Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko sitä aikaa kun automaattivaihteisto oli harvinainen lisävaruste ja vain kalliimmissa autoissa?

Vierailija
18.06.2020 |

Tuntuu uskomattomalta että autoa ajettiin joskus veivaten jotain alkeellista vaihdekeppiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, automaattihan on tehty invahenkilöille. Oletko sinä ap invalidi?

Vierailija
2/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, automaatti tehtiin vanhuksille ja rajoittuneille.

Tilaan aina oman autoni MANUAALISENA, sillä rakastan oikeaa ajamista, sitä että teen päätökset itse, sitä että itse suunnittelen ohitukset, kierrokset, vaihtamiset.

On automaattikin ollut kakkosautona ja silläkin ajelee mutta ei ole samaa ajamisen iloa kuin manuaalilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse istun vaihdekepin päälle ajaessani, niin ajamisesta tulee jännittävämpää ja seksikkäämpää.

Vierailija
4/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho!!

Vierailija
5/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat automaattivaihteistot olivat kyllä sellaisia ajamisen ilon tappajia ettei pahempaa ollut, nykyään sentään ovat paljon kehittyneempiä. Kaksoiskytkinvaihteisto olisi omaan mieleen hyvä jos pitäisi automaatti valita, perinteinen momentinmuunnin on melko hidas vieläkin, no ei kaikki mutta ei yhtä ripeä kuin dsg. Kaksoiskytkinvaihteiston ainut huono puoli on se että ne lämpenee aika nopeasti jos reipasta rata-ajoa harrastat, sama koskee näitä haldex ym. kytkeytyviä nelivetoja jos vähänkään reippaammin ajalee, silloin alkaa varoitusvalot palaa taulussa joten jos haluaa reippaammin ajella tai harrastella niin manuaali tai perinteinen automaatti ja takaveto eikä näitä kytkeytyviä nelivetoja tai sitten jatkuva neliveto kuten audin torsen tai bemarin xdrive.

Vierailija
6/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse istun vaihdekepin päälle ajaessani, niin ajamisesta tulee jännittävämpää ja seksikkäämpää.

Minä tein muotin omasta seisovasta k**listani ja tein siitä vaihdekepin nupin niin on tutumpi ote. Haluaisitko muuten lainata autoani?

Vierailija
7/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mietin kyllä sitä aikaa, ja muistan tyyppejä jotka ostivat automaatin. Näille automaattityypeille nauretaan aina, kaikkina vuosikymmeninä.

Vierailija
8/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako ap sitä aikaa kun typeryyttä osattiin vielä hävetä?

Vierailija
9/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erittäin hyvin. Helmikuun lopulla 2020 eli just ennen koronaa ostin uuden auton (Kia Rio, ajettu 8 km) ja annoin vaihdossa vanhan Renault Meganen (ostettu 2001). Megassa oli käsivaihteet ;D

Eli erittäin hyvin ajelesin käsivaihteilla edelleen.

Fatalji

Vierailija
10/10 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ajanut manuaalivaihteisella autolla autokoulun jälkeen. En varmaan edes osaisikaan 🤣 Kortin sain 1998. Toki ei nyt mitään esihistoriallista aikaa ja automaatit oli ihan yleisiä.