Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia paranoidisesta skitsofreniasta?

Vierailija
17.06.2020 |

Onko täällä kenelläkään kokemusta paranoidisesta skitsofreniasta, joko itsellä tai läheisellä.
Miten paranoidi skitsofreenikko käyttäytyy muita kohtaan?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa gang stalking. Sopii siihen naisen tapaukseen.

Vierailija
42/54 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on paranoidinen skitsofrenia. Olen sairastanut 3 psykoosia. Sairastuin lukion toisena vuotena psykoosiin. Harhoja kuitenkin ollut jo 14v asti kiitos koulukiusaamisen. Harhani ovat harhaluuloja. Mitä haluat tietää?

Uhriutuja skitsofreniaa sairastava palstahullu. Miksi trollaat palstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla jotakuta kiinnostaa skitsofrenia eri alalajeineen. Miksi? 

Palstahullu saanut lääkityksen ja diagnoosin?

Vierailija
44/54 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kolme vuotta vanha aloitus.

Vierailija
45/54 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on hirveän ahdistuneita ja ikuinen HUOLI jos vaikka mistä. Saattavat seurata ja maalittaa omien harhojensa ohjaamina.

Jos näitä on toimijoina joissain instansseissa, voi olla vaikea saada näitä ymmärtämään omaa mielenterveydellistä tilaansa.

Kantsii pysyy noista erossa joka tavalla. Eivät kykene järkiperäisen ajatteluun.

Vierailija
46/54 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tabu aihe vai miksi ei saa keskustella?

Vierailija
47/54 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tällä palstalla jotakuta kiinnostaa skitsofrenia eri alalajeineen. Miksi? Miksi ei saisi kiinnostaa?

Vierailija
48/54 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen skitsofreniaa sairastavan oireet ovat erilaisia. Ei ole kahta samanlaista, vaikka yhdistäviä piirteitä voi olla moniakin.  Jokaisella omanlaisensa harhat, pelot ja vahvuudet. 

Vierailija
49/54 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinköhän häiriöön kuuluu matkiminen? Skitsoaffektiivinen tai persoonallisuushäiriö inen ystäväni ei koskaan ota yhteyttä juuri keneenkään, mutta kun häneen ottaa ja kirjoittaa esim: " Mitä sinne kuuluu? Tapasin itse vknl:llä ystäviä ja katsoin Woody Allenin leffoja", hän vastaa: "Mulle meni samoissa merkeissä", vaikka EI ollut tavannut ketään EIKÄ katsonut TV:stä kuin uutisia...?? Tuo tyyli on vaan  jotenkin hirmu RASITTAVA ja RAIVOSTUTTAVA

Vierailija
50/54 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Sabbathilla on sen niminen styge. Paranoid. 

Vierailija
51/54 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä entisellä tutulla. Ei syönyt lääkkeitä koska ei kokenut tarvitsevansa niitä. Oli oudon etäinen, lattea ja ilmeetön, ei koskaan esim. hymyillyt. Uskoi voivansa muuttaa säätiloja, kuuli harhoja ja luuli että hänestä puhutaan pahaa. Oli joskus harhojensa takia väkivaltainen, yksi tyyppi hyppäsi häntä parvekkeelta karkuun kun tämä kävi puukon kanssa päälle. 

Vierailija
52/54 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/54 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä tuttavallani on paranoidi skitsofrenia.

Olen ollut aina mukava hänelle, mutta hän piikittelee minua kun muita ei ole kuulemassa (liekö kuulee minun sanovan jotain päässään?) ja puhuu minusta pahaa muille selän takana. Kertoo eteenpäin luottamuksella kertomani asiat, samalla rikkoen muita ystävyyssuhteitani ja uhkailee eläinsuojeluilmoituksella, kun en toimi mm. eläimen lääkitsemisessä juuri kuten hän toimisi.

Hän saattaa saada pienestä asiasta raivokohtauksen.

Olen huomannut hänen matkivan myös minua.

Luulen tämän käytöksen johtuvan siitä että saattaa jostain syystä kuvittella minun olevan vihamielinen häntä kohtaan.

Toki hän voi myös vain olla muutenvain veetumainen ihminen, mutta nämä ovat minun kokemukseni.

Tuo matkiminen kuulostaa tosi tutulta, olen miettinytkin onko se skitsofreniaan kuuluva oire.

Vierailija
54/54 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on skitsofrenia. Ainoana oireena minulla on harhaluulot joita ilmestyy stressaavissa tilanteissa. Saatan esimerkiksi vältellä ihmisille puhumista kun en ole varma ovatko ne oman pääni tuotosta vai oikeita ihmisiä.

Sama!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme