Millainen on "hyvä nainen"?, sellainen kuin naiset aina vaahtovat ettei hyviä miehiä riitä läheskään kaikille
Naisethan peräänkuuluttavat, että kyllä heidät pitää hyväksyä sellaisenaan kuin ovat. Ei saisi olla mitään ihme vaatimuslistoja eikä naisen tehtävä ole miestä miellyttää ja pokkuroida. Naiset kategorioivat itsensä hyväksi naiseksi vaikka olisivat mm. alempipalkkaisia kuin mies, ei timmillä kropalla (lyhyt mies ei silti kelpaa), passiivisia seksissä (pääasia että antaa), naisen ei tarvitse rakentaa taloa eikä vaihtaa renkaita, mutta miehen toki pitää pyykätä ja olla jopa kiinnostunut sisustamisesta.
Mitkä ovat sellaisia asioita mitkä tekevät naisesta laadukkaan? Sellaisen kuin naiset itselle vaativat mieheksi?
Kommentit (64)
Tällainen nörtti olisi tämän miehen ehdoton unelma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa jaa. No mulla ei oo mitään huimia listoja, mutta mieluiten kyllä yli 185cm mies ihan siitä syystä että oon itse pitkä. Jos nainen on 150cm niin luulis, että hänelle kelpaa 160cm mies.
Ei kelpaa, ei ainakaan kaikille. Todella monelle 20cm keskiarvoa lyhyempi mies on iso turn off koska se kielii "heikkoudesta" ja siitä, että mies on keskitasoa vähäisempi.
Kunnon trollaus. Mun mies on mua lyhyempi ja käytän vielä korkokenkiä usein. Häntä ei haittaa yhtään, että olen pitempi. Saan myös laittautua vaikka kuinka, hänen mielestään muiden miesten katseet minua kohtaan ovat vain plussaa hänelle. Joillekin miehille on ihan älytön kompleksi tuon kanssa ja heidän pitäisi sekä kehittää itsetuntoa, että hankkia nainen jota ei voisi vähempää kiinnostaa joku miehen pituus.
Itsenäinen ja miestä tarvitsematon
Vierailija kirjoitti:
Syy sille, miksi "kunnon miehiä" on vähemmän saatavilla kuin "kunnon naisia", on miesten naisia suurempi taipumus riskikäyttäytymiseen. Miehillä on naisia huomattavasti useammin elämänhallinnan ongelmia, kuten päihteiden liikakäyttöä ja pikavippikierteitä, rikollisuudesta puhumattakaan. Noin viidesosa naisista on kokenut lähisuhdeväkivaltaa, ja kun riski on tiedossa, haluaa tutustumisvaiheessa edetä hitaasti ja tarkkailla varoitusmerkkejä. Jo pelkästään päihteiden liikakäyttö aiheuttaa valtavan eron mies- ja naissinkkujen välille. Jos katsoo minkä tahansa lähiöpubin terassia aamulla, jolloin paikalla on lähinnä ammattilaisia, on kymmentä kaljoittelevaa miestä kohden ehkä yksi nainen.
Toinen syy sille, miksi naiset ja miehet eivät kohtaa, on maailman muuttuminen naisille aiempaa paremmaksi paikaksi elää. Koska naisen on nykyään mahdollista elää hyvää elämää itsenäisesti, pitää parisuhteen tuoda jotain lisäarvoa suhteessa sinkkuna elämiseen, jotta sellaiseen ryhtyisi. Naisilla on sinkkumiehiä enemmän harrastuksia ja paremmat sosiaaliset verkostot, ja naissinkut ovatkin miehiä tyytyväisempiä elämäänsä. Nykymaailmassa naisella on parisuhteessa miehelle enemmän tarjottavaa kuin toisinpäin, jos siis ajatellaan ns. perinteisiä sukupuolirooleja. Kodin- ja lastenhoidossa ei ole tapahtunut juurikaan muutoksia vuosisatojen aikana, ja mies tietysti hyötyy naisen panoksesta näissä, mutta koska naiset nykyään tienaavat itse omat rahansa, ei tarvita miestä elättäjäksi. Ruokaa saa kaupasta, joten ei tarvita miestä sitä metsästämään, ja miehen rooli naisten ja lasten suojelijanakin on siirtynyt yksilöiltä yhteiskunnalle (poliisi, pelastuslaitos).
Vastaavasti ryhtyessään parisuhteeseen tai viimeistään perustaessaan perheen nainen myös menettää miestä enemmän. Aika paljon näkee sitä, että isä elää kuten ennenkin mutta äidin elämä alkaa pyöriä lasten ympärillä. Vaikutukset uraan ja eläkkeeseen ovat naisilla myös paljon suuremmat kuin miehillä. Mies voi lähteä koska tahansa, ja nainen jää yksin lasten kanssa.
Kun huomioi kaikki nämä, onko mikään ihme, että naiset ovat tarkkoja siitä, kenen kanssa ryhtyvät parisuhteeseen?
Kaikki miehet ovat siis rikollisia ja alkoholisteja? Tätä mammat yläpeukuttaa?
Rikollisia on Suomen väestöstä promilleja, ja nekin tietyn taustan omaavia useimmiten, esim. virolaiset, venäläiset ja itäblokin maista.
Mutta ei anneta faktojen pilata hyvää miesvihaa.
Naiset juo yhtä paljon kuin miehetkin, ja eipä noissa pikavipeissäkään suuria eroja ole sukupuolten välillä.
Mutta paskat faktoista. Miesvihaa on mukavaa lietsoa, ja mammat ylätumputtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kriteerini hyvälle naiselle :
- Liikunnallinen (fitness ei tarvitse olla)
- Luonnonkaunis, kevyt ehostus saa olla mutta ei tikkurilan värikarttaa
- Mielellään persoonallinen tyyli, ei kulje siis massan mukana
- Päihdeongelmaton, savuton
- Joku mielenkiintoinen harrastus esim. tähtitiede
- Itsenäinen, ei takerru!
- Iältään 25-40
Oma ikäni 33.
Kuvailit juuri yksisarvisen kaltaisen naisen.. Ei noita vaan löydy vaikka mitä deittipalveluita kolunnut.
En harrasta tähtitiedettä ja olen hiukan alle 25, mutta muut kohdat täytän. Deittisivuja tai Tinderiä en käytä, että kyllä meitä löytyy, mutta meidät on etsittävä kadulta, illanvietoista tai kaveripiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nainen parisuhteeseen täyttää ainakin seuraavat kriteerit:
-ei päihdeaddiktioita
-ei toisen elätti, pärjää omillaan (vaikka sitten yhteiskunnan tuilla!/eläkkeellä!)
-viettää aktiivista, tervettä elämää (ei sohvalla maaten tai pelaten päivät/yöt pitkät)
-ottaa läheisensä huomioon, ei ole itsekäs ja sulkeutunut/urautunut
-tykkää seksistä, kun se on tasapuolista antamista ja saamista
-ei ole kotona sottapytty eikä himosiivooja
-on luotettava ja vastuullinen raha-asioissa
-haluaa rakentaa elämää yhdessä kumppanin kanssaUskoisin näiden pätevän myös ns. "hyvään mieheen".
Ulkonäköasiat sen sijaan ovat makuasioita. Toki selvä ylipainoisuus on terveydellinen riski, joka kostautuu viimeistään vanhemmalla iällä.
Mikä ihme tuo "ei toisen elätti, pärjää omillaan (vaikka sitten yhteiskunnan tuilla!/eläkkeellä!)" on? Vai että nainen saa elää yhteiskunnan tuilla? Onko yhteiskunnan elätti sinulle siis ihan ok? Minulle sellainen mies EI olisi ok millään tavoin. Ymmärrän sairaudet, mutta en työstä kieltäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kiinnostunut jostain muusta kuin itsestään ja somekuvista.
Tällä tavallako päästään "hyvän naisen" kastiin? jestas
Miehet ovat realistisempia, empaattisempia, hyväksyvämpiä, ymmärtäväisempiä kuin naiset. Miehet eivät vaadi, että naiset olisi jotain uskomattomia supernaisia ainoastaan miesten vuoksi.
Vaikuttaa aika narsistiselta, että nainen vaatii paljon enemmän kuin mitä itse on, koska kuvittelee että hänellä on oikeus johonkin fantasiamieheen. Vaikuttaa että nainen on teinityttö. Maailman napa.
M/40
Nainen vaatii paljon, koska naisen elämä on hyvää myös yksin. Jos mies ei tuo siihen mitään plussaa, suhde ei ole vaivan arvoinen. Lähtötilanne on siis yksin 0, hyvä suhde +1, huono suhde -1.
Miehet tuntuvat tarvitsevat naista päästäkseen edes siihen nollaan, jolloin lähtötaso yksin on -1, huono suhde 0, hyvä suhde +1. Miksi, en todellakaan tiedä. Kaikkien teidän pitäsi mennä omia polkujanne ja tehdä elämästä hyvää, oli kumppania tai ei.
Yksi iso syy parisuhteen tarvitsemiselle on seksin saaminen. Ei tavismiehet saa irtoseksiä vaan sun pitää olla ulkoisesti se top10% mies että saisit irtoseksiä ilman parisuhdetta.
Naisten on helppo olla ilman parisuhdetta kun milloin tahansa saa seksiä parilla klikkauksella.
Väärin. Iso osa naisista ei edes halua irtoseksiä, muttei silti halua mitä hyvänsä parisuhdettakaan. Ne, jotka haluavat eivät pääsääntöisesti hae sitä netistä vaan livenä esim. baarista. Helppo seksinsaanti ei siis selitä yksin pärjäämistä kuin sen pienen naisvähemmistön osalta, jotka todella tätä klikkausmunamahdollisuutta käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
- Iältään 25-40
Oma ikäni 33.
Minäkin takerrun tuohon persoonalliseen tyyliin, eli et halua, että nainen kulkee massan mukana. Itse olen hyvin varattu, mutta jos ajattelen omaa tyyliäni, niin sitä kuvaa selkeästi sanalla tavallinen. Muita naisia katsoessani näkee, että se tyyli on suurimmalla osalla. En varmasti erotu massasta ja en edes halua erottua. Olen juuri se tavis nainen, jolla on tavalliset farkut, tavallinen paita, tavallinen takki, tavallinen hiustyyli ja tavallinen kevyt meikki. Nyt päälläni on töissä puolipitkähihainen vaalea koruton paita, siistit caprit ja neuletakki, ruskeat hiuksesni ovat letillä. Et siis varmaan edes huomaisi minua, jos vastaan tulisin, koska en ole räväkkä.
Minulla ei ole myöskään mitään erityisen miele kiintoista harrastusta, vaan harrastukseni ovat tuikitavalliset, eli lukeminen, valokuvaus, maastopyöräily ja luonto. Vaikka muut kohdat olisivat ihan kohdalleen, niin näissä jutuissa en varmaan kelpaisi. Miehelleni kelpasin oikein hyvin, hänkin on tavallinen ja harrastuksetkin ovat yhtä mielenkiinnottomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua naista, joka on niin sokea, ettei näe kuinka kaikki hänen mielipiteensä tulevat muilta ihmisiltä.
Lienee harvassa todella omaperäiset ajattelijat, joihin ei jollain tavalla olisi muut ihmiset vaikuttaneet. Miten elät osanayhteiskuntaa ilman, että saisit vaikutteita muilta?
Olen juuri tuollainen nainen, joka ajattelee itsenäisesti.
Mikä on sitten itsenäinen ajatus, mihin et ole saanut vaikutteita ystäviltä, mediasta tai tieteestä?
Lyhyistä miehistä: saman pituisella naisella ja miehillä on eri pituusgeeni. Saman pituusgeenin naisella ja miehellä on noin 10cm pituusero, joten jos nainen deittaa itsensä pituista miestä, hän downshiftaa omaa pituusgeeniään. Tästä syystä naiset preferoivat itseään pidempiä miehiä.
Millainen on hyvä nainen? Sellainen, joka kykenee huolehtimaan omista, jälkikasvunsa ja apua tarvitsevien (esim. vanhukset) asioista. Samanlainen on hyvä mies.
Nainen, joka kerjää tai vaatii mieheltä muuta, on huono nainen. Mies joka kerjää naiselta muuta, on huono mies. Eivät naiset ja miehet ole täällä toistensa viihdykkeinä ja palvelijoina.
Jos olisin itse sinkku ja etsimässä naista, mitä toivoisin naiselta:
- Suurin piirtein omanikäinen, ei liian nuori (10 vuotta nuorempi on jo liian nuori), mutta ei iältään äidikseni sopivakaan;
- Persoonana sellainen, jonka kanssa itse voisin elää; turha olisi etukäteen kirjoittaa mitään listoja ihmisten persoonien osalta, koska jokainen on omanlaisensa - tietenkin olisi vaikeaa olla kumppanin kanssa, joka esim. käyttää suonensisäisiä huumeita tai on muita vaikeita elämänhallinnan ongelmia.
- Myöskään ulkoisesti en voi miettiä mitään erityisiä toiveita. Olen ollut kiinnostunut naisista, jotka ovat olleet laihoja, naisista, jotka ovat olleet vartaloltaan ns. sopusuhtaisia, ja myös naisista, jotka ovat olleet hyvin merkittävästi ylipainoisia - heissä kaikissa on ollut jotakin sellaista, josta olen ollut kiinnostunut, eikä se ole yleensä edes ollut mitään ulkonäköön liittyvää.
- Tietenkin toivoisin, että nainen olisi kiinnostunut minusta ja uskaltaisi näyttää sen. Miten homma muuten toimisikaan, jos nainen ei olisi kiinnostunut vähääkään tai en saisi häntä kiinnostumaan itsestäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy sille, miksi "kunnon miehiä" on vähemmän saatavilla kuin "kunnon naisia", on miesten naisia suurempi taipumus riskikäyttäytymiseen. Miehillä on naisia huomattavasti useammin elämänhallinnan ongelmia, kuten päihteiden liikakäyttöä ja pikavippikierteitä, rikollisuudesta puhumattakaan. Noin viidesosa naisista on kokenut lähisuhdeväkivaltaa, ja kun riski on tiedossa, haluaa tutustumisvaiheessa edetä hitaasti ja tarkkailla varoitusmerkkejä. Jo pelkästään päihteiden liikakäyttö aiheuttaa valtavan eron mies- ja naissinkkujen välille. Jos katsoo minkä tahansa lähiöpubin terassia aamulla, jolloin paikalla on lähinnä ammattilaisia, on kymmentä kaljoittelevaa miestä kohden ehkä yksi nainen.
Toinen syy sille, miksi naiset ja miehet eivät kohtaa, on maailman muuttuminen naisille aiempaa paremmaksi paikaksi elää. Koska naisen on nykyään mahdollista elää hyvää elämää itsenäisesti, pitää parisuhteen tuoda jotain lisäarvoa suhteessa sinkkuna elämiseen, jotta sellaiseen ryhtyisi. Naisilla on sinkkumiehiä enemmän harrastuksia ja paremmat sosiaaliset verkostot, ja naissinkut ovatkin miehiä tyytyväisempiä elämäänsä. Nykymaailmassa naisella on parisuhteessa miehelle enemmän tarjottavaa kuin toisinpäin, jos siis ajatellaan ns. perinteisiä sukupuolirooleja. Kodin- ja lastenhoidossa ei ole tapahtunut juurikaan muutoksia vuosisatojen aikana, ja mies tietysti hyötyy naisen panoksesta näissä, mutta koska naiset nykyään tienaavat itse omat rahansa, ei tarvita miestä elättäjäksi. Ruokaa saa kaupasta, joten ei tarvita miestä sitä metsästämään, ja miehen rooli naisten ja lasten suojelijanakin on siirtynyt yksilöiltä yhteiskunnalle (poliisi, pelastuslaitos).
Vastaavasti ryhtyessään parisuhteeseen tai viimeistään perustaessaan perheen nainen myös menettää miestä enemmän. Aika paljon näkee sitä, että isä elää kuten ennenkin mutta äidin elämä alkaa pyöriä lasten ympärillä. Vaikutukset uraan ja eläkkeeseen ovat naisilla myös paljon suuremmat kuin miehillä. Mies voi lähteä koska tahansa, ja nainen jää yksin lasten kanssa.
Kun huomioi kaikki nämä, onko mikään ihme, että naiset ovat tarkkoja siitä, kenen kanssa ryhtyvät parisuhteeseen?
Kaikki miehet ovat siis rikollisia ja alkoholisteja? Tätä mammat yläpeukuttaa?
Rikollisia on Suomen väestöstä promilleja, ja nekin tietyn taustan omaavia useimmiten, esim. virolaiset, venäläiset ja itäblokin maista.
Mutta ei anneta faktojen pilata hyvää miesvihaa.
Naiset juo yhtä paljon kuin miehetkin, ja eipä noissa pikavipeissäkään suuria eroja ole sukupuolten välillä.
Mutta paskat faktoista. Miesvihaa on mukavaa lietsoa, ja mammat ylätumputtaa
Nyt taisit vetää vähän mutkia suoriksi. Kun sanotaan, että miehillä on naisia suurempi taipumus riskikäyttäytymiseen, se ei tietenkään tarkoita, että kaikilla miehillä olisi elämänhallinnan ongelmia. Jos miehistä näitä ongelmia on vaikkapa 10 prosentilla enemmän kuin naisilla, aiheutuu tästä kohtaanto-ongelma parisuhdemarkkinoilla.
Päihteiden käytöstä, rikollisuudesta ja maksuhäiriöistä on kyllä helposti saatavilla sukupuolittain eriteltyä dataa, joka tukee edellä esitettyä. Esimerkiksi naiset kuluttavat vain noin neljäsosan kaikesta Suomessa juodusta alkoholista. Onhan toki helpompaa vedota johonkin abstraktiin "miesvihaan" sen sijaan, että viitsisi tutustua aiheeseen tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kiinnostunut jostain muusta kuin itsestään ja somekuvista.
Tällä tavallako päästään "hyvän naisen" kastiin? jestas
Miehet ovat realistisempia, empaattisempia, hyväksyvämpiä, ymmärtäväisempiä kuin naiset. Miehet eivät vaadi, että naiset olisi jotain uskomattomia supernaisia ainoastaan miesten vuoksi.
Vaikuttaa aika narsistiselta, että nainen vaatii paljon enemmän kuin mitä itse on, koska kuvittelee että hänellä on oikeus johonkin fantasiamieheen. Vaikuttaa että nainen on teinityttö. Maailman napa.
M/40
Nelikymppinen mies kirjoittaa tuollaista tekstiä? Kyllä minusta kuulostaa siltä, että sinulla on jäänyt kokematta kasvaminen teini-ikäisestä aikuiseksi. Itselläni oli sinun ikäisenäsi teini-ikäinen poika ja hänkin oli aikuisempi kuin sinä vaatimuksinesi.
Ja sitten alkoi henkilöön meneminen kun tuli vastaus joka ei sovi agendaasi eli siihen, että naisissakin voisi olla vikaa.
Vierailija kirjoitti:
-ei päihdeaddiktioita
-ei toisen elätti, pärjää omillaan (vaikka sitten yhteiskunnan tuilla!/eläkkeellä!)
-viettää aktiivista, tervettä elämää (ei sohvalla maaten tai pelaten päivät/yöt pitkät)
-haluaa rakentaa elämää yhdessä kumppanin kanssaUskoisin näiden pätevän myös ns. "hyvään mieheen".
Ulkonäköasiat sen sijaan ovat makuasioita. Toki selvä ylipainoisuus on terveydellinen riski, joka kostautuu viimeistään vanhemmalla iällä.
Nämä kaikki kohdat, ihan kaikki, pätee minuun paitsi että olen ylipainoinen (170cm/87kg), yritän parhaillaan pudottaa painoa ja olen siihen erittäin motivoitunut. En ole niitä ihmisiä, jotka valittavat jostain asiasta tekemättä sille mitään. Ikää minulla on 26 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Iältään 25-40
Oma ikäni 33.
Kuvailit juuri yksisarvisen kaltaisen naisen.. Ei noita vaan löydy vaikka mitä deittipalveluita
kolunnut.
Löytyy, mutta ei vapaan ja me vaihdetaan läpsystä, jos on pakko vaihtaa.
Puhukaas nyt niistä naisista, jättäkää ne miesjankutuksenne muualle. Ette osaa katsoa sinne peiliin? Niinhän?
Vierailija kirjoitti:
Mulle se tarkoittaisi naista, joka on kanssani samalla aaltopituudella ja jolla on suunnilleen samat arvot ja suunta elämässä. Ei mitään isoja virheitä, esim. vakavat mt-ongelmat tai persoonallisuushäiriöt, holtiton rahankäyttäjä, työhaluton pitkäaikaistyötön, aseksuaali.
Hyvä pelastus koska naista ilman mt-ongelmia.... no sanotaanko että helpompaa on löytää yksisarvinen kuin sellainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ei päihdeaddiktioita
Ulkonäköasiat sen sijaan ovat makuasioita. Toki selvä ylipainoisuus on terveydellinen riski, joka kostautuu viimeistään vanhemmalla iällä.Nämä kaikki kohdat, ihan kaikki, pätee minuun paitsi että olen ylipainoinen (170cm/87kg), yritän parhaillaan pudottaa painoa ja olen siihen erittäin motivoitunut. En ole niitä ihmisiä, jotka valittavat jostain asiasta tekemättä sille mitään. Ikää minulla on 26 vuotta.
Olin rehellinen mutta en rehentelevä. Ei tuossa listassa ollut mitään epärealistista tai sellaisia asioita, jotka joku kriteereihin sopiva ei voisi täyttää. Itse ne täytän yhtä asiaa lukuunottamatta. Onko ihmiset oikeasti noin herkkänahkaisia ja epävarmoja itsestään, vai miksi asiallinen ja rehellinen vastaus saa alanuolia? T: sama kirjoittaja
Olen juuri tuollainen nainen, joka ajattelee itsenäisesti. Se vaikeuttaa parinetsintää huomattavasti, sillä hyvin moni mies elää egonsa vallassa..