä meistä kukaan varsinaisesti kaipaa siirtymistä toiseen samanmoiseen (tai huonommin varusteltuun) kiinteistöön.

Lapsena olin muutamana kesänä vuokramökillä ja olihan se hauskaa, kun siinä olin matala ranta ihanalla hiekkapohjalla, mutta toisaalta herääminen kalseassa mökissä kovalla laverilla ei ollut kivaa, kun kauppakin oli kaukana ja jotenkin se tuntui aina vähän kostealtakin mörskältä. Nihkeyden takia en ole myöskään koskaan haaveillut asuntoautomatkailusta, sitäkin on tullut kokeiltua teininä ihan tarpeeksi. Jotenkin mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän haluan nukkua omassa sängyssäni.

Meillä on nyt omassa pihassa iso uima-allas lapsille, se ajaa saman asian kuin merenranta. Vesikin on syvempää ja lämpimämpää, ja pääsee saman tien omilla tavaroilla leikkimään ja kavereita tapaamaan.

Vierailija
17/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lähimaillekaan ainut. 

Vierailija
18/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veljellä on mökki, mutta siellä ei ole paskahuusia tällä hetkellä. Veli sai määräyksen siirtää vessa ja se on edelleen siirtämättä, eli mökille ei voi mennä nyt. Muuten olen siellä ahkerasti käynyt. 

Se on meidän lähisuvun ainoa mökki. Tosin mä en pidä esim. muutamaan serkkuuni ollenkaan yhteyttä, joten en tiedä heidän mökkitilannetta. 

Mä itse haluaisin mökin niin kovasti!! Mutta ei ole rahaa. Jos lottovoitto tulee, kesämökki on ensimmäinen ostos. 

Tulee mieleen vanha veikkausmainos:

" Autohan se olis tietyst ensimmäiseks' ja sit vähän kuntolommaa pittää ja kiertämmää vähän muailmaa..."

Vierailija
19/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa eikä miehen suvussa eikä kellään kaverillakaan ole mökkiä. Töissä kuulen 50+ ikäisiltä juttuja mökkielämästä ja a) kuulostaa tosi tylsälle b) taitaa olla vanhempien ihmisten juttu. En ainakaan tiedä ketään 80- luvulla syntynyttä tai sitä nuorempaa jotka mökkeilis. En ole kyllä ymmärtänyt tuntea itseäni ulkopuoliseksi mistään mökittömyyden takia, kun ei mökkejä ole kellään muullakaan tuttavapiirissä.

Vierailija
20/43 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökkiä kaipaavat eniten Helsingin tai muiden kaupunkien etenkin kerrostaloasujat. Jos on omassa kodissa iso piha ja lähellä uimaranta niin miksi siirtyä mökille tekemään samaa mitä voi kotonaan tehdä? Parhaimmassa tapauksessa vielä marjatkin saa omasta pihasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme