Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaishoitajia paikalla?

Vierailija
17.06.2020 |

Miten tuo loma-asia menee? Onko minun pidettävä lomat? Valvooko sitä joku? Mistä saan sijaisen? En ole oikein kärryillä näistä asioista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt en ole parisuhteessa yli 40 vuotiaaseen miehen, joten en osaa vastata.

Vierailija
2/4 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sijaisia, eikä näy mitään lomaa.  Olen tämän kevään aikana aloittanut. Kukaan ei tiedota mitään. Koronan takia kaikki päivätapaamiset on peruttu. Jos tarvitsee jotain voi kysyä Nestori-palvelusta. Pitäis päästä isommille ostoksille, kaikki pienetkin  asiat kasantuu  .Sopimuksessa oli kyllä lomista maininta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sijaisia, eikä näy mitään lomaa.  Olen tämän kevään aikana aloittanut. Kukaan ei tiedota mitään. Koronan takia kaikki päivätapaamiset on peruttu. Jos tarvitsee jotain voi kysyä Nestori-palvelusta. Pitäis päästä isommille ostoksille, kaikki pienetkin  asiat kasantuu  .Sopimuksessa oli kyllä lomista maininta.

Mulla olisi sukulainen, joka voisi toimia sijaisena, mutta en ymmärrä miten käytännössä pitäisi toimia. Sopimuksessa oli joo miten loma kertyy, mutta en ainakaan itse löytänyt mitään neuvoa miten oikeasti pitäisi toimia.

Vierailija
4/4 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa kotipalvelua. Jos ette saa pidetyksi lomia, vaatikaa edes päiväksi kotiin apua, jotta pääsette asioille. Tiedättehän, että ei omaishoito sulje pois muuta kotiapua.

Käytännössä kotiin on vaikea saada sijaista, mikä olisi varsinkin dementoituneille paras vaihtoehto. Heidän viedään intervallihoitoon laitokseen, ja omaishoitaja pitää sen aikaa lomaa.

Jos sijainen on saatavissa, kysyt neuvoa sieltä, missä omaishoitosopimus on tehty, vaikka siltä henkilöltä, joka sen sopimuksen allekirjoitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan