Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuki nousee 75 eurolla kuukaudessa, koska korona!

Vierailija
17.06.2020 |

Kyllä on hyvä, että vasemmistoliitto on hallituksessa. Ei olisi varmasti muuten huomattu, että kyllä myös toimeentulotuella eläviä harmittaa tämä korona siinä määrin, että rahaa hekin kaipaavat.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c24143b2-3fe1-4141-9c70-71ea3a53264f

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullutkaan. Toivottavasti on totta, niin voin tukea paikallista baaria enemmän vetämällä perseet siellä.

Vierailija
22/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ruuhkamaksut ja lisää veroja, elämäntapainkkareille lisää fyrkkaa ei minkään takia. Kiitos paljon vihervasemmisto, ei tarvitse enää ikinä äänestää yhtäkään noista puolueista edes henkilövaaleissa!

Lue se juttu avaus viestin linkistä ennen kuin puhut puuta heinää ettei tulis minkään takia. Kyseessä on epidemiakorvaus. Tulee siis korona epidemian takia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ruuhkamaksut ja lisää veroja, elämäntapainkkareille lisää fyrkkaa ei minkään takia. Kiitos paljon vihervasemmisto, ei tarvitse enää ikinä äänestää yhtäkään noista puolueista edes henkilövaaleissa!

Osta sähköpyörä, ei ruuhka-Suomessa ole talvea enää.

Vierailija
24/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, seuraavissa vaaleissa ääneni menee vasemmistolle, jos tämä menee läpi.

Vierailija
25/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras pistää säästöön sukanvarteen. Etuuksia joudutaan vielä leikkaamaankin.

Vierailija
26/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole kuullutkaan. Toivottavasti on totta, niin voin tukea paikallista baaria enemmän vetämällä perseet siellä.

Jännä totuus on että prosentuaalisesti työssäkävijöillä enempi ns. korkki auki.

Vierailija
27/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö parasiittien elätys suomessa pitäisi lopettaa. tuki tuki tuki ja mulle kuuluu mulle kuuluu

28/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole mitään suurta mielipidettä asiaan, mutta hyvähän se on jos yrityksiä tuetaan mm. palkka-avustuksella että voivat ottaa osan lomautetuista takaisin/työttömän töihin,  

sekä että köyhemmän pään kuluttajille annetaan lisää ostovoimaa joilla voivat sitten tukea paikallisia yrityksiä joissa käyvät asioilla.  

Vierailija
29/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.. Saakohan sen todella "pitää" vai joutuuko sitten lääkekustannuksia, sähkölaskuja tms. maksamaan siitä? Eli on plus miinus nolla niin kuin yleensä.

Vierailija
30/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi korottaa niitä ensisijaisia tukia, että ei tarvitsisi hakea toimeentulotukea ollenkaan.

Asumiskustannuksia pitäisi myös saada alemmaksi. Toimeentulotukea valuu vuokriin aivan liikaa.

Vierailija
31/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö mitä? Miten korona vaikuttaa toimeentulotuella eläviin?

Kyllä siellä on käsiä pesty ihan yhtä tiheään eli käsidesille on ollut tarvetta.

Vierailija
32/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun itse tämän etuuden saajiin, mutta minulla olisi silti toiveena että 75€ antamisen sijaan voisi hallitus välttää turhaa rahan jakelua. Opiskelen, ja toivon mukaan kun valmistun, on vielä talouselämä siinä kunnossa että töitä olisi. Joulupukkimainen rahanjako ei voi toimia, sillä kaikki on kuitenkin maksettava takaisin. Tässä käy helposti niin että jaetaan kaikenmaailman twerkkaajille yms vastikkeetta rahaa, jotka joutuu sitten ns. "oikeita töitä" tekevät maksamaan korkoineen.

Ja toiset opiskelijat eivät ole saaneet kirjoja kirjastosulun aikaan ja ovat ostaneet kirjoja jne. _Varmasti tarpeeseen menee se raha.

Vierailija
33/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkka ei noussut vaikka korona. Miksi? Tein ja edelleen teen töitä koko ajan. Teen jotain hyödyllistä.

Vierailija
34/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksin asuvalla jo melkein 600 euroa tyhjänä käteen, sängyllä makaamisesta. Siihen kaikki muut kylkiäiset päälle: silmälasit, henkilöasiakirjat, luksuslukaali paraatipaikalta, lääkkeet... Sängyllä makaajien koulukunta saa arvatenkin lisää jäseniä.

Vierailija
35/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt varaamaan kiireetöntä aikaa julkisen puolen hammaslääkärille toukokuussa koronan takia (minulla siis oli muistilappu jossa kehoitettiin varaamaan tarkastusaika toukokuussa). Täällä pystyy vasta elokuussa kiireettömiä aikoja varaamaan. Rahoilla aion käydä yksityisellä.

Vierailija
36/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yksin asuvalla jo melkein 600 euroa tyhjänä käteen, sängyllä makaamisesta. Siihen kaikki muut kylkiäiset päälle: silmälasit, henkilöasiakirjat, luksuslukaali paraatipaikalta, lääkkeet... Sängyllä makaajien koulukunta saa arvatenkin lisää jäseniä.

Mä otin äsken kotivakuutuksen Kelan piikkiin. :)

Vierailija
37/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Pian minulla on varaa laittaa entistäkin enemmän rahaa Chatur*bateen. Kolumbialaiset livenettikamerapor*notytöt ansaitsevat lisää rahaa Kelan ansiosta. Varmasti he osaavat olla kiitollisia siitä että Suomen hallitus heitä elättää.

Vierailija
38/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö mitä? Miten korona vaikuttaa toimeentulotuella eläviin?

Odotettavissa yleinen elinkustannusten nousu mm. ruoan kallistumisen takia. Mahdolliset lisääntyvät lääkekulut jne.

Minulla ainakin ruokakaupan lasku nousi heti koronakriisin puhjettua, vaikka ihan samoja tuotteita ostelin kuin ennenkin. Tarjouksia oli selvästi vähemmän, vaihtoehtoja kaupan hyllyillä niukemmin jne. Hintojen nousua on näkynyt esim. kahvissa; Kulta Katriinakin alkaa hintansa perusteella olla jo luksustuote.

Vierailija
39/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-Rotat innoissaan täällä :D

Vierailija
40/98 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi korottaa niitä ensisijaisia tukia, että ei tarvitsisi hakea toimeentulotukea ollenkaan.

Asumiskustannuksia pitäisi myös saada alemmaksi. Toimeentulotukea valuu vuokriin aivan liikaa.

Juuri näin, Suomessa on aivan luokattoman surkeat ensisijaiset tuet joten todellakin ne olisivat kaivanneet korotusta.