Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette ole koskaan olleet oikeissa töissä...

Vierailija
16.06.2020 |

...koska teillä on esim. rikas puoliso, joka on hoitanut raha-asiat kuntoon.

Mitä luulette, että työnteko on? Jos teidät laitettaisiin oikeisiin töihin niin osaisitteko / pystyisittekö tekemään niitä? Olettko halunneet ns. oikeisiin töihin koskaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiani ovat oikein hyvässä kunnossa vaikka olen työtön.

Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

Vierailija
2/8 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha-asiani ovat oikein hyvässä kunnossa vaikka olen työtön.

Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

Niin et siis ole koskaan tehnyt töitä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tottunut työntekoon ja tuskin pystyisin siihen muuten kuin pitkän totuttelun jälkeen. Tämän tietävät myös työnantajat eivätkä siksi palkkaa sellaista jolla on tyhjä CV.

Vierailija
4/8 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sisko meni jo hyvin nuorena rikkaisiin naimisiin eikä ole ollut päivääkään töissä. Aina hymähdän kun hän sanoo, että maitopurkki maksaa varmaan 5€. Hänellä ei ole mitään käsitystä hinnoista ja miksi edes olisi, koska hänelle on ihan sama maksaako joku asia 10 €, 100€ tai 1000€.

Heidän lapsensa ovat nyt sellaisia 20-25 v eivätkä myöskään ole koskaan olleet missään töissä, edes kesällä. Vanhin lapsi on jossain yliopistossa kirjoilla, mutta somen perusteella matkustelee ja lorvailee ympäri maailmaa. Ovat kuitenkin isänsä firman hallituksessa kirjoilla, mutta eivät oikeasti tee siellä yhtään mitään. Muistan kun 10 vuotta sitten nuo lapset tulivat meille maalle kesällä viikoksi serkkujensa luokse. Yhtenä päivänä oli tarkoituksena maalata autotalli yhdessä ja nämä serkut eivät osanneet edes maalipensseliä käyttää. Se oli äkkiä ohi kun molemmat lopettivat puolen tunnin jälkeen ja samalla omien lasteni motivaatio laski. 

Kun seuraa näiden lasteni serkkujen sometilejä niin ovat aina joko Balilla tai jossain muualla pintaliitokohteissa. Nyt ovat tosin joutuneet olemaan muutaman kuukauden Suomessa kotona, mutta lorvailuksi sekin on varmasti mennyt.

Vierailija
5/8 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ei liity tähän, mutta 11 vuotta psykopaatti/narsisti työnantajilla vei työhalut aika tehokkaasti. Kaveri sai samat tulot tekemättä mitään ja säännöllisesti🤣

Vierailija
6/8 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sellaiset ovat hyvin harvassa jotka eivät koskaan ole tehneet töitä. Minä olin 3v ihan oikeissa duunaritöissä ennenkuin menin naimisiin ja jäin kotirouvaksi ja tuntuu olevan aika tavallista että muutkin ovat.

Näitä oikeaa työtä tekemättömiä löytyy eniten varmaankin perijöistä, mutta heilläkin on yleensä joku nimellinen homma ja he luulevat työtä tekevänsä.

Vierailija
7/8 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että sellaiset ovat hyvin harvassa jotka eivät koskaan ole tehneet töitä. Minä olin 3v ihan oikeissa duunaritöissä ennenkuin menin naimisiin ja jäin kotirouvaksi ja tuntuu olevan aika tavallista että muutkin ovat.

Näitä oikeaa työtä tekemättömiä löytyy eniten varmaankin perijöistä, mutta heilläkin on yleensä joku nimellinen homma ja he luulevat työtä tekevänsä.

Tunnen monta 30 vuotiasta naista, joiden perhe on aina ollut rikas eikä heidän ole koskaan tarvinnut tehdä töitä. Isi ja äiti ovat aina maksaneet kaiken ja yksikin tuttu sai 18 v. syntymäpäivälahjana käyttöoikeuden tiliin, jolle isä oli tallettanut melkein miljoonan. Tyttö joskus kehui kännissä, että hihihi mulla on 950k käyttötilillä ja joka kuukausi tulee korkoa niin paljon, että tili vain kasvaa.

Vierailija
8/8 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alle 4 kk töissä elämäni aikana. Olen 31v lievästi autistinen mielenterveyspotilas. Mulla on myös joitain fyysisiä ongelmia.

Olen halunnut töihin ja lähetellyt erittäin paljon työhakemuksia jo nuoresta asti, mutta en ole päässyt mihinkään. Yhden kesän jakelin sanomalehtiä öisin ja homma oli ihan ok. Kun yritin päästä taas samoihin hommiin, mua ei enää huolittu. Tein työni kuitenkin ihan kunnolla ja tehdessäni pätkätöitä silloisten opintojen lomassa musta pidettiin ja pyydettiin joskus uudestaan samaan paikkaan. Mua kehuttiin huolelliseksi.

Yritin tässä myös parin vuoden ajan kouluttautua alalle, joka työllistää erittäin hyvin, mutta nämä mun ongelmieni takia opiskelu on ollut erittäin vaikeaa, vaikka itse asian oppimisessa ei ole ollut vaikeuksia. Testeissä on todettu, että mulla on keskimääräistä selvästi paremmat matemaattiset taidot, kolmiulotteinen hahmotuskyky, muisti ja sanavarasto, mutta en vaan pärjää.

Olen yrittänyt myös kuntoutua kaikin keinoin, joita mulla on ollut. Olen käynyt kuntouttavassa työtoiminnassa, hakeutunut toimintaterapiaan ja kokeillut eri lääkityksiä. En ole vieläkään luovuttanut ihan täysin, vaikka tilanne näyttääkin todella toivottomalta.

Olen jopa miettinyt yrityksen perustamista, mutta ei mulla ole rehellisesti sanottuna rahkeita sellaiseen.

En haluaisi elellä verorahoilla. Haluaisin mieluummin maksaa veroja ja käydä töissä. Haluaisin olla jotenkin hyödyllinen. Alkaa vaan keinot loppua, eikä mikään tunnu sopivan. Olen etsinyt aina vain jotain sellaista, mihin pystyn. Ei sen mitään unelmatyötä tarvitsisi olla, eikä palkan tarvitse olla suuri. Esim. jakelutyö kävisi mulle hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän