Laura Heijan kuolemasta jo viisi vuotta
Niin se aika vaan menee, uskomatonta. Muistaako muut Lauraa vielä? Kävin pitkästä aikaa lukemassa hänen vanhoja blogipostauksiaan.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muisto elää, nyt sivupolkujen kautta BB-talossa.
En ole seurannut BB:tä mutta Lauraa seurasin <3
Mikä tämä bb-talojuttu on?BB:ssa mukana oleva Taavi seurusteli Lauran kanssa usemman vuoden
BB-Taavi avautuu surustaan - ex-tyttöystävän kuolema pysäytti
https://www.seiska.fi/Kotimaa/BB-Taavi-avautuu-surustaan-ex-tyttoystava…
Nimi ei sanonut mitään, mutta kuvista tunnistin että olen joskus silloin vuosia sitten lukenut hänen blogiaan, en tosin mitenkään aktiivisesti eikä jäänyt mieleen. En edes ollut kuullut hänen kohtalostaan.
Jälkikäteen näkee surun silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä lauraa ja lauran juttuja, videoita, kuvia ja blogia. Kadehdin häntä todella paljon, lauralla oli kaikki mitä ihminen vaan voi toivoa.
Vieläkö kadehdit?
Kyllä. Eli uskomattoman elämän, paljon enemmän hän eli kuin mitä minä tulen elämään vaikka eläisin 90-vuotiaaksi. Mulla ei ole sos elämää, miehiä pörräämässä ympärillä, rikasta perhettä, mahdollisuutta matkustaa pitkiä aikoja, elää blogilla, tuhansia ja taas tuhansia faneja... mulla ei ole mitään mitä lauralla oli.
Sulla ei ole aivoja eikä minkäänlaista omaa elämää, se on se juttu.
Olipa blogimaailma tuolloin vielä tyystin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä lauraa ja lauran juttuja, videoita, kuvia ja blogia. Kadehdin häntä todella paljon, lauralla oli kaikki mitä ihminen vaan voi toivoa.
Vieläkö kadehdit?
Kyllä. Eli uskomattoman elämän, paljon enemmän hän eli kuin mitä minä tulen elämään vaikka eläisin 90-vuotiaaksi. Mulla ei ole sos elämää, miehiä pörräämässä ympärillä, rikasta perhettä, mahdollisuutta matkustaa pitkiä aikoja, elää blogilla, tuhansia ja taas tuhansia faneja... mulla ei ole mitään mitä lauralla oli.
Mutta oliko hänellä pitkä elämä ja onnellinen vanhuus?
Oliko adoptiolapsi? Ulkonäössä aasialaisia piirteitä, äiti taas täysin suomalaisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko adoptiolapsi? Ulkonäössä aasialaisia piirteitä, äiti taas täysin suomalaisen näköinen.
Kyllä se veljensä kanssa ihan näköinen oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adoptoituja molemmat? Selittäisi tarinat lapsena koetuista kauheuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adoptoituja molemmat? Selittäisi tarinat lapsena koetuista kauheuksista.
Mitä kauheuksia sillä sitten oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties surullisen ironista, miten Laura kirjoitti City-lehteen aikoinaan suuresta oivalluksestaan työttömyyteen liittyen. Kirjoituksessa hän tarkkaili Kurvin elämäntapajuoppoja ja syrjäytyneitä, sekä tylytti että "Miksi ne ei vain mene töihin ja maksa veroja? Kuten minäkin". Mitäs sitten kävikään.. Laura päätyi itse päihdekäyttäjäksi, tuskin töitäkään teki kovin aktiivisesti viime vuosinaan.
Hyvä opetus siitä, miten tosiaan kuka vain voi kaatua sinne ojapohjaan. Myös provokatiivinen kokkari, joka luuli saaneensa julkiseen talouteen liittyvän innovoinihenkäyksen käskemällä juoppoja töihin.
En nyt tätä pahalla tarkoita. Hyvä muistutus vaan itse kullekin.
Kannattaa myös muistaa, että nuorena ihminen on usein mielipiteissään aika äkkiväärä eikä sen takia kannata tuomita koko tyyppiä iäksi. Niin se elämä sitten opettaa.
Niin no, ehkä Laura itse oli "vähän äkkiväärä"? :D Tuohan on kokkarien yleisimpiä argumentteja, yksilönvastuu ja syyllistäminen. Se sitten kosahti omaan nilkkaan, pieni opetus neidille. Kun levittää julkisesti tuollaista, siitä kannetaan vastuu.
Naurattaa myös miten tämä kitisi miten "naiset on niin kauheitahhh toisilleen". Se on todella kumma miten miehistä ei koskaan puhuta näin, vaikka miesten käytös on paljon aggressiivisempaa. Miehet haukkuvat naisia koko ajan läskeiksi, liian vanhoiksi, pihtareiksi, lisäksi uhkailevat väkivallalla ja naureskelevat naisiin kohdistuville rikoksille. Akoille pikkujuttu, miesten tuottama viha on aina "Vitsi hiihh, yks mies vaan hhiih". Miksette koskaan anna naisille anteeksi kuittaamalla vitsiksi ja yksittäistapauksiksi? Miesten kiusaaminen ja viha on paljon pahempaa, heteroakkaahan se ei hetkauta.
Tyylikäs, kaunis, erilainen. Ensimmäisiä somejulkkiksia. Lauran kuvat olivat taidetta, persoonallisia ja karismaattisia.
Mondomar kirjoitti:
Fanny Federley. Asui Espanjassa jonkin aikaa ja muutti Espanjalaisen poikaystävän kanssa Suomeen. Muistelen että kamppaili mielen haasteiden kanssa ja sitten jossain vaiheessa ilmestyi facebookiin sivu Fanny in memorian😢
Hei, osaatko kertoa tästä Fannysta lisää? Muistan lukeneeni aikoja sitten blogia, jossa suomalainen nuori nainen asui Espanjassa ja hänellä oli espanjalainen poikaystävä. Blogi oli sellaista päiväkirjamaista kirjoittelua, missä kerrottiin töistä, vapaapäivien aktiviteeteista, koti-ikävästä jne. Jossain vaiheessa he muuttivat yhdessä Suomeen (tyyliin Tampereelle?), mutta sitten joko blogi hiljeni tai multa jäi sen lukeminen. Olen aina sillon tällöin yrittänyt etsiä sitä, mutta ilman tulosta. Enkä löytänyt tuolla nimellä nytkään. Monesti olen miettinyt että mitä hänelle/heille kävi.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen juttu. Lauraa seurasin jo irc ajoista lähtien.
Hän joskus loppuaikoinaan blogissa itse kertoi, että lapsuudessa oli kokenut jonkun trauman, jota ei koskaan halua kertoa julkisesti. Se vaikutti siis myös tähän aikuiselämään ja niihin uniongelmiin.
Surullista että häntä ei pystytty auttamaan enempää.
Varmaan hyväksikäyttö.
Kävisi järkeen, että on ra*skattu nuorena ja sitten kipuillut asiaa koko elämänsä ajan etsien apua tuskaansa.
Laura ei ollut kiinalainen vaikka siltä näytti. Jossain oli Lauran lapsuuskuva, jossa hänellä on vaaleat hiukset. Mustat hiukset oli värjätty mustiksi. Kasvonpiirteet vaan näyttivät vähän aasialaisilta, ja oli yhtä pieni kuin kiinalaiset.
Vähän kunnioitusta edesmenneelle... Hän ei liity AV palstaan mitenkään, mutta en todellakaan ala selittää sulle.
Vierailija kirjoitti:
Olipa rumat tatuoinnit ja botoxilla höystetyt ankannokkahuulet. Hyi... On siinä nykypolvelle varsinainen esikuva.
Nykypolvelle? Lauran kuolemasta on 7 vuotta. Kuoli 2015. Mitä koet saavuttavasi tällä ohiampumisella ja oman kommentin peukuttamisella (retorinen kysymys).
Luin blogia lähinnä viihdearvon takia, mutta silti Lauran kuolema kosketti. Olin kuitenkin jo kerinnyt unohtaa, että siitä on noin monta vuotta kulunut.
Fanny Federley. Asui Espanjassa jonkin aikaa ja muutti Espanjalaisen poikaystävän kanssa Suomeen. Muistelen että kamppaili mielen haasteiden kanssa ja sitten jossain vaiheessa ilmestyi facebookiin sivu Fanny in memorian😢