Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisella alueella sykkeesi liikkuu?

Vierailija
17.06.2020 |

Uteliaisuudesta kyselen, monella on nykyään aktiivisuusrannekkeita, itsellänikin on sellainen.

Oma sykkeeni tällä hetkellä 57bpm - 167bpm (lepo/uni - kova liikunta)

Varsinkin tuo leposyke kiinnostaa?

Olen 37v liikunnallinen nainen.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-145, mies 55 rapakunnossa

Vierailija
2/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko 51-110, eipä ole tullut liikuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aktiivisuusranneketta, mutta ranteesta tai kaulalta tunnustelemalla olen mitannut.

Leposyke 55

Reipas kävely 120

Kuntosalin laitteilla olen mitannut (hyvin epäluotettavia)

Raskas aerobinen liikunta yli 10 minuuttia 165-175

Olen 24-vuotias terve alipainoinen nainen. En harrasta liikuntaa juuri lainkaan, eli syke nousee todella äkkiä.

Vierailija
4/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposyke 35-40. 45-vuotias mies, en aktiiviurheilija. Joskus sairaalassa aiheuttanut ongelmia poikkeuksellisen matala leposyke, kun laitteet tietysti hälyttää, vaikka tilanne on ihan normaali.

Maksimisyke on varmaan (toivottavasti) vielä yli 170:n.

Vierailija
5/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-160, n31 rapakunnossa ja lihava

Vierailija
6/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

44-182 m61

Vierailija
7/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 37 vuotiaalla ei nouse syke 167 korkeammalle kovalla liikunnalla, olisi syytä mennä pikaisesti lääkäriin!

Oikeasti et taida mitenkään liikunnallinen olla, etkä tottumattomuuttasi jaksa/halua liikkua niin kuormittavasti että syke nousisi lähellekään maksimia.

Leposykkeesi on ihan OK, mutta tuollainen luku voi aivan hyvin olla täysin sohvaperunallakin.

Vierailija
8/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

44-182 m61

Jani-Petteri nyt menee vaan takaisin pelaamaan sitä minecraftia ja jättää äipän palstailut rauhaan, jookos?

Vierailija
9/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposyke noin 70bpm yleensä. Maksimi jossain 180-185bpm kovaa treenatessa, esim. kovilla vastuksilla "täysillä" kuntopyöräily.

Vierailija
10/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heti herätessä 45-50. Korkein juoksemalla saatu lukema 196, oksennus ei kaukana.

Vierailija
11/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä maksimisykettäni, kunnon hikiliikunnan esim nopean juoksun jälkeen on syke jotain 130-140 luokkaa.

Alimmillaan jotain 40 kun nukun, noin 50 kun istun paikallani.

n21, perushoikka bmi 22.

Vierailija
12/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla heti herätessä 45-50. Korkein juoksemalla saatu lukema 196, oksennus ei kaukana.

N38

Vierailija
13/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38

Trolli tai vähintään kansallisen tason huippu-urheilija

Vierailija
14/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposyke on mitattu kolmen päivän jatkuvan sykeseurannan perusteella: 38

Maksimisyke mitattu aikanaan polkupyöräergometrillä: 194 (mutta tuosta on useampi vuosi) ja muutama vuosi sitten ylämäkijuoksulla 191

Matala leposyke varmasti suurelta osin perinnöllistäkin, vaikka toki paljon urheilen. 

N44

Vierailija
15/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38

En kumpaakaan.

Vierailija
16/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposykettä en ole mitannut aikihin mutta oletan että kotalaisen korkea stressitasoista ja korkeasta verenpaineesta johtuen. Treenaan kovaa, maksimi huitelee edelleen 195 tienoilla vaikka olen 38-vuotias jo (nainen). Treenin aikana syke ei laske alle 160. 

Vierailija
17/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 37 vuotiaalla ei nouse syke 167 korkeammalle kovalla liikunnalla, olisi syytä mennä pikaisesti lääkäriin!

Oikeasti et taida mitenkään liikunnallinen olla, etkä tottumattomuuttasi jaksa/halua liikkua niin kuormittavasti että syke nousisi lähellekään maksimia.

Leposykkeesi on ihan OK, mutta tuollainen luku voi aivan hyvin olla täysin sohvaperunallakin.

Mene itse pipipää muiden haukkuja lääkäriin.

Laite on ollut minulla vasta alle kaksi viikkoa. Laskuri laskee minulle henkilökohtaisen sykealueen jossa kovan tason urheilusuorituksen syke on juurikin tuo 167.

Tällä palstalla sekopäitä riittää.

Vierailija
18/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene itse pipipää muiden haukkuja lääkäriin.

Laite on ollut minulla vasta alle kaksi viikkoa. Laskuri laskee minulle henkilökohtaisen sykealueen jossa kovan tason urheilusuorituksen syke on juurikin tuo 167.

Tällä palstalla sekopäitä riittää.

Sulla taitaa tuo luetun ymmärtäminen olla aikalailla haussa. Vai oletko vain kännissä?

Vierailija
19/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38

Leposyke on hyvin pitkälti perinnöllinen, vaikka toki kestävyysurheilijoilla se on säännöllisesti keskimääräistä matalampi. Mutta minulla, ihan normaalilla 44-vuotiaalla naisella, joka toki varmasti olen keskivertoikäistäni aktiivisempi liikkuja, on todellakin ihan virallisesti mitattu leposykkeeksi 38 - nukkuessa se käväisee jopa tuosta alempana aina hetkellisesti (ei millään sykemittarilla, vaan ihan virallisesti sykeseurataelektrodeilla kolmen päivän seurannassa). Omalla kohdallani kyse on perintötekijöistä, sillä isälläni on aina myös ollut leposyke 40 paikkeilla ja siksi esim. ongelmia löytää sopivia sydänlääkkeitä, kun syke ei saisi yhtään tuosta enää vanhalla miehellä laskea, mihin sitten pienen lisän varmasti tuo se, että olen aina harrastanut säännöllisesti kestävyysliikuntaa, vaikken todellakaan huippu-urheilija ole.

Eli kannattaa selvittää niitä faktoja, ennen kuin alkaa asiattomasti arvostella.

Vierailija
20/60 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-189 N40 (lihava ja huonokuntoinen)

Mitattu firstbeatilla, mutta kyllä tuo kello on viimeiset pari vuotta samoja lukuja näyttänyt.

Tuonne maksimisekkeeseen ei tule kyllä vedettyä kun ehkä kerran vuodessa. Normaali rasittava liikunta nostaa korkeintaan 140.