Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä naimisissa / yli 10 v suhteessa oleva - koetko itsesi naiselliseksi?

Vierailija
17.06.2020 |

Koetko vielä olevasi naisellinen ja viehättävä?

Kysymys on suunnattu vakiinyuneessa, pitkässä suhteessa oleville, sillä eiköhän suhteen alkuvaiheessa kaikki tunne olevansa sellaisia.

Mikä sinut saa tuntemaan itsesi naiselliseksi?

Aloin miettiä tätä, kun itse en enää koe olevani sellainen. Haluaisin saada sen tunteen takaisin, mutta en yhtään tiedä, että miten se onnistuisi.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen. Aloin kokemaan vasta mieheni myötä, sitä ennen olin äärimmäisen epävarma itsestäni. Mies kutsuu minua päivittäin jumalattareksi, ei malta pitää sormiaan minusta erossa, suukottelee pitkin päivää yms. Ikä lisäksi on tehnyt tehtävänsä että tässä kohta nelikymppisenä on jo sinut itsensä kanssa.

Naimisissa 15v

Meillä oli tuollaista suhteen alkuvaiheessa ja se juuri saikin minut tuntemaan itseni naiselliseksi ja viehättäväksi. Hienoa, että teillä on säilynyt noin pitkään. Meillä ei, ja yhdessä vaiheessa mies haukkui rumaksikin välillä, vaikkei enää. Seksi on melkolailla hiipunut.

Nykyään en siis enää koe olevani naiselliseksi enkä viehättäväksi. Haluaisin siihen muutoksen ja helpointa olisi, jos itse pystyisin sen tunteen jostain itsessäni löytämään. Siksi kyselen muiden kokemuksia. Olen aina saanut sen tunteen vain mieheltä, mutta nyt se siis pitäisi kehittää jotenkin itsekseni, enkä lainkaan osaa.

Ap

Mies haukkui rumaksi???! Meillä olis kyllä seksi loppunut tasan siihen. Ei omaa puolisoa haukuta rumaksi, koskaan eikä missään tilanteessa!

Tämän jälkeen olisi syytä miettiä, kannattaako parisuhdetta edes jatkaa. Jos mies ei edes pyytäisi anteeksi puheitaan niin ei kannata jatkaa. Jos toista rakastaa niin tuollaista ei päästä koskaan suustaan. Syy naisellisuuden ja viehättävyyden tunteen puutteeseen tulee tässä tapauksessa miehen asenteesta ja käytöksestä.

Vierailija
42/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe. Naimisissa olen ollut 18 vuotta.

M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa 35 vuotta. Koen itseni naiselliseksi, niinkuin olen aina kokenut. Minun henkilökohtaisella naisellisuudellani ei vaan ole mitään tekemistä kulloistenkin elämäntilanteiden, olosuhteiden tai minkään muun ulkopuolisen asian kanssa. En osaa sen kummemmin selittää mistä se johtuu, mutta monessa itsetuntoon tms. liittyvässä asiassa olen todennut, että turvallinen, ihana lapsuus on usean asian taustatekijänä.

Vierailija
44/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea edes tajuta tätä keskustelua. En tiedä, millaiselta pitäisi tuntua, että tuntisin itseni naiselliseksi. Enkä osaa pitää sitä tavoiteltavana. On kiva tuntea itseni kivan näköiseksi ja että puoliso tykkää, mutta en vain ajatella, miltä tuntuu naisellisuus.

Vierailija
45/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minun naisellisuuteni ei olekaan kaikilta osin mitenkään stereotyyppistä naisellisuutta, koen olevani naisellinen.

Kun elää suhteessa, jossa kumpikin voi säilyttää itsenäisyytensä, ei tällaisissa asioissa tarvitse peilata itseään kumppaniin.

Vierailija
46/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja kommentteja on tullut paljon.

En minä normaalisti tarvitsekaan naisellisuuden kokemusta arjessa, olen luonut hyvän uran miesvaltaisella alalla ja pärjännyt hyvin elämässä, olen aika vahvatahtoinen ja itsenäinen nainen.

Kaipaisin kuitenkin sitä naisellisuuden tunnetta, jotta voisin virittyä eroottisesti suhteessa mieheeni. Nyt se siis puuttuu ja tuntuu, että olemme kämppiksiä tms.

Varmasti mies voisi olla erilainen, määrätietoisempi ja miehekkäämpi, jotta minun ei tarvitsisi olla. Aloin myös kuitenkin miettiä, että miten voisin itse vaikuttaa asiaan ja psyykata itse itseäni.

Se ulkonäön laittaminen ei kylläkään ole ratkaisu, naisellisuuden tunteen pitäisi lähträ korvien välistä minulla.

Ap

Vierailija
47/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen. Aloin kokemaan vasta mieheni myötä, sitä ennen olin äärimmäisen epävarma itsestäni. Mies kutsuu minua päivittäin jumalattareksi, ei malta pitää sormiaan minusta erossa, suukottelee pitkin päivää yms. Ikä lisäksi on tehnyt tehtävänsä että tässä kohta nelikymppisenä on jo sinut itsensä kanssa.

Naimisissa 15v

Hyi hele. Oikeasti jos mieheni kutsuisi minua vaikka jumalattareksi, niin ensimmäisellä kerralla nauraisin makeasti ja toisella kerralla yrjöisin. Kolmatta kertaa sitä sanaa en enää kuuntelisi, niin ällö se on. Varmasti myös muut tuon miehen tavat ovat yököttäviä ja koko äijä olisi kuvottava ja imelä kettu.

Miksi? Ei mies ole muuten mitenkään imelä, mutta esim sängyssä makoillessamme seksin jälkeen hän saattaa sivellä vartaloani ja toteaa että olen jumalatar (ei suomeksi, kylläkään).

Yrjö lentää just. En ole ikinä sietänyt mitään imelää ja varsinkin kuksimisen jälkeen sellainen olisi kamalaa.

Vierailija
48/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti on tullut ulkonäköpainotteisia neuvoja. Minulla ei laittautuminen toimi ollenkaan tässä, siitä tulee vain tunne, että olisi jossain naamiaisasussa tai rooliasussa. Se vielä oikein korostaa, että sitä oikeaa tunnetta ei ole. Sen naisellisuudentunteen pitäisi tulla päänsisältä jotenkin.

Ao

Vaikea muiden on sinun sisäisiä ajatuksiasi muuttaa, mutta noihin ulkoisiin voi jotain sentään neuvoa. Kyllä ulkoisilla asioilla voi omaa tunnetta muuttaa. Leikkaat hiukset ja sinusta saattaa tuntua, että näytät siistimmältä esimerkiksi. Vaikka ainoa mikä on muuttunut on muutama sentti hiuksia vähemmän.

Naisellisuus tulee siitä, että käyttäytyy ja ajattelee naisellisesti ja kohta huomaat ajattelevaksi kuinka naisellinen olet. Harrastat vain naisellisina pidettyjä asioita, pukeudut naisellisiksi nähtyihin vaatteisiin. Liikut naisellisesti, puhut naisellisesti ja elehdit naisellisesti.

Jos ja kun kaikki mitä tekee on miehekästä, niin väkisin alkaa ajattelemaan kuinka miehekäs on.

Laita kynsilakkaa, pitkät hiukset kiharoille tai laineet, ballerinoja ja korkokenkiä, siroja kädenliikkeitä, vienoja hymyjä, käsitöitä, täytekakun tekoa, rintoja korostavat rintaliivit ja avaria yläosia, mekkoja, hameita, pitsiä, kukkakuosia, tiukkoja housuja, koruja, kauniita käsilaukkuja ja kosmetologilla käyntejä. Enkelikurssia, joogaa ja ennen kaikkea sellaista yleistä siroutta kaikkeen mitä tekee.

Alat seuraamaan romanttisia sarjoja ja lässytät kaikille pikkulapsille ja pikkukoirille, jotka tulevat vastaan.

Fake it until you make it.

Vierailija
49/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä normaalisti tarvitsekaan naisellisuuden kokemusta arjessa, olen luonut hyvän uran miesvaltaisella alalla ja pärjännyt hyvin elämässä, olen aika vahvatahtoinen ja itsenäinen nainen.

Kaipaisin kuitenkin sitä naisellisuuden tunnetta, jotta voisin virittyä eroottisesti suhteessa mieheeni. Nyt se siis puuttuu ja tuntuu, että olemme kämppiksiä tms.

Varmasti mies voisi olla erilainen, määrätietoisempi ja miehekkäämpi, jotta minun ei tarvitsisi olla. Aloin myös kuitenkin miettiä, että miten voisin itse vaikuttaa asiaan ja psyykata itse itseäni.

Se ulkonäön laittaminen ei kylläkään ole ratkaisu, naisellisuuden tunteen pitäisi lähträ korvien välistä minulla.

Ap

Vaadit jotain tyyliin, Haluan olla ”likainen”, mutta tuntea oloni sisäisesti ”puhtaaksi”. Voisitko tuntea olosi menestyneeksi, jos sinulla ei olisi mitään ulkoista sitä vahvistamaan?

Jos tai kun näyttää ja käyttäytyy kuin mies, niin miksi ihmeessä ihmettelet, ettei henkilö silloin koe olevansa juuri sitä? Jos nainen pukeutuu ja käyttäytyy kuin mies, on aika loogista, että hänestä silloin tuntuu aika miehekkäältä. Ihan kuten miehistäkin tuntuu.

Vierailija
50/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko identiteettisi vahvasti työelämän varassa? Jos olet menestynyt miesvaltaisella alalla, ei ihme, että se on muokkautunut ei-niin-perinteisen naiselliseksi. Toisaalta, suhteessa ei-niin-perinteisen miehekkääseen mieheen tasapainon voisi kuvitella löytyvän muutenkin kuin muuttumalla perinteisen naiselliseksi.

Vai onko tässä kyse siitä, että parisuhteessa hänen kanssaan joudut olemaan oman mukavuusalueesi ulkopuolella (määrätietoinen), jotta jostakin tulisi jotakin? Kivireen vetäminen on ihan äärettömän raskasta ihan parisuhderooleista riippumatta, sanoo se entinen omaishoitaja minussa.

Ja jos miehesi on ilkeä ja epäkunnioittava, asenneongelma on hänellä, ei sinulla. Tietysti, jos sellainen jatkuu, ongelma on myös sinulla, mutta ainakin se on konkreettisesti ratkaistavissa poistamalla ilkiö.

Vierailija
51/51 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani:) Mun mies katsoo mua yllättäen silmiin ja sanoo, että "tiedätkö, miten onnelliseksi minut teet" ja sen jälkeen sieppaa syleilyynsä. Eli mun rakas mies ruokkii käytöksellään mun naiseutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän