Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset väittävät. että lain rikkomisesta huomauttaminen on "kateutta"?

Vierailija
16.06.2020 |

Nyt huomannut tämän parin päivän sisällä pariin kertaan.

Esimerkki 1: Kaupunginosan FB-ryhmässä keskustellaan siitä, että muualta alueelle tulevat pysäköivät toistuvasti autoja laittomasti ja asukkaita häiriten. Keskusteluun hyökkää pari ihmistä, jotka väittävät että laittomasta pysäköinnistä keskustelu on vain kateutta. (Mitä kohtaan?)

Esimerkki 2: Kaupunginosan uimalaituriin on pysäköity vene laittomasti, niin että uimaan ei pääse. Poliisit soitetaan paikalle ja asiasta keskustellaan kaupunginosan FB-ryhmässä. Keskusteluun hyökkää pari ihmistä, jotka väittävät että uimarit ovat vain kateellisia veneen omistajalle.

Siis mikä väite tämä oikein on? On "kateutta" haluta kulkea jalkakäytävällä tai mennä uimaan kotikaupunginosassaan? Ja lakien rikkomiseen ei saisi puuttua koska se on "kateutta"? Millaiset ihmiset ovat niin tyhmiä, että väittävät tuollaista julkisesti? Miksi kukaan haluaisi sitä autoa tai venettä, kun asuvat sillä kalliilla seudulla ja haluavat siellä kävellä ja uida? Ja miksi se auton tai veneen omistaja tulee sen kanssa sinne toisten asuinseuduille rikkomaan lakia? Jos olisi niin rikas, niin sitten asuisi täällä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootteja jotka eivät muuta argumenttia keksi. Huomaahan tuon tällä palstallakin, kirjoitat yhtään mitään kritisoivaa niin heti ollaan haukkumassa kateelliseksi. Raukat kai oikeasti luulevat että joku heitä vielä kadehtii.

Vierailija
2/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootteja jotka eivät muuta argumenttia keksi. Huomaahan tuon tällä palstallakin, kirjoitat yhtään mitään kritisoivaa niin heti ollaan haukkumassa kateelliseksi. Raukat kai oikeasti luulevat että joku heitä vielä kadehtii.

Tämä. Tuohon heittoon turvaudutaan kun mitään muuta ei keksitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan mitään asiaperusteita ei ole esittää ja vedotaan kateuteen. Itse olen törmännyt lainrikkojiin kaavoituksen ja rakentamisen yhteydessä mutta siinä kunta on kaavoittanut itse tekemiään kaavamääräyksiä vastaan tahallaan. Jos kunta tekee lainvastaisia päätöksiä, onkin hankala tapella sitä vastaan.

Vierailija
4/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka kokevat että heillä on erioikeuksia toisten yli?

Vierailija
5/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa täälläkin, miten on kateutta kritisoida tekoripsiä, muovitukkaa ym.

En käsitä, jokainen voi halutessaan nuo itselleen laitattaa, mitä kateutta se on?

Vierailija
6/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta mikä ihme juttu tuo kateuteen vetoaminen on? Tilanne vielä siis niin, että alue on tosi kallis joten täällä asuminen vaatii melkoisesti rahaa. Nämä kateudesta huutelijat asuvat muualla, yleensä paljon halvemmilla ja vähemmän halutuilla alueilla ja nimenomaan haluavat tulla tänne viettämään aikaansa. Sitten yrittävät teeskennellä, että kun he rikkovat lakia ja häiriköivät alueen asukkaita, niin se johtuu vain siitä että heille ollaan kateellisia auton tai veneen takia. Kun muut vain haluavat kulkea jalkakäytävällä ja mennä uimalaiturilta uimaan.

- ap

Vierailija
7/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimaan ei pääse. Byäääh!

Hyppää kateellinen paska järveen!

Zinc

Vierailija
8/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta mikä ihme juttu tuo kateuteen vetoaminen on? Tilanne vielä siis niin, että alue on tosi kallis joten täällä asuminen vaatii melkoisesti rahaa. Nämä kateudesta huutelijat asuvat muualla, yleensä paljon halvemmilla ja vähemmän halutuilla alueilla ja nimenomaan haluavat tulla tänne viettämään aikaansa. Sitten yrittävät teeskennellä, että kun he rikkovat lakia ja häiriköivät alueen asukkaita, niin se johtuu vain siitä että heille ollaan kateellisia auton tai veneen takia. Kun muut vain haluavat kulkea jalkakäytävällä ja mennä uimalaiturilta uimaan.

- ap

Ei voi vedota mihinkään muuhun, mutta kateuteen voi kun sitä ei voi mitata.

Vierailija
9/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimaan ei pääse. Byäääh!

Zinc

Tässä on kyllä meri.

Vierailija
10/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh Zinc, älä alennu tuollaiseen kielenkäyttöön.😶

Vierailija
11/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siihenhän nämä vetoavat, mikä itselle on tutuinta. Kateellisuus ja näyttämisen halu kulkee käsi kädessä. Kun kateellinen saa kerrankin veneen, niin se mennään kiinnittämään siihen rikkaiden tai hyvintoimeentulevien laituriin, juuri niiden laituriin, joita tämä veneen omistaja on koko elämänsä kadehtinut. Ja nyt hän voitonriemuisena kokee, että muut on tietysti hänelle (siis kerrankin on joku hänelle) kateellisia! Yrittävät muka inistä, että tukkii paikat, eheehhee. Kihisevät mokomat kateellisina vain liemissään, kun mulla on vene. 

Sillä mitä v'tun hyötyä jostain 'tun veneestä on, jos sitä ei voi missään näyttää ja sillä rehvastella? Siis veneilyähän on lähestulkoon tylsintä mitä on. Nököttää jossain veneessä ja 'katsoa merta'. Mitä v'tun 'katsomista' siinä, se on vaan vettä. Vettä. Mut rannalla, kun mä parkkeeraan mun bostkin kato siihen laituriin, niin siinä voi nautiskella niist vt'tuuntuneista ilmeistä.

Vierailija
12/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimaan ei pääse. Byäääh!

Zinc

Itse taas ajattelin, että jos vene on laittomasti kiinnitetty paikkaan, jossa estää uimalaiturin käyttöä, niin sen kun irrottaa köyden. Miksi vaivata poliisia?

t. Veneenomistaja, joka ei törttöile.

Vierailija
13/13 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siihenhän nämä vetoavat, mikä itselle on tutuinta. Kateellisuus ja näyttämisen halu kulkee käsi kädessä. Kun kateellinen saa kerrankin veneen, niin se mennään kiinnittämään siihen rikkaiden tai hyvintoimeentulevien laituriin, juuri niiden laituriin, joita tämä veneen omistaja on koko elämänsä kadehtinut. Ja nyt hän voitonriemuisena kokee, että muut on tietysti hänelle (siis kerrankin on joku hänelle) kateellisia! Yrittävät muka inistä, että tukkii paikat, eheehhee. Kihisevät mokomat kateellisina vain liemissään, kun mulla on vene. 

Sillä mitä v'tun hyötyä jostain 'tun veneestä on, jos sitä ei voi missään näyttää ja sillä rehvastella? Siis veneilyähän on lähestulkoon tylsintä mitä on. Nököttää jossain veneessä ja 'katsoa merta'. Mitä v'tun 'katsomista' siinä, se on vaan vettä. Vettä. Mut rannalla, kun mä parkkeeraan mun bostkin kato siihen laituriin, niin siinä voi nautiskella niist vt'tuuntuneista ilmeistä.

No, veneily kyllä oikeasti on tosi ihanaa.

Mutta muuten ... taidat olla niin oikeassa. Koska sitä ihmettelee itsekin, että miksei voi vain nauttia siitä veneilystä tai autoilusta siellä niille sopivilla paikoilla. Itse ainakin menen veneilemään nimenomaan kauemmas merelle tai järvellä sinne järvenselälle. Nautin raittiista ilmasta, vedestä, avoimesta taivaasta, rauhasta ...

Miksi änkeä kaikkein keskeisimmälle paikalle ja lätkäistä se kone siihen muiden tielle? Mutta kai siinä tosiaan nimenomaan halutaan ihailua ja "kadehdintaa". Vaikka muut ihan oikeasti vain haluaisivat kävellä siinä jalkakäytävällä tai mennä uimaan kauniina kesäpäivänä.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi