Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei koiraa köyhälle

Vierailija
17.06.2020 |

Kasvatan pienimuotoisesti rotukoiria. Myyn n viisi pentua vuodessa. Silti kohdalleni on sattunut useita henkilöitä, jotka yrittävät ostaa koiran osamaksulla. Olen heille kertonut, että koira tuo lisäkuluja ehkä hyvinkin paljon, enkä tosiaan suosittele koiraa jos rahat ovat vähissä. Useimmat suuttuvat. Pitäisikö koira myydä perheeseen jossa ei kenties ole varaa rokottaa tai viedä lääkäriin?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira varoi suutaan. Ell poisti haljenneen hampaan. Hinta 250€. Koiran hoitoa ei kela tue.

Vierailija
2/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koirat maksavat nykyään niin paljon, että osamaksu olisi hyvä. Saahan eläinlääkäreissäkin maksaa osamaksulla, koska monet eivät pysty sellaisia mahdollisia pilvissä liiteleviä summia maksamaan yhtäkkiä. Eihän se tarkoita, ettei olisi varaa muuten pitää koiraa ja huolehtisi siitä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ei. Toki vähävaraisissakin on niitä, jotka oikeasti tajuavat millaisia kuluja lemmikistä tulee/voi tulla, mutta kyllähän täältäkin saa säännöllisesti lukea aloituksia, joissa ihmetellään miksi kela ei maksa eläinlääkärikuluja jne.

Toinen mitä en ymmärrä on lemmikin hankkiminen mielenterveyden hoitamiseksi. Vaikka onkin fakta että lemmikistä voi olla siinä hyötyä niin on myös fakta että siinä vaiheessa kun ei enää normaaleista asioista suoriudu niin erittäin monella ne lemmikit jää hoitamatta. Masentuneelle ainoa syy nousta sängystä voi olla se koiran ulkoilutus, mutta jos siinä tapauksessa maksimi mihin kykenee on kiertää talo tms. niin sille koiralle se ei vaan ole tarpeeksi.

Vierailija
4/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsket ottaa lainan tai luottokortin koiran hintaa varten ja maksaa sitten sitä pois osissa. Jos ei tähän pysty eli luottotietoja ei selvästi ole, sitten et myy.

Luoton saaminen on tärkeää just sen takia, että jos jotain tapahtuu niin jostain saa rahaa eläinlääkäriä varten. Säästöt on tietty toinen, mutta ne on kuluvampi muoto eli ei välttämättä tae siitä että rahaa todella on kun sitä tarvitsee.

Täysin köyhälle ei kuulu eläimet missään nimessä. Eläimen oikeus on saada hoitoa kun sitä tarvitsee. Ihmisellä taas ei ole mitään varsinaista oikeutta saada omistaa eläintä.

Vierailija
5/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta keoirat maksavat nykyään niin paljon, että osamaksu olisi hyvä. Saahan eläinlääkäreissäkin maksaa osamaksulla, koska monet eivät pysty sellaisia mahdollisia pilvissä liiteleviä summia maksamaan yhtäkkiä. Eihän se tarkoita, ettei olisi varaa muuten pitää koiraa ja huolehtisi siitä hyvin.

Miksi ei voi säästää summaa etukäteen? Eläinlääkäri voi olla pakollinen juttu, mutta koiran osto ei.

Vierailija
6/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin koirani opiskeluaikoina, eine niin kalliita ole. Koirani on vielä rotukoira ja kasvattajalta. Pitää olla vain aina valmis yllättäviin menoihin.

Vierailija
7/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta koirat maksavat nykyään niin paljon, että osamaksu olisi hyvä. Saahan eläinlääkäreissäkin maksaa osamaksulla, koska monet eivät pysty sellaisia mahdollisia pilvissä liiteleviä summia maksamaan yhtäkkiä. Eihän se tarkoita, ettei olisi varaa muuten pitää koiraa ja huolehtisi siitä hyvin.

Mun kissa sairastui harvinaiseen mykoplasma-pneumoniaan. Kyllä siinä joku reilu tonni meni kun ravattiin lääkärillä; rtg-kuvat, antibiootit, verikokeet yms. Ja vielä olisi mennyt satasia jos olisi pitänyt viljellä, siihen ei enää ollu tarvetta kun toinen antibiootti alkoi purra.

Hammaskiven poisto rapiat 400 e, ei edes poistettu hampaita eivätkä olleet muutenkaan huonossa kunnossa.

Onneksi varauduttiin tähän kaikkeen ottamalla eläinlääkärikuluvakuutus, tosin hammashuoltoa se ei korvaa lainkaan. Kalliiksi tuli kyllä silti, mutta lemmikinpitäminen on potentiaalisesti hyvinkin hintavaa. Siksi tosiaan: ei lemmikkejä köyhille.

Vierailija
8/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa:

äskeiseen kommenttiin tuli väärä lainaus, piti lainata ekaa viestiä.

Vierailija
9/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on vielä ne koiranomistajaperheet, missä koiran tarpeet menee lasten tarpeiden edelle.

Vierailija
10/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Olen työtön ja kolmas koira menossa. Yksi oli rotukoira 1100€ ja loput kaksi sekarotuisia. Aina olen tavalla tai toisella saanut maksettua eläinlääkäri kulut niin miksen minä voisi sitten koiraa pitää?

Silloin kun olin masentunut niin koira todellakin pelasti minut! Viittaan tuohon yhteen kirjoittelijaan joka ei ymmärrä miksi masentunut hankkii koiran.

Liikuin sen ansioista monia tunteja päivässä pitkin lähimetsiä ja vein sitä myös uimaan sekä ruokin laadukkaasti. Masennus vaikutti pahasti itseeni mutta en jättänyt koiraani todellakaan hoitamatta.

Jos silloin ei olisi ollut koiraa niin olisin maannut päivät pitkät raatona sängyssä.

Tämä nykyinenkin karvanaama on mun rakas ystävä ja arjen pelastaja.

Vierailija
11/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi palstalaiset ei määrää sitä kuka saa ottaa koiran ja kuka ei.

Työssäkäyvätkin voi yllättyä koiraan uppoavista rahoista niin olisi melko vähän "kunnollisia" omistajia jäljellä.

Vierailija
12/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myyjän pitääkin olla kiinnostunut siitä, mihin pentu menee, ja jos tuntuu epäilyttävältä, ei sitä tarvitse myydä. 

Miten luo osa-maksulla koiran maksaminen sitten menisi? Ostaja saa koiran ja maksaa sen jälkeen osissa? Kauhea soppa kun tuleekin yllättäviä elämänkäänteitä, eikä olekaan mahdollista pysyä maksuaikataulussa. Sen nyt etäisesti voisin hyväksyä että maksaa ennakkoon osissa (jos koira on oikeasti kallis), jolloin siinä olisi ikäänkuin harkinta-aikakin ostajan kannalta sen puolesta onko koiraan varaa....

Kun hankin ensimmäisen koirani, hankin myös luottokortin, mikäli yllättäviä eläinlääkärikuluja tulee. Jos ostajalla onkin vaikka luottotiedot menneet, saako silloin luottokorttia tai eläinlääkäristä osamaksulla? Olen ollut onnekas, koira kohta 10-vuotias ja kerran ollaan jouduttu lääkäriin rokotusten ym lisäksi. Mutta myös huonoa tuuria on lähipiirissä ollut ja laskut sen mukaisia.

Vierailija
13/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. T. viime vuonna 2000 euroa pelkästään koiran hammaslääkärimaksuihin

Vierailija
14/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa köyhä antaa paremman elämän koiralle kuin nämä rikkaat, jotka ottavat pikkuräksyn koristeeksi someen.

Vierailija
15/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kasvattajat voi itse valita kenelle myy pennun.

Vierailija
16/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Kasvattajista monet ovat persoonallisuushäiriöisiä narsisteja, jotka esineellistävät koirat täysin näyttelyillä ja muulla hölmöydellä. ”Kasvattajuuteen” ei tarvits koulutusta - ja sen kyllä huomaa. Kunnon päällepäsmäreitä.

Vierailija
17/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole moista ikinä kuullut. Todella risa koira, huono ruokavalio tai sitten sinun ell on ylihintainen.

Vierailija
18/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi palstalaiset ei määrää sitä kuka saa ottaa koiran ja kuka ei.

Työssäkäyvätkin voi yllättyä koiraan uppoavista rahoista niin olisi melko vähän "kunnollisia" omistajia jäljellä.

No näinpä. Naapurissa asuvat 650 000 euron kivitalossa ja valittivat miten koiran leikkaukseen meni 850 euroa, kun olivat etsineet halvimman mahdollisen.

Kolmesta koirastani on aiheutunut kuluja hyvin erilaiset määrät, mutta tuosta yhdestä ainakin 10 000 e eläinlääkärikuluja.

Vierailija
19/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole moista ikinä kuullut. Todella risa koira, huono ruokavalio tai sitten sinun ell on ylihintainen.

Helposti menee rahaa. Koirani silmiin meni tänä keväänä lähes tonni. Viisi käyntiä.

Vierailija
20/36 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut huono tuuri kun yksikään kasvattaja ei ole pentujen oston jälkeen ollut kiinnostunut niiden elämästä yhtään.

Hyviä olivat esittämään mukavia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi