Mitä tapahtuu jos teen lasun anonyymina omasta perheestäni?
Mieheni käytös perhettä kohtaan on ollut jo kauan hallitsematonta. Vihanhallinta tuottaa pahoja ongelmia ja aggressiivisia kohtauksia sekä huutoa. Mitä tapahtuu jos teen lasun anonyymina perheestäni? Alan itse olla vastuunkantamisen takia uupumisen rajoilla. En ole 8 vuoteen päässyt käymään missään yön yli reissuille koska mies ei suostu ottamaan vastuuta. Lapset kärsivät isänsä huudosta ja aggressiosta. Osa raivokohtauksista on videolla, myös yksi joka päättyy minun riuhtomiseen ja kaatamiseen.
Lapset 3.v ja 7.v. Miten prosessi lasun tekemisestä etenee?
Kommentit (17)
Jos haluat olla hyvä äiti läpsillesi, teet ilmoituksen heti. Oli seuraukset mitkä tahansa, lopputulos tulee olemaan parempi lapsille kuin tämä teidän nykytilanteenne.
Ei sun tarvitse anonyymina lasua tehdä. Olen itsekin tehnyt lapsestani lasun(päihteet).
Saatiin apua ja nyt rupeaa olemaan paremmalla mallilla asiat.
Ja lisäyksenä vielä että alkoholi tai päihteet ei liity kuvioon. Olemme normaali työssäkäyvä perhe, jonka ongelmat ovat tiivistyneet parin viime vuoden aikana. Niin surullista. Ap
Ei tule muuta mieleen? Esim muuttaa erilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäyksenä vielä että alkoholi tai päihteet ei liity kuvioon. Olemme normaali työssäkäyvä perhe, jonka ongelmat ovat tiivistyneet parin viime vuoden aikana. Niin surullista. Ap
Mikä tämä käsitys on että jos ei ole päihdeongelmaa ja käydään töissä, niin silloin ollaan normaali perhe, vaikka on isoja ongelmia?
Voit ihan itse mennä lähimpään turvakotiin lastesi kanssa. Tekevät sieltä lasun ja auttavat jaloillesi. Pääset äijästä ja väkivallasta kertalaakista eroon. Jos teet itse sen lasun, saat samat ohjeet. t: sossu
Miksei ap ITSE ota ja lähde turvakotiin tai vuokra-asuntoon? Mitä odotat että sossu tekee?
Heti pois tuolta. Mulla oli samanlainen lapsuus ja äiti ei lähtenyt koskaan, antoi isän riehua ja pahoinpidellä meitä lapsia.
Seuraus: en ole aikuisena missään tekemisissä vanhempieni kanssa enkä ole antanut tavata lapsiani koskaan. Siis ikinä.
Tämä sama odottaa ap:ta jos ei ymmärrä lähteä. Pelasta lapsesi. Heti. Voit olla varma että jäämällä tuohon sulla ei ole aikanaan yhteyttä omiin lapsiisi. Sitäkö haluat?
Siis mainitsin tuon että päihteet ei ole kuvioissa siksi, että kyseessä ei ole mikään kännissä riehuminen tai muuten jostakin aineesta johtuva käytös, eli mieheni luonne vain on tuollainen ihan selvinpäin normaalisti. Ei muuta korostettavaa asiassa, normaaliahan tämä ei ole varmaan nähnytkään jos niikseen tulee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sen lasun tavoite?
Lähinnä saada apua miehelle ja osoittaa hänelle että jokin ulkopuolinen taho on halukas puuttumaan hänen käytökseen. Jokatapuksessa hän on lasten isä, yhdessä tai erossa ja mikäli eron myötä joutuu olemaan yksin lasten kanssa ei sekään ole hyvä vaihtoehto. Ap
Nosta kytkintä lasten kanssa, siinä on suojelua mikä oikeasti auttaa.
Saatte tilanteeseen tukea ja seurantaa. Esimerkiksi perhetyötä ja Ankkuri-toimintaa lapsille. Miehesi ohjataan Miessakkiin tai Jussi-työhön. Miehesi oppii parempaa vuorovaikutusta.
Tiedossa on, että ulkopuolisen tahon mukana olo vähentää väkivaltaa. Pidän tuota möykkäämistä väkivaltana. Lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen ja teillä kaikilla on oikeus viihtyä ja voida hyvin omassa kodissa.
Lastensuojeluilmoituksen jälkeen tilanteestanne tehdään arviointi. Kestää ehkä viitisen kertaa ja sisältää tapaamisia ja kotikäynnin. Sen jälkeen alkaa/ei asiakkuus ja saatte asiakassuunnitelman mukaisia palveluita. Teitä vanhempia ( käytännössä miestäsi) voidaan velvoittaa ottamaa. Itselleen apua, esim Jussi-työtä, vastaan.
Suosittelen sinua tekemään nimettömän ilmoituksen ja ottamaan yhteyttä turvakodin avopalveluyksikköön (Helsingissä Kilpola).
Menkää ensiksi yksityiselle psykiatrille/perheterapeutille yhdessä keskustelemaan, niin ei jää teitä varjostavia merkintöjä "julkisiin" rekistereihin, jotka voivat vaikutta kaikkien tulevaisuutten ja pulpahtaa esiin milloin missäkin.
Ap mene turvakotiin. Et voi olla noin välinpitämätön että annat lasten todistaa tuollaista.
Onko lastensuojelun tarkoitus aidosti auttaa perhettä vai aiheuttaako pahimmillaan lisää ongelmaa? Onko pelkoa että lapset viedään pois isän käytöksen takia?