Kuinka te muut ihmiset näytätte niin hyvältä ettekä hikoile?
Näytän hikiseltä, homssuiselta ja kauhealta. Hiukset liimaantuvat päähän, naama näyttää kirjavalta, en rusketu. Kaikki hiostaa, repsottaa, liimaantuu jne.
Kuinka te muut teette sen? 😥
Kommentit (52)
Kävin juuri äsken melko lyhyen juoksulenkin kiskaisemassa, ja kyllä näillä keleillä juostessa hikoilee, mutta ei hyvänen aika: ei ollut paita vain hieman märkä vaan oli sortsit kuin olisi housuun kussut, paita joka puolelta tarrautunut ihoon ja hikeä valui hikipannan alta niin, että kilometrin välein piti pysähtyä sitä silmistä pyyhkimään. Ei tuo nyt juostessa niin haittaa, mutta kertoo hieman minkä tasoisesta määrästä on oikeasti paljon hikoilevilla kyse. Ja vieläkin vaikka kävin suihkussa keho hikoilee runsaasti joka puolelta.
Olen oikeasti yksisarvinen, mutta ottanut ihmishahmon. Siksi näytän aina virheettömältä ja tuoksunkin pelkästään kukilta.
No ei vaan, sama probleema AP! Onneksi olen vihdoin tajunnut, että dödöä voi käyttää koko vartaloon eikä vain kainaloihin (tähän oivallukseen kului luvattoman kauan aikaa).
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti yksisarvinen, mutta ottanut ihmishahmon. Siksi näytän aina virheettömältä ja tuoksunkin pelkästään kukilta.
No ei vaan, sama probleema AP! Onneksi olen vihdoin tajunnut, että dödöä voi käyttää koko vartaloon eikä vain kainaloihin (tähän oivallukseen kului luvattoman kauan aikaa).
Miten deodorantissa voi kylpeä ja saako tähän Kelalta avustusta?
Ei tartte olla ees mikään helle, kun hiki valuu pitkin selkää😞
Minun luonnonlaineikas hiuslaatu kihartuu, jos on vähänkin kosteutta, ja tuuli nostattaa kotona siistittyä pehkoa rumasti repsottamaan. Eli hiukseni on aina homsuiset, vaikka laittaisin tiukan ponnarin. No eipä mitään, kannan kampaa mukanani, millä laittaa kutrit takaisin ojennukseen.
Naamasta en juurikaan hikoa, mutta tietäisitpä kuinka hikinen olen rintaliiveistä, selästä ja kainaloista normi kauppareissun jälkeen. Varsinkin kesällä käytän löysiä vaatteita, joten hikisyyttä ei huomaa. T. Hoikka hikimuija
et oo selkeestä koskaan nähnyt mua
Varmaan ajatuksen voimalla ja ruokavalio. Joskin joskus hikoilee. Huono puoli on että kesäkuumalla menee kauan, ennen kuin hikoilureaktio alkaa, vaikka olisi melkein jo lämpöhalvauksen partaalla sängyssä. Muuten taas palelee helposti, kun on viileää.
Itsekin hikoilen treenissä keskivertoleidiä enemmän. Treenaan aika kovaa. Koen, että hyvä peruskunto vaikuttaa siihen, etten kovinkaan hikoile tai hengästy arkena. Toki se deodorantti on käytössä myös.
Kunnon hikitreenin jälkeen pesen hiukset ihan normaalisti ja nostan tyven föönaamalla tai ponnarilla ylös päänahasta, jonka olen kokenut vaikuttavan hiusten hitaampaan rasvoittumiseen (toki perustuu vain omaan kokemukseen ja en tiedä, onko todella näin - aina voit kokeilla).
Vältän ihon pesemistä saippualla vaan käytän hellävaraisia tuotteita, ettei se kuivu. Näin myöskään ihon ei tarvitse puskea lisää talia ihon pintaan. Olen kokenut tämän auttavan ihon kuntoon ja käytän enää noin 4-5 meikkituotetta arkena.
Ihon kuntoon mulla kaavoissa vaikuttaa myös isoin paheeni: kahvi. Samoin stressi vaikuttaa sekä huonot unet ja palautuminen. Aika nopeastikin on muutoksia puoleen ja toiseen.
Kuukautiskierto vaikuttaa naisen myös tuohon, että on hompsuinen olo ja päinvastoin siihen, että itse miellyttää omaan silmään ovulaation aikana enemmän. On helposti ja pienellä vaivalla kivan näköinen ;)
Mä hikoilen hyvin vähän. Rakastan esim kuumaa säätä enkä kärsi ollenkaan. Joskus iho tulee hetkeksi nihkeäksi mutta se menee äkkiä ohi.
Viimekesänä olimme viikkoja 34-38 asteessa tekemässä fyysistä työtä ja ihmettelin kun hikoilin kuin sika. Sitten tajusin että juon aivan liikaa kuten suomalaisilla on tapana ympäri vuoden. Tuon jälkeen join kuten paikalliset - kahvin ja ruuan kanssa lasillisen vettä. Hikoilu ja jatkuva kuumotus loppui heti.
Mulla on paksut pitkät hiukset ja ne on toki kuumat mutta nutturalla niska saa ilmaa eikä hikoile
Yli 40 vuotta metsurina valutettu hikee mehtään, ennää riitä vappalla mitä valutella, hapitus isoine kuorine on ja miehekäs, saat uskoa että on tansseissa vientiä.
Mietin stressihermon salpausleikkausta just kasvojen hikoamisen takia. Ei kuulemma kannata. Hiki puskee jostain toisesta kohdasta kehoa. Ja sitten naaman iho kuivuu korpuksi.
Ei tuota Absolut Torria saa laittaa kasvoille. Eikä auta, kun hiki valuu silmänympärysiholta ja huulten yläpuolelta ja päänahasta.
En tiedä auttaisiko sitten kova airobinen treeni, hermoston (yli)kuormittaminen jollakin tapaa. Että kerralla tulisi kunnolla hikeä ja sitten normielämässä voisi olla rauhassa. Jotain sähköhoitoakin on olemassa, mutta kallista. Botoksia suositteli ihotautilääkäri.