Kauniit ja käytännölliset sisustusideat
Keksitäänpä sisustusratkaisuja, voivat olla isoja kokonaisuudistus tai vain yksittäisiä esineitä, jotka ovat sekä käytännöllisiä että kauniita. Itse kavahdan hyvin minimalistista sisustusta, josta on riisuttu suunnilleen kaikki koristellisuus (ja sen mukana minusta myös kodikkuus), mutta en myöskään käytännön syistä pysty pitämään kauheasti tavaraa esillä. Pieni asunto muuttuu äkkiä ahtaan tuntuiseksi jos joka tasolla on kauheasti purnukoita ja koriste-esineitä. Monet myös inhoavat siivoamista, eivätkä sen takia halua täyttää paikkoja ylimääräisellä tavaralla.
Minkälaisia sisustusratkaisuja teillä on, tai olette nähneet, joissa yhdistyy kauneus, kodikkuus ja käytännöllisyys? Annetaan ideoiden lentää!
Kommentit (2)
Minusta kaikki monikäyttöinen on kannattavaa. Eli joka asiaan ei tarvitse olla omaa astiaa, vaan yhtä esinettä voi käyttää moneen tarkoitukseen. Ja hillitty värimaailma, yhteensopivat huonekalut. Ei niin, että kaikki on eriparia ja saatu ja haalittu ties mistä. Kestävä ja pestävä ja käyttöä kestävä on käytännöllinen, ekologinen (ei tarvitse jatkuvasti olla uusimassa) ja hyvä käytössä.
Peltisissä keksipurkeissa on tilpehööriä ja krääsää. Ovat siis kivan näköisiä, sointuvat yhteen, ja tulleet kotiini, kun olen ostanut keksejä.
Teepannusta ja kahvipannusta olen tehnyt kukkamaljakot, samoin säilyketölkistä.
Minusta kannattaa sisustaa omaan makuun sopivasti, persoonallisesti. Ei samalla tavalla kuin kaikki muut.
Minä en osaa päättää mitä värejä käyttäisin, joten kaikki huonekalut ovat neutraalin värisiä. Valkoinen tuo valoa, vaalean harmaa sopii kaiken kanssa. Sitten pientä väriä voi tuoda kattaukseen juomalaseilla ja serveteillä. Ei kannata sotkea kotiinsa kaikkia mahdollisia värejä vaikka tykkäisikin kaikista mahsollisista väreistä.
*kokonaisuuksia
-ap