Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat pakottavat meidän lapset hoitamaan serkkujaan.

Vierailija
15.06.2020 |

Meidän lapset 12- ja 13 vuotiaat ovat tämän viikon mummulassa ”hoidossa” ja meidän on tarkoitus mennä perästä sinne juhannuksena. Menivöt sinne lauantaina ja nyt haluavat pois kun joutuvat kokoajan katsomaan serkkujensa perään jotka ovat huomattavasti nuorempia.

Nukkumaan mennään klo 21 kun sekutkin menevät ja herätään 7 aikaan kun muutkin heräävät. Sen jälkeen telkkarista katsotaan ainoastaan pikkulasten ohjelmia ja sitten ulos missä pitää koko ajan katsoa serkkujen perään.

Tänään olivat sanoneet lähtevänsä pyöräilemään niin tämäkään ei sopinut koska mummu pesee nyt pyykkiä ja pappa tekee ruokaa niin jonkun on katsottava lasten perään.

Onko teidän mielestä sopivaa soittaa miehen vanhemmille ja sanoa että ei tämä nyt oikein näinkään voi mennä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitä minäkin ihmettelen että miksi sinne mummolaan tungetaan koko lapsilauma. Ehkä mummokin haluasi kesälomaa. Olen itsekin mummo ja moni ikätoveri myös, 3- vuorotyössä. Työttömät työntävät lapsensa mummolaan kun vanhempien itse pitää päästä terdelle..juu kiitos ei, hoitakaa itse lapsenne kun olette ne tehneetkin.

Olisittepa nähneet ne 80-luvun loma- ja viikonloppuletkat vuosikymmeniä sitten Helsingistä mummoloihin. Huhhuh!

Siihen aikaan isommat serkut hoitivat pienempiä, eikä kenellekään olisi tullut mieleen valittaa asiasta.

Ei edes 90-luvun lopulla, kun itse olin teini. Oli itsestään selvyys, että pienempien perään katsotaan sillä aikaa kun mummo tekee ruokaa tms. 

Vierailija
82/89 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä kauhuanoppien miniöitä sikiää? Vai onko sama aloittaja kaikkien näiden takana? Jonkinlainen anoppihullu kenties.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat mummolle, kun kaikki lapset tuovat lapsensa lomailemaan mummolaan. Milloin mummo lomailee?

Vierailija
84/89 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitä minäkin ihmettelen että miksi sinne mummolaan tungetaan koko lapsilauma. Ehkä mummokin haluasi kesälomaa. Olen itsekin mummo ja moni ikätoveri myös, 3- vuorotyössä. Työttömät työntävät lapsensa mummolaan kun vanhempien itse pitää päästä terdelle..juu kiitos ei, hoitakaa itse lapsenne kun olette ne tehneetkin.

Olisittepa nähneet ne 80-luvun loma- ja viikonloppuletkat vuosikymmeniä sitten Helsingistä mummoloihin. Huhhuh!

Siihen aikaan isommat serkut hoitivat pienempiä, eikä kenellekään olisi tullut mieleen valittaa asiasta.

Ei edes 90-luvun lopulla, kun itse olin teini. Oli itsestään selvyys, että pienempien perään katsotaan sillä aikaa kun mummo tekee ruokaa tms. 

Juu oli selvää, että pienempien perään katsotaan, mutta ei silloinkaan esiteinit huolehtineet pikkulapsista aamusta iltaan ilman omaa vapaa-aikaa, huolehtineet saunomisista, nukkumaan laittamisista yms. Miksi lapset edes on pyydetty mummolaan, jos isovanhempia ei kiinnosta viettää aikaa yhdessä?

Vierailija
85/89 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu oli selvää, että pienempien perään katsotaan, mutta ei silloinkaan esiteinit huolehtineet pikkulapsista aamusta iltaan ilman omaa vapaa-aikaa, huolehtineet saunomisista, nukkumaan laittamisista yms. Miksi lapset edes on pyydetty mummolaan, jos isovanhempia ei kiinnosta viettää aikaa yhdessä?

Tätä minäkin ihmettelin, sanallakaan ei mainittu että serkut ovat myös siellä saatikka lapsille ilmoitettu että joutuvat heitä vahtimaan koko ajan.

No tänään ovat vihdoin saaneet mennä pyöräilemään ja laittoivat jopa tektan ulos ja nukkuvat siellä.

Lapset eivät todellakaan ole mitään hemmoteltuja ja tekevät kyllä osansa kotitöistä. Ollaan koko korona aika oltu kotona neljän seinän sisällä kaupungissa niin kyllä sinne maalle meno ensin lapsista kuulosti kivalta lomalta:)

Mutta onneksi soitin, hoitovastuu on helpottunut!

Ap

Vierailija
86/89 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan mielenkiinnosta ja ehkä vähän aiheen ohikin kiinnostaisi tietää, onko kovinkin yleistä, että isovanhemmille maksetaan palkkaa lastenlastensa hoidosta? Joo ruokarahaa yms. ehkä saatetaan antaa mutta ihan palkkaa? En ota kantaa pitäisikö maksaa vai ei, kunhan mietin miten yleensä ihmiset toimivat.

Ruokaraha ja muu kulukorvaus on ok... Jos omat vanhempani olisivat niin pahassa rahapulassa, että "tarvitsisivat" palkkaa lastenhoidosta, niin saisivat minulta rahaa, hoitivat ne lapsia tai e.

Vierailija
87/89 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahakysymys riippuu siitä, kumpi osapuoli on varoissaan tai pärjäävätkö molemmat hyvin ilmankin.

Meillä on isovanhemmilla osin suuremmat eläkkeet kuin oma palkka. Ja heillä velaton talous, jossa ei elätettäviä eikä isoja hankintoja edessä. Silloin olisi naurettavaa tarjota kulukorvauksia, kun itsellä asuntovelkainen talous ja lapset elätettävänä.

Toisaalta jos vanhuksilla pienet tulot tai pieni eläke ja muutenkin tiukkaa, niin totta kai lasten ruokarahat maksetaan ja vähän herkkurahaa tai huvittelurahaa päälle, jos itsellä on mistä antaa.

Vierailija
88/89 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit oppii vastuuta ja se on hyväksi. Voi vaikka sanoa töitä etsiessään että on lapsenvahtikokemusta.

Vierailija
89/89 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan kiltisti kaitsit pienempiä heräämisestä nukkumaanmenoon asti, tauotta? Ei tässä ollut näemmä kyse siitä, että "katsotaan perään sillä aikaa kun mummo tekee ruokaa" vaan "katsotaan perään koko päivä ilman yhtään omaa aikaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi