Missä työssä joutuu tekemään lähes tauotta ja nopealla temmolla?
Tuntuu että oma työ on vain lähinnä hengailua ja kahvittelua. Haluaisin kokeilla jotain ihan päinvastaista.
Kommentit (42)
Piirakan myyjä. Koko aika on asiakkaita ja puhelin soi.
perunannosto ja pakkaus liukuhihnalla
Elintarvikealalla pakkaajat esim. Myös ravintola-ala on kiireistä.
Baarimikkona, kun otat viikonloppuvuorot.
Hammashoitoala. Minuuttiaikataulu, jatkuvasti kiristyvät vaatimukset pomoilta, yksi tauko jos ehtii sitäkään pitämään. En suosittele, sain itse burn outin
Lääkäri, pitkiä päiviä taukoja ei ole.
Vaikka mitä hommia. Esimerkkinä siivoajan pitäisi kyetä tekemään kahdessa tunnissa mihin hyvällä työ jäljellä menee kuusikin tuntia kohteesta riippuen. Niin ja siirtyä 15km matka ilmeisesti teleportaten.
Olen hammashoitaja, veemäisin, vaativin ja ehdottomasti kiireisin työ hoitotyöstä. Monissa paikoissa olen ollut töissä (useita vanhusten palvelutaloja, kotihoito, lastenhoito, vuodeosasto) mutta kyllä tämä vie "voiton"
Melkein mikä tahansa hoitoalan perustason työ. Liian vähän väkeä suhteessa työtehtäviin eli kiire taattu.
Vierailija kirjoitti:
Hammashoitoala. Minuuttiaikataulu, jatkuvasti kiristyvät vaatimukset pomoilta, yksi tauko jos ehtii sitäkään pitämään. En suosittele, sain itse burn outin
Oman silmääni hammaslääkärillä on aina todella leppoisaa ja rauhallista. Siis kyllähän siinä töitä tehdään, mutta jotenkin se rauhallinen varmuus ja napakka ammattitaito luo mielikuvan kiireettömyydestä. Ja siellä on aina niin siistiäkin ja kaikelle piperrykselle on kivasti omat paikkansa, joten siitäkin tulee sellainen todella hallittu vaikutelma.
Se taipuu muuten 'tempolla', syystä että sana on italiaa eikä taivu suomenkielen sääntöjen mukaan. Sitten taas 'tempoa' - 'minä temmon' on suomea eli taipuu noin.
Poliisi erityisesti erilaisina juhlapyhinä, kuten vappu, juhannus jne.
Vierailija kirjoitti:
Piirakan myyjä. Koko aika on asiakkaita ja puhelin soi.
Tämä, varsin nopeatempoista hommaa ja asiakas määrää tahdin.
Mulla tuollaisia töitä on ollut mansikkamaa, postitus ja puhelinvaiheenhoito. Kahessa ekassa sentään pystyi juttelemaan muiden kanssa tai kuuntelemaan radiota. Vikassa pystyi samalla selailemaan nettiä kun siinä oli kuitenkin joka välissä puolen minuutin mikrotaukoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman silmääni hammaslääkärillä on aina todella leppoisaa ja rauhallista. Siis kyllähän siinä töitä tehdään, mutta jotenkin se rauhallinen varmuus ja napakka ammattitaito luo mielikuvan kiireettömyydestä. Ja siellä on aina niin siistiäkin ja kaikelle piperrykselle on kivasti omat paikkansa, joten siitäkin tulee sellainen todella hallittu vaikutelma.
Pakkohan sitä on potilaille esittää viilipyttyä ja toki myös hoitaa itse hoitotilanne rauhallisesti jotta vältytään vahingoilta. Ja sekin on yksi vaatimus, että jokainen potilas on kohdattava yksilönä ja välttää antamasta kuvaa että liukuhihnalla tässä hommia paiskitaan
Mitä teet?
Kokeile vaikka kassatyötä tai perusta oma yritys.