Kuinka moni nainen ajaa höylällä kasvojen alaosan karvat?
Olen yli nelikymppinen nainen ja karvankasvu on aina ollut voimakasta. Viime vuosina mustia jouhia on alkanut ilmestyä sekä leukaan että ylähuulelle, ja nyppiminen on jokapäiväistä. Onko joku tehnyt niin radikaalin ratkaisun että vetelisi höylällä? Tai miten ylipäätään hoidatte asian? Ja juu monen mielestä varmaan ällöttävää, mutta hormoniarvot ovat ihan kunnossa ja ilmeisesti nyt vaan olen näin karvainen.
Kommentit (38)
En nyt kuitenkaan osannut satunnaisia ja yksittäisiä karvoja parraksi kutsua, katsotaan josko 10 vuoden päästä ei enää ole vaihtoehtoja :D
Minä olen sinkku ja siksi höylääminen tuntuisi todella radikaalilta - siinä sitä sitten vieretysten höylättäisi menemään uuden miehen kanssa... Ja se on niin sääli että tätäkin vaivaa joutuu häpeämään ja "miehillä menee halut". Ihan kaunis ja naisellinen nainen olen ja tämäkin ihan luonnollinen ominaisuus. On tämä elämä kummallista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kävisin laseroitavana jos naamassani kasvaisi karvoja, sillähän niistä pääsee.
Ei pääse. Ei auttanut bikinialueella, eikä naamassa. Rahat kyllä menivät, on aivan jumalattoman kallista puuhaa. Neulaepilaatio on seuraavaksi kokeilulistalla.
Minä ajelen viiksenalut epilaattorilla. Ovat sen verran ohuita karvoja ettei satu, nyppiminen sattuu paljon enemmän. Ja on nopeasti tehty, suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
En nyt kuitenkaan osannut satunnaisia ja yksittäisiä karvoja parraksi kutsua, katsotaan josko 10 vuoden päästä ei enää ole vaihtoehtoja :D
Minä olen sinkku ja siksi höylääminen tuntuisi todella radikaalilta - siinä sitä sitten vieretysten höylättäisi menemään uuden miehen kanssa... Ja se on niin sääli että tätäkin vaivaa joutuu häpeämään ja "miehillä menee halut". Ihan kaunis ja naisellinen nainen olen ja tämäkin ihan luonnollinen ominaisuus. On tämä elämä kummallista. Ap
Minä olen todella karvainen ja joskus miehenikin on joutunut nyppimään oikein pahassa paikassa olevia tai ihon alle kasvavia karvoja pois. Ei hän siitä mitään välitä (kuten ei yksikään existänikään). Joskus on epäillyt, että ehkä minun hormonitasoni vaikuttavat siihen, että olen niin viriili, joten hänen kannaltaan se on loppujen lopuksi vain hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kutsua parraksi, vaan partakarvaksi. Miksi keksiä jotain uuta nimeä vanhalle asialle vain siksi, että koet ettei sulla naisena voisi olla partaa?
sanotko yksittäistä kainalokarvaakin "kainalon oikeassa reunassa sijaitsevaksi karvaksi", koska eihän se yksi karva ole kainalokarvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kutsua parraksi, vaan partakarvaksi. Miksi keksiä jotain uuta nimeä vanhalle asialle vain siksi, että koet ettei sulla naisena voisi olla partaa?
sanotko yksittäistä kainalokarvaakin "kainalon oikeassa reunassa sijaitsevaksi karvaksi", koska eihän se yksi karva ole kainalokarvat?
Voi taivas. Olen pahoillani että minä en osaa kutsua yksittäistä leuassa kasvavaa karvaa partakarvaksi. Mielestäni minulla ei kasva parta vaan muutamia karvoja leuassa. Eikö tärkeintä kuitenkin ole se, että ymmärretään mistä puhutaan, ja niin sinäkin ymmärtääkseni teit. Kainalokarvavertaus ontuu, koska silloinhan pitäisi puhua leukakarvoista eikä parrasta. Minusta miehillä on parta ja naisilla leukakarvoja tms. Sori. Ap
Olen ajellut jo vuosia naamahöyhtyvät. Näyttää iho paljon paremmalta ja meikki. Kaikilla on karvainen naama vaikka karvat ei olisi mustia. Mitä naaman ajelu liittyy seksiin tai kuuluu miehelle mitenkään? Sama asia kuin kulmien nyppiminen tai muu sheivaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas. Olen pahoillani että minä en osaa kutsua yksittäistä leuassa kasvavaa karvaa partakarvaksi. Mielestäni minulla ei kasva parta vaan muutamia karvoja leuassa. Eikö tärkeintä kuitenkin ole se, että ymmärretään mistä puhutaan, ja niin sinäkin ymmärtääkseni teit. Kainalokarvavertaus ontuu, koska silloinhan pitäisi puhua leukakarvoista eikä parrasta. Minusta miehillä on parta ja naisilla leukakarvoja tms. Sori. Ap
Hmm. Tämä keskustelu on mennyt mielenkiintoisesti sivuraiteille. Mutta pakko kommentoida tähän väliin, että ei kai kukaan ole väittänyt, että ap:lla kasvaisi parta, vaan yksittäisiä partakarvoja. Niitähän ne tosiaan ovat, vaikka ei iitä ole kiva sillä nimellä kutsua. Minullakin kasvaa pari tummaa partakarvaa, ne nypin. Sitten on sellaista vaaleaa höytyvää poskissa. Ne tosiaan vaikuttavat siihen, että meikkivoide ei levity niin tasaisesti kuin voisi, mutta en silti ole katsonut tarpeelliseksi lähteä niitä höyläämään (nyppiminen ois hitonmoinen homma, kun niitä on määrällisesti paljon).
Mies: Hetkinen, onko sulla sänki naamassa?
Nainen: Joo, mähän ajan partaa, etkö tiennyt.
Aika ällöttävää. Miten kukaan mies sietää tuollaista.
Jotkut täällä ovat sitä mieltä ettei ylipaino aiheuta karvoituksen lisääntymistä. Mutta kun aiheuttaa. Minulla on 5 kg ylipainoa ja gynekologille puhuessani karvoistani sanoi hän että kun pudotan painon normaalipainoon karvoitus vähenee. Minulla kasvaa siis leuassa, huulten yläpuolella, navan alla ja nännipihojen ympärillä. Näitä ei ollut minulla normaalipainoisena. Joillekin pienikin ylipaino voi aiheuttaa tätä, kuten juuri minulle.
Teillä muilla ei automaattisesti kasva samasta syystä, mutta jos teillä on ylipainoa, niin laihdutus voi auttaa.
Kyllä partainen nainen on aika epäeroottinen, anteeksi vaan.
Itse olen juuri tummaverinen ja ruskeasilmäinen, siis ihan epäilen, että on ulkomaista verta mitä usea. Muutama yksittäinen paksumpi karva ilmaantuu, mutta olen siis pärjännyt pinseteillä.
Minulla ei luonto antaisi höylätä miehen kanssa omaa naamaani samaan tahtiin. Ajattelisin jo miltä miehestä tuntuu suudella partaista naista.
En enää ihmettele seksin hiipumista tai jopa seksittömiä liittoja, joista täällä kerrotaan.
Ei kai ne karvat kummankaan naamalla tai missään paikassa häiritse jos illalla toivotetaan hyvät yöt ja käännetään selkä.
Jos ja kun kuulemma naistenkin pitää nykyään sheivata pimpsansa posliiniksi niin kyllä ihmettelen, että toisaalta naiset vetelee naamaansa miehen partahöylällä eikä partaisuus haittaa miestä yhtään.
Miten tämäkin nyt on ymmärrettävissä.
Mulle tuli jostain e-pillerivalmisteesta tummia karvoja leukaan. Nypin pois. Nykyinen valmiste ei aiheuta tätä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies sanoo, jos naisella on sänki? Tätä ihmettelen.
Itse lopetin tapailun erään muuten hyvännäköisen ja hoikan naisen kanssa koska suudellessa tunsin naisen partakarvat... Sellainen turn-off ettei edes seksi onnistunut. Vähän harmi koska muuten oli mukava nainen.
Kyllä ymmärrän hyvin, että miehelle partainen nainen on turn off.
Siinä kuin juuri esimerkiksi iso peffa miehellä.
Kyllä ymmärrän nyt kun katselee pariskuntia ja ihmettelen miten jokin pariskunta on yhdessä. Siis mitä näkevät toisissaan.
Jos jollekin miehelle ei naisen parta haittaa niin silloin kyllä nainen saa olla miltei ihan millainen vaan. Kun näitäkin kaiiki kelpaa-miehiä näköjään löytyy.
Oletteko muuten kysyneet miehiltänne miltä se sänki tosissaan heistä tuntuu?
Vai oletatteko vaan, ettei se heitä haittaa. Kun eivät ole mitään sanoneet. Varmaan eivät ole uskaltaneet. 😊
Sen verran hurjilta naisilta tunnutte.
Minulla kasvaa muutama tummempi viiksi- ja partakarva, sekä pari ylläriä joskus kaulassakin. Ne nypin pois, mutta niiden lisäksi sheivaan aikalailla koko kasvot, sillä minulla kasvaa naamassa myös vaaleaa ”nukkaa”, joka erottuu varsinkin näin kesällä punoittavia kasvoja vasten.
En muista milloin aloitin nyppimisen, mutta sheivannut olen jotakuinkin siitä lähtien kun muutin omilleni 20-vuotiaana.
N27
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ymmärrän hyvin, että miehelle partainen nainen on turn off.
Siinä kuin juuri esimerkiksi iso peffa miehellä.
Kyllä ymmärrän nyt kun katselee pariskuntia ja ihmettelen miten jokin pariskunta on yhdessä. Siis mitä näkevät toisissaan.
Jos jollekin miehelle ei naisen parta haittaa niin silloin kyllä nainen saa olla miltei ihan millainen vaan. Kun näitäkin kaiiki kelpaa-miehiä näköjään löytyy.
Oletteko muuten kysyneet miehiltänne miltä se sänki tosissaan heistä tuntuu?
Vai oletatteko vaan, ettei se heitä haittaa. Kun eivät ole mitään sanoneet. Varmaan eivät ole uskaltaneet. 😊
Sen verran hurjilta naisilta tunnutte.
Ei sitä kuulemma huomaa mitenkään jos nyt ei ihan varta vasten osaa koittaa oikeasta kohdasta "vastakarvaan". Tämäkin viesti on palstan perus uhoamista, mutta tositilanteessa vaikea uskoa, että asia haittaisi pätkääkään. Vrt. "tatuointi naisen ihossa tappaa kyllä seisokin". Esimerkiksi Madonna on esiintynyt useampaan otteeseen julkisuudessa unohdettuaan poistaa naamakarvojansa, eikä se ole näyttänyt haittaavan lelupoikien saamista ja kansikuvissa esiintymistä.
Mutta kerroppa nyt ihmeessä, että mitä tässä pitäisi tehdä? Heittää happoa kasvoille, ottaa avioero ihan varmuuden vuoksi vai mitä?
Varmaan samankaltainen ihmettely on paikallaan miehistä, joille ei kasva parta tai joilla on miestissit?
Ei oo kyllä kivaa karvaongelmaisena.Naamaan tulee karvoja, tisseihin, navan alapuolelle..😔 Selkään sentään ei mulle tule, mut teinityttöni ajelee sieltäkin.Tumman naisen ongelmia ☹️