Oravanpyörästä hyppääminen parikymppisenä, kokemuksia kellään?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Eihän parikymppinen ole vielä edes ehtinyt olla töissä.
Ehdin olla työelämässä 8 vuotta. Nyt saa riittää!!!
Oletko mennyt töihin 12-vuotiaana?
Millä varoilla parikymppinen hyppää?
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä työttömyyskorvauksen
Ajattelin kiertää maailmaa ja soittaa kitaraa. Olen 23.
Voit hypätä pois, kunhan kustannat elämäsi itse. Vai oletatko muiden jatkavan työssäkäyntiä (oravanpyörää...) ja itsensä lisäksi elättävän myös sinut?
Itse rajaisin työttömyysturvan aikaa ja perustoimeentulotuen saamisen aikaa myös. Asumistukia pk-seudulla alas, nyt asutaan liian kalliisti ja työssäkäyvillä mahdoton maksaa Helsingin vuokria ilman tukia. Järjetön systeemi.
Itse en ole ajatellut hypätä siihen ollenkaan. En pysty multitaskaamiseen joten ei minua sinne halutakaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa enemmän syrjäytymiseltä kuin hyppäämiseltä. Downshiftaus on sitä, että ensi kiivetään riittävän ylös, jotta voi hypätä alas, omakustanteisesti.
Työttömyyskorvauksella elää oikein hyvin jos on säästeliäs.
t. pitkäaikaistyötön, joka haluaisi töihin
Vitsit sikseen.
Missään oravanpyörässä et ole ollut yhteiskunnan taholta tuossa iässä. Sen sijaan välivuoden pitäminen on ihan ok.
Tietenkin elätät itse itsesi - työttömyyskorvausta ei tule käyttää väärin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvauksista ei kerry eläkettä.
Lopetin työnteon 22-vuotiaana ja lähdin reissaamaan maailmalle vuodeksi. Elämäni paras päätös. Pakko se on sanoa, että täällä elämä on helppoa ja mistään ei ole puutetta. Tuilla pystyy elämään onnellista ja hyvää elämää.
Mitä oravanpyörää parikymppisellä on? Mieti sitten kun paiskit töitä yt-luudan viuhuessa ja miesten viedessä kaikki ylennykset, maksat asuntolainaa, hoidat lapsia ja kissoja ja koiria ja papukaijoja ja huolehdit vielä ikääntyvistä vanhemmistasikin.
Muutaman vuoden päästä ole täällä itkemässä, kun et löydä sopivaa naista. Kolmekymppinen elämäntapatyötön ei olekaan enää in.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oravanpyörää parikymppisellä on? Mieti sitten kun paiskit töitä yt-luudan viuhuessa ja miesten viedessä kaikki ylennykset, maksat asuntolainaa, hoidat lapsia ja kissoja ja koiria ja papukaijoja ja huolehdit vielä ikääntyvistä vanhemmistasikin.
Maali onkin: tehdä elämä semmoiseksi, ettei koskaan joudu oravanpyörään ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maali onkin: tehdä elämä semmoiseksi, ettei koskaan joudu oravanpyörään ;)
No siitä sitten vaan. Muista kuitenkin että me pyörässä pyörijät maksamme ne sinun tukesi.
Mikään ei ole halveksittavampi kuin henkilö, joka elää koko elämänsä muiden elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole halveksittavampi kuin henkilö, joka elää koko elämänsä muiden elättinä.
Mikään ei ole halveksittavampi kuin henkilö, joka nimittelee toisia ihmisiä muiden eläteiksi.
Eihän parikymppinen ole vielä edes ehtinyt olla töissä.