Kamalaa katsottavaa tuo ulkojuopottelu, ryhdistäytykää!
Kävin iltakävelyllä kaupungissa ja järkytyin. Ihmiset oleilevat ulkona kuin ellun kanat, ovat kännissä, juovat omia juomiaan ja istuvat tölkkikasojen keskellä. Hirveää katsottavaa! En ole tiukkapipo, mutta joku raja nyt sentään..
Voi myös sivistyneesti nauttia kesästä. Ettekö osaa ottaa vain yhtä tai kahta?
Kommentit (27)
Pitkä pimeä vesisadetalvi (ainakin täällä etelässä), siihen päälle koronakevät, niin mitäs luulet, kun tulee kesä suomalaiselle? Ollaan kuin lehmät laitumellelaskun aikaan..tai just kuin ne Ellun kanat, asialliset hommat hoidetaan.
Mä olen myös aika järkyttynyt tästä, että suomalaiset ovat näin häpeilemättä alkoholisteja... kaupunkilainen ravintolakulttuuri hämärsi todellisuutta, mutta nyt korona toi esille suomalaisten kansansairauden ja nosti sen kirjaimellisesti päivänvaloon. Aikuiset nelikymppiset ihmiset istuvat pussikaljalla töitten jälkeen arkena ilman mitään häpeää, keski-ikäisiä liikkuu viinipullojensa kanssa puistoissa.
Ja ravintoloitsijat itkevät kovaan ääneen että Suomi kaatuu, kun ihmiset eivät pääse juottolaan. Olen varma, että tämä on hallituksen salajuoni yrittää parantaa kansanterveyttä sulkemalla kieltolain tyyliin anniskelupaikat. Harmi vaan, ettei tätä juoppoa kansaa raitista mikään.
On kuvottavaa tällä hetkellä liikkua kaupungissa missään puistossa. Terassit ovat täynnä arkena ja sunnuntaina humalaisia jo avaamisesta asti.
Eikä kukaan moralisoi tätä tai ihmettele, koska kuten alkoholismiin kuuluu: totuus kielletään ja hyökkäys on paras puolustus.
No, alkakaahan denat puolustella, miksi sitä viiniä pitää lipittää? Rentouttaako se? Tuleeko siitä kiva pöhinä ja seurallinen suhina, kun saa vähän skoolattua? Terassille aftereille ja viikonloppuna sitten koko päivä aurinkoisella terassilla. Jos juo shampanjaa ja syö samalla tapaksia, ei voi olla alkkis!
Kyllä alkonarkkien pitää saada käyttää aineita myös ulkona!
Miksi pitäisi ottaa vain yksi tai kaksi? Onko sulla muistakin asioista sellainen harhakuvitelma, että oma tapasi on oikea ja muiden väärä?
Ulkojuopottelu on mahtavaa; aurinkoa, alkoa ja kavereita. <3
Kun nuoret alkoholistit on puistossa aineissa, niitä saa helposti houkuteltua asuntoon lupaamalla lisää päihteitä. Nyt sitä pipoa löysemmälle.
Kuule hallitus suositteli että terassi ja puistokaljat on parempi kuin sisäjuopottelu
Tätähän koronahysteerikot ovat halunneet. Kun terassit olivat kiinni, dokattiin muualla ulkona. Kun yökerhot ovat kiinni, pidetään meluisia jatkoja kerrostaloissa.
Koko kevään on joutunut käyttämään sisätiloissa nyt ihanaa olla aineissa ulkona muiden alkonarkkien seurassa.
Onhan se hauskaa jos olet alle kolmekymppinen. Sen jälkeen se on vaan säälittävää ja viittaa alkoholismiin. Minusta on kiva katsella kikattelevia nuorten aikuisten piknikporukoita ja pyöräillä keski-ikäisenä siitä ohi ja hymistellä heidän ilolleen. Sen sijaan tulen surulliseksi oman ikäisteni kaljoittelusta ja viinin lipittämisestä. Ei meillä ole kansanterveydellisesti varaa perseillä kovin pitkään ja alkoholin välttäminen on yksi niistä keinoista pysytellä mahdollisimman terveenä. On surullista, miten korona on tuonut tämän ilmiön päivänvaloon ja vielä kollektiivisesti hyväksytään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alkonarkkien pitää saada käyttää aineita myös ulkona!
Tästä olen kerrankin kanssasi samaa mieltä. 😊🍺
Bilehile kirjoitti:
Tätähän koronahysteerikot ovat halunneet. Kun terassit olivat kiinni, dokattiin muualla ulkona. Kun yökerhot ovat kiinni, pidetään meluisia jatkoja kerrostaloissa.
Meilläki talon alkoholistit kokoontuu pesutupaan ja kuivaushuoneeseen juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös aika järkyttynyt tästä, että suomalaiset ovat näin häpeilemättä alkoholisteja... kaupunkilainen ravintolakulttuuri hämärsi todellisuutta, mutta nyt korona toi esille suomalaisten kansansairauden ja nosti sen kirjaimellisesti päivänvaloon. Aikuiset nelikymppiset ihmiset istuvat pussikaljalla töitten jälkeen arkena ilman mitään häpeää, keski-ikäisiä liikkuu viinipullojensa kanssa puistoissa.
Ja ravintoloitsijat itkevät kovaan ääneen että Suomi kaatuu, kun ihmiset eivät pääse juottolaan. Olen varma, että tämä on hallituksen salajuoni yrittää parantaa kansanterveyttä sulkemalla kieltolain tyyliin anniskelupaikat. Harmi vaan, ettei tätä juoppoa kansaa raitista mikään.
On kuvottavaa tällä hetkellä liikkua kaupungissa missään puistossa. Terassit ovat täynnä arkena ja sunnuntaina humalaisia jo avaamisesta asti.
Eikä kukaan moralisoi tätä tai ihmettele, koska kuten alkoholismiin kuuluu: totuus kielletään ja hyökkäys on paras puolustus.
No, alkakaahan denat puolustella, miksi sitä viiniä pitää lipittää? Rentouttaako se? Tuleeko siitä kiva pöhinä ja seurallinen suhina, kun saa vähän skoolattua? Terassille aftereille ja viikonloppuna sitten koko päivä aurinkoisella terassilla. Jos juo shampanjaa ja syö samalla tapaksia, ei voi olla alkkis!
Rauhoitu. Älä ole niiden ihmisten kanssa tekemisissä, jotka kehtaavat sillä viinalla läträtä ja sinua häiritä. Joillekin alkoholi on tapa rentoutua, joillekin pakotie elämästä. Sitten ovat nämä ihmiset jotka eivät mistään mitään tajua oli sitten selvinpäin tai humalassa.
Asia minkä olen oppinut tässä elämässä on se, ettei ole kaikkiin asioihin liian ehdoton ja omanarvon tunteva.
Vierailija kirjoitti:
Bilehile kirjoitti:
Meilläki talon alkoholistit kokoontuu pesutupaan ja kuivaushuoneeseen juomaan.
Myös pyörävarastossa on hyvä käyttää. Sinne voi myös piilottaa aineita ja sanoa menevänsä pyörälenkille kun oikeasti menee pyörävarastoon ja sammuu sinne.
Mitä sitten? Aika hanurista ollut koko "talvi" etelässä ja siihen päälle koronakiellot. Ei sen pitäis sinulta olla pois jos muut haluaa juoda. Asia eri, jos joku rupeaa kännipäissään riehumaan niin että muihin sattuu tai tavaroita/kiinteistöjä tms. menee rikki. Metelöinti ei myöskään ole ok yöaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu. Älä ole niiden ihmisten kanssa tekemisissä, jotka kehtaavat sillä viinalla läträtä ja sinua häiritä. Joillekin alkoholi on tapa rentoutua, joillekin pakotie elämästä. Sitten ovat nämä ihmiset jotka eivät mistään mitään tajua oli sitten selvinpäin tai humalassa.
Asia minkä olen oppinut tässä elämässä on se, ettei ole kaikkiin asioihin liian ehdoton ja omanarvon tunteva.
Tuossa ikkunani alla on puistoalue, jossa istuu iltamyöhään asti keski-ikäisiä ihmisiä metelöimässä viinipullojensa kanssa. Humalaisten naisten kailotus raikaa korttelissa jo puolesta päivästä alkaen jatkuen yöhön, väki vaihtuu mutta meno pysyy samana.
Eli valitettavasti joudun arjessa päivittäin pohtimaan tätä lieveilmiötä ja sen seurannaisvaikutuksia. Ja minulle veronmaksajana tulee kannettavaksi näitten alkkisten sairastelut ja lääkekorvaukset. Suomessa pitäisi asap ottaa käyttöön systeemi, jossa Kela korvaa esimerkiksi lääkkeistä elintapojen mukaan. Mittanauhalla vaan vyötärönympärykset ja verikokeilla maksa-arvot yms. selville.
Mitä terveemmin elät, niin sitä enemmän Kela korvaa. Kummasti alkaisi porukka raitistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Aika hanurista ollut koko "talvi" etelässä ja siihen päälle koronakiellot. Ei sen pitäis sinulta olla pois jos muut haluaa juoda. Asia eri, jos joku rupeaa kännipäissään riehumaan niin että muihin sattuu tai tavaroita/kiinteistöjä tms. menee rikki. Metelöinti ei myöskään ole ok yöaikaan.
Minäminäminä. Minun oikeuteni juoda, minun oikeuteni alkoholisoitua. Mutta yhteiskunnan velvollisuus huolehtia alkoholismin liitännäissairauksista ja maksella sinun lääkekorvauksesi, kun elät vain itsellesi. Minua ei kiinnostaisi tippaakaan sinun ja muitten alkoholistien ryyppääminen, ellen joutuisi osallistumaan jossain vaiheessa sinun hoitokuluihisi verojen muodossa. Suomalaisten viinanhimo näkyy kaikkialla, työpaikkojen sairaspoissaoloista lähtien.
0/5.