muilla ollut tilannetta
että pienet lapset (nuorin parin kuukauden...) ja oletkin tullut ns. vahingossa raskaaksi...?
minulla nyt menkat myöhässä...tai tänään ois pitäny alkaa ja pelottaa ihan helkutisti... ja kun ei kenellekkään viiti puhua asiasta niiiin ahdistaa kovasti yksin miettiä...
en kyllä mahdollista vauvaa pysty pitämään, joten miten kehtaan mennä lääkäriin ja pyytää aborttia....
tk:n lääkäri hieman naljailevaa tyyppiä, mutta onkohan aina sama lääkäri raskaus ym asioissa...?
En tiedä mitä tehdä on tosi vaikeeta ja kynnys on kova lähtee soittelemaan sairaalaan ja varailemaan aborttiin aikaa.
en olisi ikinä uskonut joutuvani tähän tilanteeseen, aina vastustanut aborttia, mutta en kertakaikkiaan jaksais kolmatta pientä kun meidän lapsilla jo ennestään pieni ikäero.
joku jolla on / ollut samanlainen tilanne, pliiis auttakaa.
te jotka haluatte vaan tuomita, älkää kirjoittako.
en jaksa nyt mitään negatiivista... :´(((((
Kommentit (9)
Itse tein keskeytyksen 1 1/2 v sitten. Lapset olivat 6kk ja 2.5v. Allergisia ja huonosti nukkuvia. Siinä tilanteessa en kyennyt muuta ratkaisua tekemään oman ja perheen jaksamisen kannalta. Vielä pitkään surin asiaa kamalasti, mutta nyt tiedän sen olleen ainoa vaihtoehto.
kahdet menkat ollut synnytyksen jälkeen...lapsi 4 kuukauden.
imetän kyllä, mutta ei täysimetystä...
sinä joka teit abortin kun allergiset lapset...miten sait abortin... ja miten tekevät...?
ekan lapsenkin jälkeen oli niin että menkat välillä myöhässä ja eivät tulleet ollenkaan...mut nyt jotenkin tuntuu että entä jos...
menkkamasita kipua välillä...mutta ei niin selvää kuin aiemmissa raskauksissa (siis alussa)
Tuolla se riski nyt on kahden muun kanssa ja kyllä arki tosiaan helkkarin rankkaa on kolmen vaippahousun kans vaikka ovat terveitä lapsia. Liikaa tulee niille äyskittyä ja varmaan oisin parempi äiti niille jos ois vain ensimmäiset 2. Mut siltikään en ikinä vaihtas toisin. Eli aina pärjää, mieti nyt mitä haluat, ja mitä päätätkin niin elä kiirehdi vaan varmista että teet niinkuin itsestä parhaalta tuntuu.
toimenpiteeseen ja se tehdään joko kaapimalla tai lääkkeellisesti.
Sinne menin seuraavalla viikolla ja sain tabletin ja uusi aika 2pv päästä. Silloin kohdunsuulle käynnistys sairaalahuoneessa. Odottelua 2h ja kotiin.
Pidän peukkuja että menkat alkaa etkä joudu kyseistä päätöstä tehdä.
Nnyt on vaan tällainen tilanne...
ehkäisynä en kyllä todellakaan aborttia ole pitänyt.
Ei ole aiempaa kokemusta asiasta.
Toivon kyllä sydämeni pohjasta et menkat alkais ja olis vaan myöhässä just esim. hormoonien takia.
että osaa olla vaikeeta.
Mmuuten miten on, pitääkö mun ekaks tilata aika raskaustestiin labraan ja sit erikseen aborttiin jos plussaa...???
Miten esitän asian...vaikeeta.
en todellakaan tiedä miten tilanteessa pitää menetellä...aremman puoleinen ihminen kun olen.
ei minulla erikseen tehty varmistus testiä tk:ssä ennenkuin lähetteen pistivät eteenpäin keskeytykseen. Soitat vain ajan omalle ta:lle
päättää asioistasi. Kyllä ne lääkärit ja hoitsut on nähnyt kaikenlaista ja abortteja tehdään meidänkin sairaalassa vähintään 3 per viikko joten ei siitä mitään ajatella sen enempää, päätös on sinun.