koska kertoisitte työnantajallenne että olette raskaana gallup?
Kommentit (14)
kertoisin ensimmäiseen neuvolaan mennessäni.
Edellisessä kerroin muistaakseni rakenneultran jälkeen.
olen silloin laittanut suoraan virkavapaa anomuksen sisään
meillä ei ole mitään merkitystä töiden suhteen kertooko 2kk ennen vai 5 kk ennen
Kun maha alkaa näkymään, niin sitten kertoisin.
kertonut siinä rv 18-20 tienoilla. EN kertoisi vapaaehtoisesti aiemmin, koska jos jotain sattuu, niin en tahdo puida asiaa työpaikalla. Kolmas raskaus olikin sen verran dramaattinen, että kiitin monta kertaa luojaani siitä, etten ollut siitä aiemmin kertonut.
toisella oli pakko kertoa rv 8 kun se olisi paljastunut muutenkin. Sitä paitsi sen näki ihan paljaalla silmälläkin.
oli se työpaikalla tullut muuten ilmi aiemmin ja ehkä kantaununut pomonkin korviin
Minulla on vakivirka eikä voisi vähempää kiinnostaa työnantajan mielipide.
Silloinkin vain koska piti jotenkin perustella että sain kesäloman haluamaani aikaan
ja veriseerumitestin tulokset ajattelin odottaa. Mielelläni odottelisin vielä rakenneultraan saakka, mutta epäilenpä, ettei pysy piilossa niin kauaa. Ja toisaalta haluaisin antaa työnantajalle aikaa asioiden järjestelylle. Vaikeita päätöksiä.
Erityisäitiysloman vuoksi.
Mutta kysymyksesi oli:"miten kertoisit...." ?? No ihan tavallisesti vaan, simppelillä lauseella josta ymmärtää että raskaana olen. Kuten vaikkapa : "No moron. Olen raskaana"
Eli unohtakaa nuo jälkimmäiset jaarittelut.
la:ta.
pikkukakkosesta tiesi pomo ja muutama työkaveri noin viikosta 8... (silloin oli seikkoja jotka vaikuttivatasiaan. mm. kiivaat asiakkaat ja työyhteisö tiesi jo keskenmenosta joka oli sattunut noin 6kk aijemmin, lähdin suoraan töistä sairaalaan) viikosta 12 alkaen "julkinen" tieto
Reilua kertoa ajoissa, niin esimies pystyy suunnittelemaan töitä eteenpäin oikealta pohjalta.
lähimmälle esimiehelle sen vuoksi, että saan hoitaa neuvolakäynnit työajalla.
Yksi työkavereistani (hyvä kaverini muutenkin) kerroin heti, kun olin tehnyt testin, mutta muut saivat tietää vasta viikolla 21, kun alkoivat itse kysellä olisiko näin voinut käydä = )