Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko perjantaina normaali työpäivä?

Vierailija
17.06.2020 |

Uusavuton kysyy, kun aiemmin olen ollut vuorotyössä, missä ei pyhillä ole mitään merkitystä. Nyt minulla on oma yritys ja mietin, voiko pitää yritykseni kiinni vai oletetaanko minun olevan paikalla. (juu, tiedän, että saan itse päättää, mutta mietin vain asiakkaiden odotuksia.) Ei siis ole mikään kahvila eikä kauppa, vaan asiantuntijapalvelua. Oletetaanko että perjantaina olen lukemassa sähköpostia ja vastaamassa puhelimeen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele asiakkaitasi. Ovatko he töissä tuolloin ja tarvitsevatko palveluitasi? Yleensä yritykset (ja yrittäjät) kertovat asiakkailleen hyvissä ajoin poikkeukselliset palveluajat, kuten juhlapyhinä, jne. Fiksuimmat laittavat ne verkkosivuilleen ja tiedottavat asiakkaitaan hyvissä ajoin. Nyt on aika vähän aikaa tiedottaa, mutta voit esim. ilmoittaa että olet tavoitettavissa klo 14 saakka ja sen jälkeen hätätilanteissa, tms.

Suomessa yrittäjä on "lainsuojaton", eli töissä 24/7 jotta saa leivän pöytään ettei asiakkaat lopu. Riippuen alastasi ja palveuidesi tarpeista, suosittelen että otat tämän perjantain "takkiisi" ja olet tavoitettavana normaalina palveluaikanasi. Käytä vaikka se päivä (jos et tee muita töitä) tarkistaaksesi loppuvuoden kalenterisi ja Juhannuksen jälkeen laitat tiedotteen yrityksesi sivuille poikkeuksellisista palveluajoista juhalpyhien aikana sekä tiedotat asiakkaitasi sähköpostilla. Jatkossa teet saman heti vuoden alussa.

Minun tilanteeni on vähän erikoislaatuinen, eli minun puhelimeni soi ehkä kerran tai kaksi kertaa viikossa ja fyysisesti työpaikalleni asiakkaat tulevat vain ennalta sovitusti ehkä joka toinen viikko. Olen tämän siis asiakkaille aina sanonut, että en joka päivä ole fyysisesti paikalla, vaan teen töitä kotoa käsin ja vastaan puhelimeen ja sähköposteihin. Eipä tämä varsinaisesti takkiin tule, vaikka lähtisinkin menoilleni ja otan vain työläppärin mukaan, mutta olisihan se kiva heittää vapaalle, jos vaikka voisi sen läppärin jättää kokonaan kotiin. 

Vierailija
22/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso oman alan tessistä ja/tai kysy pomolta. Yleensä juhannusaatto ei ole työpäivä muilla kuin vuorotyöläisillä.

No kun minä olen se pomo. :D Eli olen yksityisyrittäjä. Alan tes sanoo, että voidaan sopia palkallisesta vapaasta. 

Ei tässä muuten mitään ongelmaa ole, mutta mietin vain, tykkääkö asiakkaat kyttyrää, jos en tuolloin vastaa puhelimeen. 

Onko sun osaaminen ja asiantuntijuus sellaisella alalla, jota tarvitaan juhannusaattona? Vastaapa tähän?

No kaiken järjen mukaan ei, mutta eipä noista asiakkaista tiedä, milloin päättävät jotain tietoa tarvita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso oman alan tessistä ja/tai kysy pomolta. Yleensä juhannusaatto ei ole työpäivä muilla kuin vuorotyöläisillä.

No kun minä olen se pomo. :D Eli olen yksityisyrittäjä. Alan tes sanoo, että voidaan sopia palkallisesta vapaasta. 

Ei tässä muuten mitään ongelmaa ole, mutta mietin vain, tykkääkö asiakkaat kyttyrää, jos en tuolloin vastaa puhelimeen. 

Onko sun osaaminen ja asiantuntijuus sellaisella alalla, jota tarvitaan juhannusaattona? Vastaapa tähän?

No kaiken järjen mukaan ei, mutta eipä noista asiakkaista tiedä, milloin päättävät jotain tietoa tarvita. 

Ja siis tästähän en varsinaisesti tiedä, kun en tiedä ovatko ne asiakkat töissä vai ei. Eli jos oletetaan, että toimistoilla ei ole ketään, eivät asiakkaatkaan minulta kyllä mitään tarvitse. Mutta jos toimistoissa on porukkaa, sitten sieltä saattaa minullekin jotain sähköpostia napsahtaa. 

Vierailija
24/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis tästähän en varsinaisesti tiedä, kun en tiedä ovatko ne asiakkat töissä vai ei. Eli jos oletetaan, että toimistoilla ei ole ketään, eivät asiakkaatkaan minulta kyllä mitään tarvitse. Mutta jos toimistoissa on porukkaa, sitten sieltä saattaa minullekin jotain sähköpostia napsahtaa. 

No ei ole Suomessa juhannusaattona toimistossa ketään töissä. Oletko ap oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
25/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihmisillä normityöpäivä. Varmaan työt loppuu aikaisemmin.

mies52v

Juhannusaatto on vapaapäivä normaalia päivätyötä tekeville ihmisille.

Vierailija
26/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusaatto on tosiaan vapaapäivä. Esim. terveyskeskusten ja sairaaloiden kaikki ajanvarauspoliklinikat on kiinni ja on viikonloppuun verrattavissa oleva määrä päivystäviä lääkäreitä töissä. Neuvolat on kiinni. Minusta juhannusaatto on samantyyppinen kuin jouluaatto. Eli ei toimistotkaan ole auki, eikä kukaan oleta, että olet töissä perjantaina.

Vierailija
27/27 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät on aina töissä. Muutama vuosi sitten surffasin netissä kun olin tilaamassa jotain tuotetta. Lähetin sähköpostilla kysymyksen, johon odotin saavani vastauksen juhannuksen jälkeen maanantaina. Vastaus tuli 15 minuutin kuluttua. Siis juhannusyönä.